Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como elixir un bo pan de molde?

Analizamos 28 pans de molde elaborados por marcas líderes do mercado. As claves para facer unha boa elección: fariña 100 % integral e pouco sal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 02deFebreirode2020
pan molde pan bimbo pan burguer

Durante os últimos 20 anos o consumo de pan descendeu de maneira drástica en España (desde os 57 quilos anuais por persoa do ano 1998 ata o 32 kg de 2018, segundo datos do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación), pero é algo que non se manifesta por igual en todas as variedades. De feito, a compra do pan de molde aumentou porcentualmente e, na actualidade, representa o 11 % do consumo anual por persoa.

Nesas dúas últimas décadas, o pan de molde pasou de estar restrinxido case exclusivamente á elaboración de torradas de almorzo e sándwiches para merendas a dedicarse a un uso máis amplo: aperitivos, tostas, canapés… É probable que isto se deba en boa medida ás melloras desenvolvidas durante ese tempo, tanto no proceso como na formulación do produto, o que levou a un aumento importante da oferta: ata hai poucos anos apenas existía un tipo de pan de molde no mercado (pan branco), mentres que na actualidade dispomos dun notable número de variedades (integral, de masa nai, con sementes, con diferentes cereais…).

En principio isto é positivo, pero pode complicar o momento da compra, xa que non sempre resulta fácil discernir as boas opcións das menos recomendables. Para facelo convén fixarse sobre todo en tres aspectos da etiquetaxe: a denominación do produto, a listaxe de ingredientes e a información nutricional.

28 produtos do mercado, a exame

Para realizar esta guía, que se pode ler completa na edición impresa de EROSKI Consumer, analizáronse 28 produtos elaborados por marcas líderes no mercado, que foron agrupados en varias categorías:

  • Pan branco (Bimbo Natural 100%, Bimbo Natural 100% sen cortiza, Bimbo 0% azucres engadidos, Panrico, Eroski e Eroski sen cortiza).
  • Pan integral (Bimbo Natural 100%, Bimbo 51%, Bimbo rebanada estilo artesán trigo espelta con toque de mel, Panrico, Silueta 100%, Silueta 8 cereais e sementes, e Eroski).
  • Pan de hamburguesa ou cachorro quente (Bimbo Maxi Burger, Dulcesol Burger brioche, Panrico Burger XL, Eroski maxi Burger, Bimbo hot dog, A boulangère baguette Viena).
  • Pans de especialidades (Thins 8 cereais e sementes, Bimbo rebanada estilo artesán, Dulcesol de trigo espelta, The Rustik Bakery de molde con masa nai, linaza, avena e espelta; The Rustik Bakery con masa nai, centeo e pipas de girasol; Oroweat con pipas de girasol e cabaza; Oroweat organic Bio; Eroski con cereais e sementes e Eroski con centeo e sementes).

marcas pan molde

Considerando os pans analizados, a enerxía media que achegan por cada 100 g é dunhas 260 kilocalorías, o que cuantitativamente equivale a un xeado de chocolate ou a oito mandarinas, por pór dous exemplos. Pero hai que ter en conta que non se adoitan consumir 100 gramos de pan nunha soa toma, senón que a ración adoita ser de 55 gramos (equivalente a dous rebanadas de pan de molde), así que o achegue enerxético sería dunhas 145 kilocalorías (cantidade equivalente á de dúas mazás ou á de tres galletas María).

Estas cifras poden variar nalgúns casos. Por exemplo, cada pan de hamburguesa XL pesa 75 gramos, así que achega unhas 110 kcal. No caso de Thins 8 cereais, unha unidade achega 99 kcal, tal e como se destaca no seu envase, pero non porque sexa menos enerxético que o resto dos pans, senón porque unha unidade pesa tan só 39 gramos. De feito, 100 g de Thins achegan 255 kcal, unha cantidade moi similar á dos outros pans analizados: Bimbo estilo artesán (255 kcal/100 g), Bimbo 100% natural ou Bimbo integral (cada un deles cun achegue de 253 kcal/100 g).

Doutra banda, non só é cuestión de calorías, xa que obviamente é preferible comer froita que xeado. Isto tamén debe terse en conta no caso do pan, porque non todos son iguais, de modo que resulta máis recomendable o integral que o branco, sobre todo polo seu maior achegue de fibra. En calquera caso, non hai que esquecer que estes pans se consomen acompañados doutros ingredientes, así que a inxesta será máis ou menos calórica (e saudable) dependendo da elección que fagamos (por exemplo, é preferible comelos con rebanadas de tomate ou con aguacate antes que con crema de cacao azucarada ou marmelada).

Que debes ter en conta antes de elixir un paquete de pan

O pan branco achega basicamente hidratos de carbono de rápida absorción (almidón), o que se traduce nun achegue de enerxía considerable. De feito, é, con diferenza, o alimento que máis enerxía achega á dieta, segundo o estudo ANIBES (supón un 12 % das calorías diarias dunha persoa, fronte ao 5 % das froitas ou o 2 %  dos legumes, por pór dous exemplos).

O pan tamén achega algúns minerais (sobre todo calcio) e vitaminas do grupo B (como tiamina ou niacina), pero en xeral non destaca pola súa composición nutricional (é moito máis interesante o consumo de froitas, hortalizas e verduras, que conteñen hidratos de carbono complexos e máis cantidade e variedade de vitaminas, minerais e outros compostos fitoquímicos, o que explica que se recomenden como base dunha dieta saudable).

Por outra banda, resulta interesante o achegue de fibra en pans integrais e o doutros nutrientes, como acedos grasos insaturados, en pans con sementes (linaza, girasol…). En definitiva, non se trata de demonizar o pan, pero deberiamos priorizar o integral sobre o branco e tentar moderar o seu consumo, dando máis importancia a outros alimentos de orixe vexetal como froitas, verduras e hortalizas. Pero sobre todo deberiamos considerar a forma na que o tomamos: é moito máis recomendable unha tosta de pan integral con rodajas de tomate ou aguacate que un sándwich de pan branco con chourizo ou chocolate azucarado.

pan molde integral desayuno
Imaxe: MabelAmber

  • O pan branco está entre os máis económicos, pero é pouco recomendable desde o punto de vista nutricional porque achega moita enerxía, e apenas fibra e outros nutrientes. É preferible elixir pan integral, que en xeral ten un prezo similar e unha maior cantidade de fibra (case o dobre) e nutrientes, sobre todo vitaminas e minerais.
  • O pan tipo Burger é o que ten máis sal (1,3 %), máis graxa (4,5 %), máis azucres (5,7 %) e máis enerxía (270 kcal/100 g), o que explica a cualificación Nutri-Score obtida (en xeral, logran unha cualificación B ou mesmo C, fronte á A de a maioría). Aínda por riba, atópanse entre os pans con prezo máis alto, así que son en conxunto os menos recomendables.
  • Os pans de especialidades teñen como aspecto positivo o seu elevado contido en fibra (en torno ao 8 %), pero, por outra banda, contan cunha maior cantidade de sal que o pan branco e o integral (en torno ao 1,2 %). Ademais, poden conter unha cantidade de graxa e proteína considerable, segundo os ingredientes (por exemplo, se teñen sementes, seguramente a proporción de graxa sexa notable), o que ha de ser tido en conta, sobre todo pola súa achegar calórico.

En definitiva, os requisitos que debería cumprir un pan para constituír unha boa opción son os seguintes: fariña 100 % integral, cantidade notable de fibra (lembremos que no pan branco está en torno ao 3,6 % mentres que no de especialidades rolda o 8 %), baixa cantidade de sal (canto menos mellor, pero, sobre todo, é recomendable que sexa inferior ao 1,25 %), baixa cantidade de azucres engadidos (se non os ten, mellor), aceite de oliva ou de colza e prezo alcanzable. Tamén son características positivas o emprego de masa nai activa (polos atributos que confire ao pan) e o contido de sementes, pola súa achegue de graxas saudables.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

pan-gl

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións