Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como coidar a túa saúde en época de excesos do Nadal?

Consellos médicos sobre alimentación, bebidas e actividade física para gozar en familia dun Nadal máis saudable

Imaxe: tookapic

Beber a cantidade de auga recomendada é unha das necesidades máis básicas e, quizá, máis esquecidas en época de festas do Nadal. Expornos a altas temperaturas en casa ou nos centros comerciais, inxerir comidas copiosas demasiado ricas en sal ou incrementar o consumo de bebidas alcohólicas son algunhas das accións que, sen darnos conta, tenden a favorecer a deshidratación do organismo nestas datas. O doutor Gutiérrez Serantes desvela interesantes consellos para manter un bo estado de saúde nestas festas.

Durante as festas do Nadal, “a palabra crave é moderación”. Así o asegura o doutor Luís Gutiérrez Serantes, quen sostén que, “polo xeral, estes son días nos que as celebracións e o encontro con amigos e familiares van unidos a un exceso de inxesta de alimentos, xeralmente moi calóricos e cunha porcentaxe moi alta en graxas saturadas, prexudiciais para o sistema cardiovascular e o aparello dixestivo, e ao aumento no consumo de hidratos de carbono e alcol“. Por iso, recomenda vixiar “tanto o consumo de alimentos, como a inxesta de alcol”.

Neste sentido, o experto aconsella “elixir pratos non moi calóricos, reducir ao mínimo o consumo de alcol e hidratarnos con auga mineral, que non só evita a perda de líquido corporal previndo a deshidratación, senón que, ademais, repón os minerais perdidos”. E é que, en Nadal, os trastornos de saúde máis frecuentes son os relacionados co abuso na inxesta de alimentos e toma de alcol, ademais dos temidos atragantamientos, máis frecuentes nestas datas, tanto en nenos como en adultos, explica Gutiérrez Serantes.

En concreto, entre estes problemas, o doutor destaca a irritación gástrica (gastritis) ou a aparición de cadros de gastroenterite aguda, que se manifestan con náuseas, vómitos, dor de tripa, frecuentes deposiciones ou, mesmo, febre. Nestes casos, “a consulta ao médico faise imprescindible se se trata de nenos, persoas maiores ou enfermos crónicos con alto risco de complicacións”. Ademais disto, “é fundamental repor os líquidos e minerais perdidos para evitar a deshidratación”, engade.

Como evitar que a báscula o note?

O incremento do peso corporal é unha das secuelas máis frecuentes que nos deixan como lembro estas festas. Como afirma Gutiérrez Serantes, “distintos estudos estatísticos dan datos moi dispares sobre a ganancia media de peso en Nadal, desde medio quilo ata seis. Pero o certo é que se non controlamos a cantidade de alimentos que comemos, e de forma especial, os de maior contido en graxas e hidratos de carbono, a ganancia de peso é segura”.

Así, o experto recomenda “que tamén é importante facer exercicio, xa que axuda a evitar a ganancia de peso” e indica que “camiñar todos os días, como mínimo durante 40 minutos, favorece a eliminación da graxa corporal”. Pero a práctica de actividade física debe realizarse sen pór en risco a nosa saúde.

Nas festas, hidratación

Para asegurar unha adecuada hidratación en Nadal, o doutor Luís Gutiérrez aconsella a inxesta de auga mineral, xa que esta achéganos “un plus saudable” e engade que “nos hidrata e achega os minerais, sales e oligoelementos que o ser humano necesita para o seu equilibrio”. Nestas festas, o importante é, tal e como comenta Gutiérrez “que todos gocemos cos seres queridos e axudemos ao noso organismo a cumprir as súas funcións, sendo equilibrados no consumo de alimentos, realizando exercicio a diario e hidratándonos con auga, a bebida máis pura que existe”.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións