Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como pór baixo control a nosa alimentación en Nadal

Comer san nas festas é posible, pero non con dietas milagre nin sacrificios de última hora para compensar os excesos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 26 de Decembro de 2014

Comer de máis e moverse menos. Esta parece ser a ecuación inevitable das festas do Nadal, unhas celebracións que se desenvolven ao redor da mesa, coa comida como protagonista. Nestes días, as receitas recárganse tanto en cantidade como en contido. Os pratos son máis copiosos e calóricos. Mesmo para quen coidan a súa dieta de maneira habitual, resulta complicado manter os hábitos e rutinas saudables. Os estudos respecto diso son claros: engordamos máis en Nadal. É certo que os “excesos do Nadal” repercuten sobre o noso peso corporal? Ou se pode comer sen medida e compensar estes excesos despois? O seguinte artigo reflexiona sobre estas cuestións e expón algunhas suxestións para comer ben sen esforzo.

Imaxe: brebca

Comer san de maneira natural: o tres gradues

As festas do Nadal, que non son máis que uns poucos días ao ano, non son un bo momento para obsesionarse con comer de maneira saudable. De feito, nunca é bo momento para iso. O desexable, en realidade, é converter a nosa maneira de alimentarnos nun hábito saudable que non requira máis esforzo do que nos custa dicir "ola" cando nos atopamos a un amigo ou "grazas" cando nos fan un favor.

A reflexión anterior resúmese no concepto "competencia inconsciente" ou, o que é o mesmo, facer as cousas ben de maneira natural. Para entendelo mellor, debemos saber que hai tres banzos previos que habemos de subir para alcanzar este status:

  • 1. A incompetencia inconsciente. Neste primeiro chanzo, non facemos ben as cousas por puro descoñecemento.
  • 2. A incompetencia consciente. Neste segundo banzo xa sabemos que deberiamos facer para seguir unha vida sa, pero aínda non o facemos porque nos falta integrar no noso día a día unha serie de habilidades, que se adquiren a base de práctica (e uns mínimos coñecementos).
  • 3. A competencia consciente. Este é o terceiro chanzo que temos que subir. Prodúcese cando xa facemos as cousas ben (como seguir un bo estilo de vida), pero aínda nos esforzamos para iso; é dicir, cando nos obrigamos a manter certos hábitos porque sabemos que son beneficiosos.

Unha vez superados este tres banzos chegamos á nosa meta, a chamada competencia inconsciente. Poderíase definir como o feito de seguir uns bos hábitos de vida de forma inconsciente, natural, xa non por obrigación, senón sinxelamente porque nos gusta. Así, a xente sa adoita ser competente na súa vida diaria de maneira inconsciente, sen nin sequera darse conta diso, e todos os días do ano, o que inclúe o Nadal.

Como é unha persoa que controla a súa dieta de maneira natural?

Imaxe: photographee.eu

Quen controlan a súa saúde de maneira natural, gozándoo, non senten que están a facer un sacrificio. Non deixan de facer algo de exercicio nin miran apesadumbradas os polvorones ou o turrón. Se lles gustan estes doces, comeranos e gozaranos sen culpa... porque os degustarán sen pasarse. Estas persoas:

  • Gozan coa actividade física, polo que despois de calquera comida do Nadal proporán á familia ou aos amigos dar un bo paseo.
  • Prefiren beber auga que alcol ou bebidas azucaradas, aínda que as mesas estean cheas, en Nadal, deste último tipo de bebidas. Ademais, non lles importará o que os demais pensen delas.
  • Saben que é máis relaxante respirar aire puro que o fume do tabaco, e protexerán aos seus fillos do tabaquismo pasivo, rogando con amabilidade aos fumadores que fumen no balcón.
  • Consomen de forma habitual unha dieta saudable, mesmo aínda que teñan ao seu alcance alimentos superfluos, pero permítense gozar das comidas do Nadal sen remorso algún, porque saben que o resto do ano os seus hábitos son -e van seguir sendo- saudables.

É útil compensar os excesos do Nadal?

Comezamos o ano con máis peso. Gañamos peso ao longo de todo o ano, pero en Nadal gañamos máis. De media, a báscula dirá que incrementamos o noso peso en preto de medio quilo. Non parece moito, pero son 500 gramos que manteremos o resto do ano, polo que, a nivel poboacional, resultan moi preocupantes para os expertos en saúde pública, por dous motivos: por unha banda, porque as taxas de obesidade en España non deixan de aumentar; e, por outra, porque é un peso que non se perde meses máis tarde coas "promesas de mellora" ou, peor aínda, cos consellos que aparecen nos libros de "dietas milagre".

As moitas calorías que conteñen os pratos do Nadal, poderémolas compensar o resto do ano? Non son poucas as persoas que se apuntan en xaneiro a un ximnasio, pero que en febreiro, á vista de que non atopan tempo ou motivación para acudir, deciden darse de baixa. Algo parecido sucede cos propósitos de emenda tras as grandes enchentes, polo que vale a pena pensar en actuar con moderación se nos espera unha longa lista de comidas familiares ou con amigos. Tal e como mostrou un artigo publicado na revista JAMA por Wansink e Cheney, cando estamos fronte a moitos alimentos, cústanos controlar a cantidade que comemos e adoitamos inxerir por encima do noso apetito. É máis, unha investigación publicada en Nutrition & Metabolism en agosto de 2010 observou que o aumento de graxa corporal que se produce tras un mes de "hiperalimentación e sedentarismo" pódese manter ata un ano despois de pasar ese período.

Reflexións (realistas) para non perder o control da dieta

Imaxe: studioM

Sabemos que o Nadal vén adornada de copiosas comidas. E sabemos tamén que existe o risco de gañar máis peso do que nos gustaría, sobre todo se xa temos exceso de peso (algo que ocorre en case o 60% da poboación adulta española). Isto lévanos ao profesor John Garrow, un dos maiores expertos en nutrición na actualidade. En xaneiro de 2000, na revista Lancet, o doutor Garrow advertiu de que en Nadal non comemos en resposta aos nosos mecanismos de fame e saciedade, senón porque "é a hora para comer e porque a comida está boa". Así, non é realista esperar que en Nadal os nosos mecanismos fisiológicos protexerannos dos excesos ou o incremento de peso.

Por iso, John Garrow propón exercer un "control cognitivo" sobre a nosa alimentación en Nadal. Que aspectos "cognitivos" podemos ter en conta nestas festas? A continuación enumeramos algúns deles:

  • Non esquecer a actividade física. Nada mellor que facer a sobremesa paseando polos arredores.
  • Vixiar o tamaño da ración. É mellor escoller racións pequenas porque cando temos máis comida no prato comemos máis, sen darnos conta.
  • Moderación coas bebidas, sobre todo se son bebidas alcohólicas e, máis aínda, se logo conduciremos. Non esquezamos, por outra banda, que as bebidas azucaradas conteñen moitas "calorías baleiras".
  • Priorizar o vexetal. É moi conveniente que, na medida do posible, os primeiros alimentos que comamos teñan como base as hortalizas ou os legumes, porque iso incrementa as posibilidades de que consumamos menos calorías ao longo da comida, tal e como suxire un estudo coordinado polo doutor Brian Wansink na edición de outubro de 2013 da revista PLoS One.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto