Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como ler as etiquetas alimentarias paira saber o que compramos

O envase dun alimento está cheo de información, pero non toda é útil. De feito, parte dela pódenos despistar á hora de tomar una decisión. Contámosche en que debes fixarche

como interpretar las etiquetas de los alimentos Imaxe: Getty Images

Os envases dos alimentos teñen moita información, pero non toda é relevante. Hai publicidade, frases suxestivas, palabras que non significan nada… Paira saber realmente o que estamos a comprar, deberiamos prestar atención á información que si é útil. Esta atópase en tres partes fundamentais da etiqueta que, ademais, son obrigatorias: a denominación legal de venda, a listaxe de ingredientes e a información nutricional. Explicámoscho en detalle e con exemplos.

🔎 Denominación legal de venda

Adóitase mostrar diante da lista de ingredientes e pode expresarse dunha das seguintes formas:

  • Denominación definida legalmente. Paira aqueles alimentos cuxa denominación está recollida pola lexislación. Por exemplo, segundo a normativa, a “maionesa” é a salsa formada por unha emulsión constituída principalmente por aceites vexetais, ovo, vinagre e zume de limón, de modo que, si non cumpre estes requisitos, non pode venderse baixo ese nome (é o caso doutras salsas, como Ligeresa).
  • Nome consagrado polo uso. Si o alimento non está definido legalmente, pode utilizarse o nome socialmente coñecido e tradicionalmente aceptado; por exemplo, “fabada” ou “natillas”.
  • Descrición do produto. Si o alimento non está definido pola lexislación, tamén se pode usar como denominación de venda una explicación detallada; por exemplo, “empanada de hojaldre rechea de atún con salsa de tomate e ovo cocido”.

En principio, a denominación legal de venda pode parecer superflua, pero é importante consultala paira identificar o produto inequivocamente e así saber o que de verdade estamos a comprar. Pode haber moitas confusións que se deben, sobre todo, a que hai infinidade de produtos que teñen un aspecto moi parecido, pero características diferentes.

Por exemplo, isto é moi habitual nos produtos paira os que existen diferentes categorías comerciais, como o xamón cocido, que pode ser “xamón cocido extra”, “xamón cocido” ou “fiambre de xamón cocido”. A diferenza radica sobre todo na proporción de xamón: entre un 80-90 % no extra, ao redor dun 70-80 % no xamón cocido e en torno ao 50 % no fiambre. Paira reducir as porcentaxes de carne, engádense ingredientes capaces de reter auga, como proteínas, no xamón cocido, e féculas, no fiambre.

Ás veces a confusión non se debe só ao noso descoñecemento ou descoido, senón tamén aos reclamos que se indican no envase. Por exemplo, algunhas marcas de xamón cocido inclúen a palabra “extrajugoso” ou similares, o que pode facernos pensar que se trata de “xamón cocido extra”, cando en realidade é “xamón cocido”, é dicir, una categoría comercial inferior.

🔎 Listaxe de ingredientes

É a parte máis importante. Como o seu nome indica, nela móstranse os ingredientes presentes no produto. Isto é algo obvio, pero o que non resulta tan evidente son algúns detalles que poden axudarnos a coñecer mellor o alimento:

  • A orde. Os ingredientes deben enumerarse en orde, segundo o seu peso no produto. É dicir, os que aparecen en primeiro lugar son os maioritarios, mentres que os últimos son os que se atopan en menor cantidade. Isto significa que, si nun produto os primeiros ingredientes son pouco saudables, como azucre, sal, fariñas refinadas, aceites de mala calidade nutricional (por exemplo, aceite de palma) ou auga, o máis probable é que o produto sexa pouco interesante desde o punto de vista nutricional.
  • Ingredientes destacados. Se algún dos compostos destácase dalgún modo no envase (por exemplo, con imaxes ou palabras), debe especificarse a súa cantidade na lista de ingredientes. Isto é especialmente relevante nos produtos que utilizan un ingrediente como reclamo, porque ás veces áchase nunha cantidade insignificante. Por exemplo, una crema de bogavante que en realidade contén tan só un 0,5 % de bogavante.
  • Cantidade de ingredientes. Está moi estendida a idea de que os produtos con máis de cinco ingredientes son indesexables, pero é una generalización que nos pode despistar. E o mesmo pódese dicir paira os produtos que conteñen aditivos (que a pesar da súa mala fama son seguros), e paira os que conteñen outros ingredientes que tamén gozan de mala fama, como azucre, sal ou determinados tipos de aceites ou graxas. Nestes casos, deberiamos ter en conta que a cantidade na que se atopan (canto menos azucre e menos sal, mellor) e, sobre todo, prestar atención ao tipo de alimento do que se trata.

🔎 Información nutricional

É o que primeiro miramos, pero non é tan relevante como adoitamos pensar. Ademais, pode despistarnos porque nos centramos na enerxía e os nutrientes (sobre todo na graxa e os azucres), en lugar de considerar o alimento en si ou os seus ingredientes, que é o máis importante. Por exemplo, podemos chegar a pensar que unhas noces son insanas porque achegan moitas calorías e moita graxa e, doutra banda, crer que unhas galletas lixeiro son saudables por non conter graxa ou azucres, cando é xusto ao contrario: os froitos secos son máis saudables que as galletas.

Na información nutricional debe indicarse de forma obrigatoria: o valor enerxético (“calorías”) e as cantidades de graxas, ácidos grasos saturados, hidratos de carbono, azucres, proteínas e sal (a partir de 1,25 % considérase que a cantidade é excesiva).

De forma voluntaria pódense incluír, ademais, as cantidades de ácidos grasos monoinsaturados, ácidos grasos poliinsaturados, polialcoholes, almidón, fibra alimentaria, así como de vitaminas e minerais (sempre que se atopen nunha cantidade significativa).

Outros datos de interese

📌 Data de duración

Pode expresarse de dous modos, dependendo das súas características. Nos alimentos que son moi perecedoiros e que poden supor un risco inmediato paira a saúde se os consumimos una vez pasada esa data, ponse data de caducidade (por exemplo, una bandexa de carne crúa). No resto ponse data de consumo preferente (por exemplo, un paquete de espaguetis).

📌 Cantidade de produto

É un dato no que apenas nos fixamos porque adoitamos valorar a cantidade de produto en base ao volume que ocupa, é dicir, ao tamaño. Pero nalgunhas ocasións o volume non se corresponde co peso e iso pode despistarnos (por exemplo, nalgúns xeados), así que convén observar a cantidade indicada no envase.

📌 Orixe

Algúns alimentos, como o peixe, o mel, as froitas, as hortalizas, os legumes ou os ovos deben mostrar a orixe na súa etiqueta. Convén prestar especial atención nalgúns produtos, como as conservas de vexetais, porque ás veces destácase no envase que foi “elaborado” nalgunha rexión española, pero, se lemos a orixe, indícase outro país. É dicir, trátase de vexetais cultivados noutro país, pero envasados en España.

Que é o Nutri-Score?

Nutri-Score é una etiqueta frontal que outorga una cualificación ao produto en función da súa composición (principalmente dos seus nutrientes): desde a A e a cor verde intenso paira os produtos cunha composición máis favorable, até a E de cor laranxa escuro paira aqueles con a composición máis desfavorable, de maneira que permite comparar produtos da mesma categoría (por exemplo, diferentes marcas de galletas). Polo momento é de carácter voluntario, pero é posible que un futuro o seu uso sexa obrigatorio.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

etiqueta

RSS. Sigue informado