Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como organizar a compra cando queremos adelgazar?

Para perder peso, é imprescindible elixir e comprar os alimentos de maneira intelixente e a conciencia

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 11 de Xaneiro de 2013

A compra é o paso previo á preparación culinaria e posterior consumo. Por tanto, decidir que alimentos e en que cantidades adquírense é transcendental para levar a cabo unha alimentación saudable. Cando o propósito é máis esixente, como perder peso, unha compra intelixente e con coñecemento de causa é imprescindible. Este artigo revisa a importancia deste proceso, ofrece tres consellos para conseguir os nosos obxectivos e explica que grupos de alimentos escoller para engadir ao carriño.

Imaxe: Polycart

O estilo de compra de alimentos cambiou de forma radical nos últimos anos. Pasouse de comprar día a día, a adquirir os produtos de forma máis espaciada. Hai quen realiza unha única compra semanal, mentres que outros o fan só de maneira quincenal ou mensual. Na actualidade, ademais, cada vez é máis habitual aproveitar os avances tecnolóxicos de nosa era, e mesmo, realizar a compra desde casa, por Internet, sen entrar nin sequera no supermercado. Sexa como sexa, as dificultades para organizar a compra crecen canto menor é a frecuencia coa que se adquiren os produtos. En calquera dos formatos que decidamos comprar alimentos, a palabra crave é "planificación".

Baixar de peso: tres consellos prácticos para acertar coa compra

  1. En guíaa 'Consellos para unha Alimentación Saudable', a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC) e a Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria (SEMFYC) aconsellan ir comprar con tempo, descansado e sen fame. Isto permitirá poder comparar mellor os prezos, a calidade dos produtos e elixir a mellor opción sen caer en tentacións demasiado calóricas que, por certo, abundan.

  2. Realizar unha lista da compra pechada, que só conteña os alimentos que necesitamos comprar evita adquirir produtos tentadores e pouco saudables. En casa, con tempo, papel e lapis e o estómago baleiro, planificaranse, aínda que sexa por encima, os menús da semana. Calcular cantos días comerase en casa, que alimentos haberá na comida e na cea (pasta, legumes, verduras, carne, peixe, ovos...) e que cantidades segundo a pauta dietética prescrita, axudará a transcribir na lista o estritamente necesario. Despois de organizar as dúas comidas principais, pódese seguir co almorzo e a merenda: queixo fresco, pan integral, cereais ricos en fibra, leite e iogures desnatados, froitos secos, froita fresca...

  3. Un aspecto que non pode descoidarse é a información que proporcionan as etiquetas dos envases. Estas permítennos coñecer datos sobre a composición nutricional (ás veces, con gráficos e imaxes que facilitan a súa comprensión), os ingredientes, a cantidade e o volume do produto, a data de caducidade e de consumo preferente, así como declaracións nutricionais e de saúde ("baixo en sal", "sen azucres", "lixeiro"...). Toda esta información é de gran utilidade para facer unha mellor selección.

De compras e a dieta: que alimentos escoller

Os distintos alimentos teñen diferente influencia sobre o peso corporal. Así o sinala o Consenso SEEDO-FESNAD, que ofrece recomendacións nutricionais para previr e tratar o sobrepeso e a obesidade en adultos. A lista da compra dunha persoa que necesita adelgazar debería ter en consideración as conclusións deste documento:

  • Froitas e hortalizas: o seu elevado consumo asociouse a un menor incremento de peso en adultos a longo prazo, por tanto, o consello é encher o carriño de froitas e hortalizas frescas. As conservas e os conxelados poden ser unha boa opción para imprevistos.
  • Alimentos integrais: recoméndase que, para a prevención da ganancia de peso, a dieta conteña unha cantidade importante de cereais integrais. Diante do andel da pasta, o arroz, os cereais e tamén na panadaría, débense escoller as variedades integrais.
  • Bebidas azucaradas: o consumo frecuente de bebidas azucaradas está asociado con índices de masa corporal maiores, de modo que a lista da compra habitual non debería incluílas.
  • Aceite de oliva: segundo a literatura científica, a inxesta de aceite de oliva non parece asociarse a un risco significativo de ganancia de peso en adultos. Se ademais sumámoslle os numerosos beneficios que achega á saúde, o mellor consello é escoller sempre aceite de oliva e calcular as cantidades en función da pauta dietética que aconsellase o dietista-nutricionista.
  • Froitos secos: o consumo moderado (1 puñado ao día) de froitos secos presenta vantaxes na prevención de enfermidades crónicas, sen que iso supoña un risco de gañar peso. Iso si, hai que escoller as variedades sen fritir (tostadas ou crúas) e sen sal.
  • Carne: aconséllase limitar o consumo de carne e produtos cárnicos para evitar a ganancia de peso, así como moderar as cantidades e a frecuencia de compra e consumo. A carne pode substituírse por legumes, ovos ou peixe.

Compras: non esquecerse da seguridade

A compra non deixa de ser un paso máis na cadea alimentaria. Así o lembra a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN) nun apartado da súa web titulado ‘Compra de forma segura‘. Nunha serie de materiais e vídeos que a mesma AESAN editou, facilítanse consellos útiles para realizar unha compra ordenada e segura. En resumo, insístese en que a planificación é clave, neste caso, para evitar adquirir cantidades excesivas que poidan supor riscos de seguridade alimentaria por non poder conservalas con garantías por falta de espazo.

Tamén a lista da compra debe contemplar a seguridade. Un bo consello para evitar romper a cadea de frío e facilitar o crecemento de microorganismos é repartir os alimentos que se comprarán en tres columnas: alimentos que non necesitan frío, alimentos refrigerados e alimentos conxelados. Como é lóxico, unha vez na tenda, empezaranse a colocar no carriño os alimentos que non necesitan frío (pasta, arroz, legumes, froitas e verduras…), seguidos dos refrigerados (iogures, carnes, peixes…) e, ao final, case antes de pagar, os conxelados. Estes dous últimos deberían depositarse en bolsas isotérmicas e asegurar un transporte rápido ata o fogar.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto