Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como facer un guiso lixeiro

Trucos de cociña para preparar guisos e estofados con menos graxas e calorías

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 06deOutubrode2015
img_guiso light port

Chegado o outono, é habitual cambiar os hábitos alimenticios. Aparecen nos menús máis pratos de culler, guisos, estofados, cocidos ou pucheros. Todos eles son moi ricos e saborosos, pero tamén bastante calóricos e, algunhas veces, ata demasiado grasos. Para evitar os excesos e a sensación de pesadez, pódense elaborar dun modo especial. Neste artigo compártense uns trucos sinxelos para que os pratos de culler teñan menos calorías, pero sen que perdan todo o seu sabor.

Img guiso light 01
Imaxe: lenyvavsha

Img estofado casero
Imaxe: robynmac

Os días frescos, chuviosos e un pouco máis grises convidan a pasar os fins de semana en casa preto da cociña e a prestarlle atención a esas receitas que necesitan dun tempo máis longo de cocción, cun lume constante, lento e pausado. Ademais, nesta tempada do ano, tanto nos bosques como nas hortas aparecen ingredientes con moito sabor e propios do outono que é posible agregar aos guisos ou potaxes. Entre eles, destacan os cogomelos, as cabazas, as mazás de inverno, as laranxas e a caza. A carne e as aves son os produtos estrela nos estofados e guisos desta tempada, que comparten fama cos estofados de verduras, cogomelos e fungos.

Ao retomar o hábito para comer quente, con culler, nótase tamén que estas receitas sacian máis que as lixeiras do verán. Pero iso non significa que acheguen máis graxa á dieta. O poder saciante deste tipo de pratos radica en que se utilizan legumes, ricas en fibra e proteínas vexetais, que teñen ese efecto de dixestión máis lenta. Isto axudará a non picar entre horas e, por tanto, a manter unha dieta sa e equilibrada.

Trucos para rebaixar as calorías e graxas dos guisos e potaxes

Así e todo, se aos guisos, potaxes, estofados e demais receitas de culler aplícaselles durante a súa elaboración uns trucos sinxelos, será posible conseguir rebaixar as súas calorías e graxas finais. As seguintes son algunhas ideas para logralo:

  • Cando se cociñan legumes, agréganse menos graxas, se non se acompañan de elementos cárnicos como chourizo, morcilla ou costela. Pero se se quere introducilos para conformar un prato único, coceranse aparte os elementos cárnicos nunha cazuela con auga, partindo desde frío para que a maioría da graxa salga á auga de cocción. Unha vez cocidos e desgrasados os embutidos e carnes, hai que escurrirlos e reservalos nun lugar tépedo para que sigan desgrasando. Cando estean cocidas os legumes, engadirase a carne. Así se conseguirá unha potaxe de legumes moi completo e con menos graxa que de costume.
  • Se se prefire unha potaxe de legumes sen nada de graxa, pódense cocer con auga e verduras e, no momento de facer o sofrito (que dará un toque de sabor e potencia ao prato), cociñarase a cebola e o allo moi picado cun pouco de caldo, de maneira que se substitúe o aceite por unhas cucharadas de caldo.
  • En elaboracións con acidez -como, por exemplo, os guisos de carne-, no canto de agregar azucre ao final da cocción, é mellor utilizar gran cantidade de cebola e cenoria. Se se cociñan de maneira suave e continua, endulzan a salsa na que se están cociñando. Así se substitúe o azucre polo dulzor das verduras.
  • Hai que desgrasar os caldos sempre, xa que o sabor está no caldo e non na graxa. Este consello é válido tanto se se fai unha simple sopa ou se usa ese caldo para a preparación dunha salsa ou outra receita. Unha vez elaborado, déixase arrefriar -se é posible, na neveira- e cando a graxa estea solidificada na superficie, retírase cunha culler. Con este sinxelo procedemento alixéirase -e moito- a cantidade de graxa e calorías dos caldos.
  • O mesmo que se fai cos caldos é posible aplicar a estofados e guisos. Como están máis ricos se se elaboran na véspera, porque se concentran os sabores, non custará deixalos arrefriar. Ao facelo, co repouso adoita aparecer na superficie unha capita de graxa que non achega sabor senón calorías indesexables. Hai que retirala con moito coidado e, cando se quente de novo, conseguiuse reducir notablemente a graxa do guiso ou o estofado.
  • As receitas de guisos de carne máis saborosas realízanse con pezas de carne que conteñen gran cantidade de gelatina, xa que esta permite que quede unha carne zumenta e tenra. Mentres que se se empregan pezas moi magras, poida que queden un pouco secas. Para resolver este dilema, pódese usar un truco moi sinxelo que permitirá que a carne quede zumenta, ata con pezas magras. Haberá que cortar a carne en cubos para guisado e fritila nunha tixola moi quente cun pouco de aceite. Desta maneira, crearase unha capa superficial nos anacos de carne que manterá os seus mollos dentro das pezas, mesmo cando se engadan ao guiso. Así se conseguirá unha carne saborosa e zumenta, aínda que non conteña case graxa nin gelatina.
  • Se se agrega viño para aromatizar ao guiso, farase cando o hervor estea a lume de biqueira e cociñarase uns instantes sen tapa para que o alcol se evapore; desta maneira, non haberá calorías innecesarias, só o sabor.
  • Por último, para que a receita sexa máis saudable, hai que utilizar guarnicións menos calóricas como cogomelos, verduras salteadas ou asadas, no canto de guarnicións de arroz e de patacas, que achegan demasiadas calorías aos pratos.

A lume lento

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Os guisos, potaxes e estofados teñen un elemento común: o tipo de cocción. Leste consiste nun cociñado dentro dunha cazuela tapada, con todos os ingredientes partindo da mesma temperatura; é dicir, desde frío. O elemento principal pode ser uns anacos de carne, ave, cogomelos, legumes ou vainas. Acompáñase cos elementos de condimentación (cebola, allo, allo porro, cenoria) e os elementos aromáticos (como especias, tipo pementa ou curry, e herbas aromáticas, como ourego, tomiño, loureiro ou romeu). Cocíñanse todos á vez, sen apenas agregar nada de caldo (excepto no caso dos legumes, que se cobren coa auga de remojo). O caldo de cocción é o propio dos alimentos de cociñado. Así, no interior da cazuela haberá un ambiente moi húmido cos mollos de todos os elementos que se están cociñando, o que axuda a un maior intercambio de sabores entre os distintos ingredientes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións