Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como debe ser a túa alimentación se estás a dar o peito ao teu fillo

A nai lactante debe dar prioridade a alimentos saudables, limitar a inxesta de alimentos ultraprocesados, reducir a toma de cafeína e evitar o alcol, pero e facer dieta?

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 04deOutubrode2020

Do mesmo xeito que no período de xestación, durante o tempo que estean a dar o peito, as mamás deben coidar ao máximo o que comen. Tanto é así que nutricionistas como Eduard Baladia, membro da Academia Española de Nutrición e Dietética, recomendan que os hábitos alimenticios da muller “réxanse exactamente polos mesmos principios saudables que seguiron no embarazo. Hai que ter en conta que, nesta ocasión, tampouco se debe comer por dúas, xa que os requirimentos nutricionais que a nai precisa para producir leite non se traducen nunha necesidade de aumentar a inxesta. A continuación contamos cales son os consellos dos expertos en canto á alimentación dunha muller lactante.

Nutrientes esenciais na lactación materna

Segundo apunta a Organización Mundial da Saúde (OMS), unha dieta sa é aquela que contén unha cantidade equilibrada de enerxía, proteínas, vitaminas e minerais obtidos mediante o consumo de diversos alimentos. “É dicir, unha dieta saudable rica en froitas e hortalizas, legumes, cereais de gran enteiro, aceite de oliva, lácteos, ovos, peixe, carnes magras”, apunta Baladia. “Esta rutina adáptase aos requirimentos lixeiramente aumentados nesta etapa de lactación de forma natural, a través dos reflexos de apetito e saciedade da nai, da mesma forma que ocorría durante o seu embarazo”.

O dietista-nutricionista recomenda “dar prioridade a alimentos pouco procesados, limitar a inxesta de alimentos ultraprocesados ou, mellor aínda, favorecer o acceso a alimentos saudables e limitar o acceso a aqueles pouco saudables (como pastelería industrial e bebidas azucaradas), é dicir, produtos cun elevado número de calorías que enchen, pero non nutren”.

➡️ Outros hábitos prexudiciais. Tamén hai que reducir significativamente a inxesta de cafeína . E convén lembrar que hai que eliminar ou, polo menos, reducir ao máximo o consumo de tabaco. Produto prohibido? Sen dúbida, o alcol. “Aínda que é certo que o traspaso ao bebé sería en pouca cantidade, creo que deberiamos telo como sustancia a evitar”, precisa o experto da Academia Española de Nutrición e Dietética.

Podo tomar suplementos se estou lactando?

Son convenientes os suplementos? De forma sistemática, non. Os expertos están de acordo en que ás veces é imposible obter, só a través da alimentación, as cantidades necesarias de certos nutrientes aumentadas no período de lactación; no entanto, é fundamental consultar co médico antes de tomar calquera vitamina ou mineral, como o iodo. “As probas apuntan a suplementación cando se necesite; ou sexa, cando se detecten estados carenciales ou se diagnostique unha deficiencia aberta. Iso si, sempre prescrita polo especialista”, conclúe Baladia.

Podo facer dieta dando o peito?

A diferenza do embarazo, onde os plans de adelgazamento están terminantemente prohibidos, na lactación si se poden iniciar dietas restritivas en enerxía sen pór en risco ao bebé, tal como sinala Eduard Baladia: “Cando a lactación materna estea establecida, as nais con exceso de peso poden axudar á perda de quilos alongando a lactación e empezando unha restrición enerxética; é dicir, dieta de adelgazamento moderada, sen que por iso véxase afectada a produción de leite nin a súa calidade”. Iso si, sempre baixo a supervisión dun médico ou un dietista-nutricionista e, polo seu posto, sen tomar pola súa conta produtos adelgazantes sen o control dun profesional da saúde.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións