Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como evitar dixestións pesadas

Comidas copiosas e o consumo de alimentos irritantes como o café son algunhas das causas de alteracións gastrointestinales

img_manzanilla

O estómago é un dos órganos máis resentidos durante os días posteriores ao Nadal. Pero ademais, é un dos máis vulnerables. É o branco perfecto para as enfermidades, xa que durante máis dun mes a dieta pode haber variado moito. Por iso é polo que sexa tan importante mantelo san e evitar, ou contrarrestar, os efectos secundarios que levan as comidas abundantes. Aínda que non todos os días excédase a cantidade recomendable, son numerosas as ocasións nas que se engade ao menú habitual algún que outro doce. As principais causas que provocan alteracións gastrointestinales son, sobre todo, o consumo de alimentos inapropiados, incompatibles co organismo, cantidades excesivas, comer rápido, excederse coas comidas copiosas e o consumo de bebidas ou alimentos irritantes, como o café, o alcol ou o chocolate.

Img

Unha boa dixestión dos alimentos proporciona a absorción de todos os nutrientes necesarios para o organismo e unha boa calidade do sangue. Pola contra, unha mala dixestión ou o consumo de alimentos inapropiados favorecen a formación de toxinas no sangue, que inflúe no desenvolvemento dos tecidos e dificulta a absorción dos nutrientes necesarios. O resultado é a creación de tecidos débiles que propician enfermidades ou malestar gatrointestinal.

Unha mala dixestión

O proceso de dixestión está deseñado para que se realice de maneira rápida e, deste xeito, obter o máximo valor nutritivo dos alimentos que se inxeren. Cando a dixestión é lenta, os alimentos que non se dixiren poden fermentarse e provocar síntomas de malestar gastrointestinal, como ardores, dor abdominal, náuseas, eructos ou reflujo, entre outros. Pero as comidas copiosas ou os excesos non son a única causa dunha mala dixestión. Para evitar esta fermentación dos alimentos, deben terse en conta varios aspectos:

  • Comer en exceso: canta máis cantidade de alimentos consómese, o sistema dixestivo ten menos posibilidades de completar a dixestión. Sempre é mellor comer pouca cantidade e de forma máis frecuente.

  • Masticar mal: cando se mastica de forma inadecuada significa que se comeu moi rápido, un aspecto que implica pasar por alto o primeiro paso da dixestión, que se inicia na boca coa masticación. Se non se realiza ben, os alimentos pasan menos triturados ao estómago, a dixestión retárdase e, en ocasións, poida que non se termine de realizar.

  • Evitar beber durante as comidas: por unha banda, a dixestión realízase no organismo a unha temperatura duns 37ºC. Co consumo de bebidas frías, desenvólvese un contraste de temperaturas que obriga ao organismo a contrarrestar. Isto causa unha alteración na circulación do sangue, que atrasa a dixestión e pode inflamar a mucosa. Por outra banda, beber grandes cantidades de líquido durante as comidas pode diluír as encimas e os ácidos responsables da dixestión, o que prexudica a súa función dixestiva e interrómpese o proceso de dixestión.

  • Comer moi tarde: durante a noite, os procesos dixestivos retárdanse. Comer moi tarde é unha causa común de problemas de dixestión.

  • Estados ansiosos ou de tensións: ter un estado de ánimo alterado no momento para comer, como desgusto, ira ou tensión, afecta de forma directa á dixestión e fai que as encimas dixestivas non actúen a tempo e atrasen a dixestión, de maneira que non se poida completar.

Estómago san

Unha dixestión rápida garante un estómago san, unha mellor vitalidade e unha absorción adecuada de todos os alimentos, en definitiva, supón un equilibrio perfecto en todo o organismo. Para evitar estes desagradables síntomas posnavideños, é recomendable pór en práctica algúns consellos:

  • Consumir alimentos de fácil dixestión, pouco condimentados e masticar ben, sen ter présa en terminar para comer.
  • Deixar pasar un cinco horas entre as comidas.
  • Beber líquidos entre horas en abundancia. A auga axuda a eliminar as toxinas presentes no sangue.
  • Comer tranquilos, amodo. Non comentar os problemas durante a hora das comidas, xa que o sistema nervioso rexe o sistema dixestivo.
  • Evitar o consumo excesivo de azucres e hidratos de carbono.
  • Tomar unha infusión dixestiva despois das comidas (manzanilla, menta poleo).
  • Deixarse guiar polos sentidos, é dicir, se se nota que algo non senta ben, deixar de comelo. Se non se ten apetito, non forzar, e se se ten moito apetito, comer amodo para saciarse antes.
  • Os expertos indican que é mellor evitar a mestura de alimentos acedos con carbohidratos, xa que os ácidos dificultan a acción das encimas dixestivas.
  • É recomendable incluír proteína en cada comida porque desta maneira estimúlase a secreción de ácido clorhídrico, responsable da dixestión.
  • Ser prudente ao comer.

REMEDIOS NATURAIS PARA INDIGESTIONES

Cando se desenvolven os síntomas dunha mala dixestión xa non hai volta atrás. Tan só pódense paliar e evitar que se repita unha indigestión. Algúns remedios naturais e caseiros axudan a pasar este proceso da mellor maneira posible.

  • Zume dun limón, auga e bicarbonato sódico. Espremer o zume dun limón, engadir auga e unha cucharadita de bicarbonato, mesturar e beber.
  • Quentar un vaso de auga e engadir unha cucharada de mel e dous cucharadas de vinagre de sidra, mesturar ben e beber.
  • Tomar unha infusión de manzanilla, canela, tomiño ou cilantro.
  • Beber un vaso de auga cunha cucharada de vinagre de mazá, mesturar e beber.
  • Masticar sementes de hinojo.
  • Comer plátano maduro porque alivia a inflamación estomacal e é un antiácido natural.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións