Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como esquivar as calorías de estrada

Cinco ideas para comer mellor durante as viaxes en coche e evitar as tentacións hipercalóricas e ultraprocesadas do camiño

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 17deXullode2017
Img esquivar calorias carretera hd Imaxe: meteor

Verán, vacacións, desprazamentos en coche e paradas obrigadas para descansar e estirar as pernas. Despois dun par de horas de estrada e sentados, apetece beber algo fresquito e comer algunha cousa, aínda que sexa para picar. O problema non son as ganas, senón o contexto e as opcións para satisfacer ese desexo. Porque, salvo honrosas excepcións, as tendas de gasolineira son contornas obesogénicos onde custa atopar comida sa e “de verdade”. Neste artigo analízase que sucede nestes espazos e como evitar ao máximo as tentacións.

Img esquivar calorias carretera
Imaxe: meteor

Non hai peor combinación posible: sedentarismo, apetito e produtos comestibles de baixa calidade nutricional. Os médicos e os nutricionistas sublíñano sempre que poden: hai que moverse, estar activos, comer san. Por fortuna, cada vez hai máis persoas que na súa vida cotiá aplican estes consellos tan coñecidos. Con todo, nas viaxes por estrada é frecuente saltarse estes sinais. Parellas, grupos de amigos, familias, persoas soas… Dá igual a idade ou o formato da viaxe. A maioría de quen pairan a encher combustible acaba picando algunha cousa da tenda da estación de servizo, incluso os que habitualmente coidan a súa alimentación.

Por que sucede isto?

Existen varias razóns que inflúen en simultáneo:

  • O impacto da novidade. Despois dunha, dous ou tres horas de monotonía no coche, unha tenda chea de cores, obxectos e produtos rechamantes é a antítese perfecta para que todo pareza atractivo. É case como entrar nun parque de atraccións tras pasar moito tempo castigado sen xogar. Todo apetece. Todo esperta interese. Os estímulos son poderosos.
  • O imperio da oferta. Á situación anterior súmase que a maior parte dos produtos dispoñibles nestes establecementos son de baixa calidade nutricional: gominolas, galletas, snacks salgados, bebidas enerxéticas, pastelería industrial… Non é que non haxa alimentos “de verdade”. Hainos. Pero son poucos en comparación aos outros, non destacan no conxunto e costa máis atopalos.
  • O lecer e a preguiza. Se se vai de vacacións, estase canso ou se saíu con présa, o habitual é que dea preguiza cociñar ou preparar comida para o traxecto. “Xa comeremos un menú do día ou picaremos algo por aí” é unha das frases máis repetidas. E é comprensible, porque comer fóra de casa forma parte da nosa maneira de entender o lecer. A diferenza cun pobo ou cidade é que, na estrada, as opcións son máis limitadas.
Img personalizar bocata sardinas hd
Imaxe: firea

Reducir as fochancas nutricionais do camiño

Como explica o dietista-nutricionista Xullo Basulto neste artigo, a tendencia a elixir produtos ricos en graxa e azucre é inherente ao ser humano, porque deles dependeu a supervivencia noutros momentos da historia, cando a actividade física era constante e os alimentos escaseaban. Nada máis diferente á actualidade, que se caracteriza polo sedentarismo e a abundancia de comida dispoñible acotío. O noso organismo quedouse desfasado e non aprendeu aínda a defenderse de tal cantidade de estímulos.

“Non son eu, é o meu instinto de supervivencia!”. Con esta idea presente, é fácil comprender por que unha viaxe por estrada supón un desafío nutricional. Nas gasolineiras (tamén nos aeroportos e as estacións de tren e autobús) non é difícil comer algo. O complicado é comer san. É posible? Si, pero hai que pór vontade. Para que sexa un pouco máis sinxelo, convén anotar este cinco consellos:

  • 1. Ter un plan. Ademais de saber o destino vacacional, o aloxamento e o tempo que se estará alí, resulta moi útil planificar un pouco a ruta e pescudar que gasolineiras e restaurantes hai no camiño. A información abunda en Internet (tamén as opinións dos usuarios), de modo que é sinxelo atopar tres ou catro opcións en distintos puntos do itinerario onde poder parar, descansar e comer ben. Hai asadores e restaurantes de estrada onde se serven menús do día e tamén tendas de gasolineiras con máis variedade alimentaria que outras.
  • 2. Ter un plan b. Os imprevistos suceden e é mellor ter alternativas para non acabar na típica bolsa de patacas fritas, o refresco ou as chucherías. A que hora viaxarase? Cal será a duración do traxecto? Hai que levar de casa algúns alimentos que, ou ben permitan comer do noso, ou ben son útiles como tentempié ou en caso de emerxencia: froita, froitos secos, minibocatas, uns trocitos de queixo…
  • 3. Ser imaxinativos. A comida resulta máis apetecible canto mellor presentada está. E aínda que nun coche triunfa o “modo táper”, nada impide que as cousas que leven teñan unha bonita aparencia. Pódese ter a froita xa cortada en trocitos, a modo de macedonia colorida, levar bo pan e uns recipientes con humus ou guacamole fresquito para untar, preparar uns sándwiches ou bocadillos orixinais e mesmo dispor dunha ensalada fresca xa preparada -e o aderezo aparte- para comer algo lixeiro.
  • 4. Contar cun tentempié saudable e un factor sorpresa. Despois de dous ou tres horas de viaxe sen comer nada, baixar do automóbil con apetito ata a tenda da área de servizo pinta mal. Quererase probalo todo, e todo parecerá unha boa idea. Para evitar isto, é mellor levar picoteo san no vehículo, de forma que non haxa que exporse a unha oferta alimentaria tan particular co estómago protestando. Se se viaxa con nenos, é moi útil contar co factor sorpresa; é dicir, levar algúns tentempiés para un intre antes de baixar ofrecerllos como algo especial.
  • 5. Ter bebidas frescas. A hidratación é clave, sobre todo no verán. Levar auga no coche é moi importante, xa que podería haber atascos ou unha avaría que obrigue a esperar na beiravía.
    Tamén se pode preparar un termo con té ou café (tanto quentes como fríos), darlle á auga un toque de sabor ou facer zumes. Moito mellor estas opcións que as bebidas azucaradas, os concentrados ou as bebidas enerxéticas.

Máis aló das revistas, os souvenirs, os snacks e as galletas, as tendas situadas nas gasolineiras tamén ofrecen alimentos “de verdade”. Non son os máis destacados, nin os máis baratos, nin son maioría, pero existen. Algunhas latas e frascos de conservas merecen a pena, do mesmo xeito que certas ensaladas de IV gama. Ademais, algo interesante destes comercios é que moitos deles venden alimentos da zona e produtos artesáns. Postos a elixir “algo doce” ou “algunha cosilla especial”, mellor probar unha elaboración do lugar, desas que non se atopan preto de casa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións