Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como ler a etiqueta dos suplementos de proteínas

Prestar atención á composición destes pos, batidos e barritas evitará posibles problemas de saúde, xa que son ultraprocesados, como os produtos enriquecidos con proteínas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 19deNovembrode2021

Os suplementos de proteínas hai tempo que non só os toman persoas que realizan exercicios de forza e potencia nos ximnasios. Tamén pasaron a formar parte da dieta de moitas persoas que, sen practicar deporte, buscan adelgazar ou mellorar a súa saúde. E cada vez é máis frecuente ver máis produtos enriquecidos con proteínas, como lácteos ou embutidos. Pero en realidade, una dieta saudable e variada é máis que suficiente paira obter as proteínas que o noso organismo necesita a diario, e só certas circunstancias (cirurxías gástricas, problemas de inxesta ou deglución…) xustifican esta suplementación. Se aínda así, decides tomalos, contámosche en que debes fixarche paira elixilos. 

Suplementos de proteínas e etiqueta, en que fixarse?

Podemos tomar suplementos de proteínas sen comprometer a nosa saúde? Paira a dietista-nutricionista Beatriz Carballos, a clave é prestar atención á etiqueta. “O máis importante é centrarse na lista de ingredientes paira evitar as que teñan azucres libres. Non sempre vai ser fácil identificalos porque se ocultan tras nomes como dextrosa, jarabe de glicosa, jarabe de sacarosa ou jarabe de fructosa”, explica.

“Outra das cuestións que deberiamos observar á hora de consultar a súa composición é a fonte e a cantidade de proteínas que conteñen paira asegurarnos de que son de alto valor biolóxico e que se atopen en alta proporción”, apunta Miguel Anxo Lurueña, doutor en Tecnoloxía dos Alimentos. O valor biolóxico (VB) dunha proteína depende da composición de aminoácidos e das proporcións entre eles. É máximo cando estas proporcións son as necesarias paira satisfacer as demandas de nitróxeno paira o crecemento, a síntese e a reparación dos tecidos. Por iso, é importante coñecer de onde procede esa proteína. “Por exemplo, a de soro de leite ou de ovo considérase de alta calidade, mentres que o colágeno é menos interesante”, engade Carballos.

En calquera caso, non hai que perder de vista que os suplementos son produtos ultraprocesados. Tal e como nos lembra Alma Palau, presidenta do Consello Xeral de Colexios Oficiais de Dietistas-Nutricionistas (CGCODN), “non poden equipararse nin remotamente a un produto fresco. Córrese sempre o perigo de inxerir excesos de edulcorantes artificiais, graxas e proteínas de baixa calidade, sen contar con sustancias dopantes e hormonas non declaradas no envase”.

Os suplementos proteicos tamén poden engadir ingredientes desencadenamentos de intolerancias alimentarias e molestias dixestivas. As persoas alérxicas aos lácteos ou con problemas paira dixerir a lactosa poden experimentar molestias gastrointestinales si utilizan una proteína en po a base de leite. Ler con atención a composición destes produtos evitará posibles contratempos coa nosa saúde.

Os riscos da súa composición

A regulación destes produtos é un tanto laxa e pouco exhaustiva, o que a longo prazo afecta á calidade da proteína que utilizan e á súa digestibilidad. A Unión Europea ten previsto regular en 2022 a composición das barritas e batidos sustitutivos paira dietas de perda de peso. Será a través dun regulamento que obrigue aos fabricantes a aumentar a porcentaxe de certas sustancias consideradas saudables en detrimento de outras que non os son. A proteína é un dos ingredientes afectados: pasará dos actuais 50 gramos por día aos 75 gramos.

Ademais de vixiar a composición, deberiamos procurar que os suplementos sexan de marcas ou empresas fiables. O estudo da Escola de Medicamento e Saúde Pública de Harvard, ‘Os perigos ocultos das proteínas en po’, abordou este asunto. O traballo recolleu os resultados do informe da organización norteamericana Clean Label Project no que se mostraban as toxinas presentes nalgúns suplementos en po. Atopáronse metais pesados (chumbo, arsénico, cadmio e mercurio), bisfenol-A (BPA, utilizado paira fabricar plástico), pesticidas e outros contaminantes.

Son necesarios os alimentos enriquecidos con proteínas?

leche rica proteinas
Imaxe: Pezibear

Pero á parte dos suplementos, os andeis dos supermercados exhiben cada vez máis produtos enriquecidos con proteínas. As empresas alimentarias utilizan o reclamo destes nutrientes paira situar mellor certos produtos e incrementar as súas vendas. Iogur, leite, embutidos ou pan son algúns destes alimentos: a pesar de contar con proteína en orixe, son suplementados con máis materia prima. Os consumidores perciben estes produtos como máis beneficiosos. Pouco importa o seu prezo, sensiblemente máis elevado que a versión convencional.

Paira Alma Palau, esta técnica de venda non ten xustificación algunha: “Non creo que sexa necesario enriquecer os alimentos con proteínas. Creouse una cultura a favor do seu consumo que nos confunde”. A presidenta do CGCODN considera que a inxesta extra é inútil si non vai acompañada de actividade física que transforme esa proteína en masa muscular ou si non se toman hidratos de carbono en proporción paira sintetizala e transformala en tecidos.

“Non son máis saudables que outros alimentos”, sentenza Beatriz Carballos. “Estes produtos poden ser útiles en circunstancias nas que necesitemos achegar un extra de proteína, pero nos custa comer, como despois dun exercicio físico moi intenso ou en determinadas convalecencias. Non teñen sentido na nosa vida diaria”, afirma.

O argumento “alto contido proteico” tamén é utilizado polos fabricantes paira enmascarar certos produtos ultraprocesados como saudables. Prestar atención á declaración nutricional destes alimentos, considerando tanto a cantidade de proteínas que se declaran como a doutros nutrientes, axudará a evitar malentendidos. Paira Miguel Anxo Lurueña, estas proporcións “deben estar debidamente apoiadas, ben por análise física-químicos ou ben por cálculos baseados en táboas de composición dos alimentos”, explica.

En resumo, salvo casos moi excepcionais, consumir produtos enriquecidos con proteínas non é necesario. Estes alimentos non son máis beneficiosos que outros produtos nin tampouco mellorarán a nosa saúde. En moitos casos trátase de ultraprocesados que camuflan a súa mala composición alimentaria publicitándose como proteicos para que o consumidor póñaos máis alegremente na cesta da compra.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións