Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como coidar a dieta nas festas do pobo

Deixar pratos preparados e saudables en casa axudará a que toda a familia goce deses días especiais sen que se resinta a alimentación

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02deXullode2014
Img algodon azucar fiesta hd Imaxe: gaelx

Este verán presentarase de novo a ocasión de gozar das festas patronais, cita á que está chamada a participar toda a familia. Coa alegría, a desorde entra nas casas, en especial en todo o relativo á alimentación. A mellor fórmula para encaralo e evitar problemas dixestivos e nutritivos é aprovisionar a neveira, confeccionar con tempo menús flexibles e deixar preparadas racións de verduras e guisos. Neste artigo propomos unha serie de receitas e combinacións aliadas para saír de festa e seguir comendo san.

Img algodon azucar fiesta
Imaxe: gaelx

As festas do pobo son genuinamente mediterráneas; quizá por iso é nesta dieta onde atopamos as mellores fórmulas para comer de maneira saudable, á vez que todos os membros da familia pásano ben: alimentos de tempada e cociña caseira. De feito, sobre como hai que alimentarse en festas non se achan referencias científicas en revistas internacionais, posto que as ceas populares nas que comparten mantel avós, fillos e netos ou as competicións de calderetes ou as merendolas na praza teñen selo de aquí. E é a literatura nutricional local a que serve os seus consellos e razóns.

Giuseppe Russolillo, presidente da Asociación Española de Dietistas-Nutricionistas (AEDN), concreta en tres liñas os hábitos para gozar das festas sen descoidar a alimentación: “Boa compra, boas receitas, boa hidratación”. E pon o acento nos alimentos fundamentais que mellor axudarán a ligar diversión e nutrición: froitas e verduras, “tamén nos almorzos de antes de ir durmir, cando a noite se alonga”.

Que alimentos comprar para comer ben?

Nos días previos ás tan esperadas festas hai que acudir á compra para non improvisar as receitas en pleno vórtice e tamén para descargar de traballo a todos os membros da familia. Na compra hai que atender aos alimentos imprescindibles que deben atoparse na neveira, os que deben ocupar espazo na despensa e non esquecer, ante todo, a riqueza da horta e do campo estival. Aínda que convén facelo todas as semanas da época estival, nestes días hai que encher o frutero de cor e de sabor con froitas estivais e, de entre elas, destacar as máis ricas en auga como son a sandía, o melón, o pexego e as ciruelas. Pola súa banda, na cesta de hortalizas hai que facer sitio ás xudías verdes, os pepinos, os tomates e o calabacín. “Con esta compra temos o mellor punto de partida para deseñar un menú fiestero”, asegura Russolillo.

Primeiros e segundos pratos listos para comer

Os días de festa non son para cociñar. Salvo se particípase nalgún concurso popular de pucheros, hai que limitarse a quentar e aderezar os alimentos. Nesta segunda opción, utilizar alimentos crus ou conservados, as ensaladas, as bandexas e os espetos son fórmulas moi útiles. Permiten degustar ovos, pito frío (coidado coa súa manipulación e conservación), froitos secos e encurtidos. Tamén se poden abrir latas ou facer petiscos de tomate, cenoria, pepino, queixos, aguacate, cebola, pementos, pepinillos, olivas que se acompañen con salsas de vinagreta, de herbas frescas, mahonesa industrial (para evitar o risco de infección por salmonelosis), ou patés vexetais. En definitiva, no menú das festas resólvense os primeiros con pratos fríos que, á vez, resultan lixeiros, frescos e substanciosos.

O máis difícil será quizá acertar cos guisos que se deixan preparados, listos para descongelar e servir, e que conformarán a ración. O habitual é decantarse por estofados de carne, que aseguran racións contundentes, aínda que tamén se pode facer un guiso de peixe, un marmitako de bonito de tempada ou de salmón. Todas estas receitas son válidas, aínda que hai que limitalas a unha ao día se se quere optar por unha dieta equilibrada.

Para os segundos pratos, a mellor proposta é inclinarse por un asado, de peixe, de pito, de carne ou de verduras. Esta técnica obriga a cociñar no momento, pero é sinxela. O que si é importante é saber conxelar tanto o prato elaborado como o alimento que se asará e, por suposto, descongelarlos de maneira correcta.

Como hidratarse: sopas frías, limonadas e auga

Igual de importante que elixir ben o que se come, é saber que hai que hidratarse. Se no inverno as sopas e os caldos preparados son aliados da comida rápida e saudable, o verán é tempo de gazpachos e sopas frías. O seu achegue de vitaminas e de auga obriga a facerlles un oco destacado no menú de festas, e non só como opción para combater as resacas; para dar un grolo ás xerras preparadas non se necesitan escusas. Unha limonada, un polo caseiro ou uns refrescos lixeiro feitos por nós mesmos son o mellor colofón á dieta familiar nas festas para todos.

Bailar, imprescindible nestes días

Cando se indican hábitos saudables relacionados coa alimentación nunca hai que esquecer o exercicio físico. E as festas son o momento de bailar. O baile está cargado de beneficios, tanto físicos como psicolóxicos: estimula a circulación, facilita a drenaxe de líquidos e axuda a queimar as calorías de máis que se inxeriron na comida ou coa bebida. Como todo exercicio, bailar é idóneo para previr o estreñimiento, tonificar a musculatura e fortificar os ósos. Bailar sirve para liberar tensións, desconectar, atoparse e recoñecerse no propio corpo e recuperar a autoestima. Non cabe ningunha dúbida: as festas do pobo hai que gozalas ao compás da música.

Etiquetas:

Dieta excesos

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións