Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como previr as enfermidades do corazón coa dieta

O 29 de setembro é o Día Mundial do Corazón, unha xornada perfecta para ter presente que se pode aprender a coidalo cunha alimentación adecuada

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 28 de Setembro de 2018
img_cuidar corazon dieta hd

Mañá é o Día Mundial do Corazón, o órgano principal do sistema circulatorio e un dos máis importantes do noso corpo. Coidalo é fundamental para mantelo san e forte durante toda a vida. E existen moitos hábitos saudables claves para conseguilo. Non fumar, non consumir alcol, levar a cabo unha dieta saudable ou realizar exercicio físico son algúns deles. Neste artigo, centrarémonos nos beneficios que pode achegarnos unha boa dieta.

A alimentación é fundamental para o bo funcionamento de todo o organismo. Con todo, hai algúns alimentos que, polas súas características ou composición, benefician de maneira especial á saúde do corazón. Unha dieta rica en verduras, legumes, froitas e lácteos, xunto coa realización de exercicio físico, axuda a previr a hipertensión, un dos trastornos máis comúns do sistema cardiovascular.

Pero non só é importante comer produtos saudables e de calidade. Tamén hai que evitar o consumo de graxas saturadas ou colesterol prexudicial, xa que isto pode ter un efecto adverso para a circulación, dificultando o percorrido do sangue por todo o noso corpo e debilitando ao corazón.

As verduras, grazas aos seus altos niveis de fibra e potasio, axudan a manter a tensión arterial en niveis óptimos. Ademais, as súas vitaminas e antioxidantes protexen a saúde do corazón e contribúen á eliminación dos residuos do organismo. É moi recomendable consumir, cada día, verduras de diferentes cores, xa que a composición e os beneficios varían de forma significativa.

Tres vexetais moi cardiosaludables

  • O brócoli constitúe un deses alimentos especialmente beneficiosos para o corazón. O seu contido en ácido fólico, zinc, ferro, calcio, vitamina K e antioxidantes convérteno nun gran aliado para reducir as enfermidades cardiovasculares. O brócoli axuda á eliminación do colesterol malo do organismo e, ademais, achega unha gran cantidade de fibra. Grazas ao mineral cromo, regula a glicosa en sangue, o que prevén así a hipertensión arterial. Existen moitas formas de tomar brócoli, aínda que o mais habitual, e o máis saudable, é facelo fervido ou ao vapor. Pode ser un acompañamento perfecto doutro alimento máis consistente, como a carne ou o peixe.
  • Os pementos son outros grandes aliados da saúde do corazón. Conteñen unha gran cantidade de vitamina B6 e acedo fólico, que evita o endurecemento das arterias. Do mesmo xeito, posúen licopeno, que reduce os niveis de LDL (lipoproteínas de baixa densidade), e unha gran cantidade de potasio. Existen moitas receitas e variedades para servilos. Pódense preparar gratinados con bechamel, ao forno cun chorrito de aceite… hai tantas formas como gustos. Canto menos cociñados estean, mellor conservadas estarán as súas propiedades e, por tanto, resultarán máis beneficiosos para a saúde.
  • A alcachofa está entre as verduras máis ricas en fibra (contén 5,4 gramos de fibra por cada 100 gramos de produto) e, ademais, ten grandes propiedades nutricionais. Protexe a saúde do corazón grazas á súa capacidade para reducir o colesterol malo do organismo. Ademais, o magnesio, o potasio e os esteroles das súas follas depuran o fígado, rexeneran as células e eliminan as sustancias tóxicas do corpo. As alcachofas poden cociñarse ao vapor, fervidas, ao forno ou mesmo fritas. Poden servirse como prato principal ou como acompañamento en menor medida. Trátase dunha alternativa de fácil e rápida preparación, e perfecta para fortalecer a saúde do corazón.

As enfermidades cardiovasculares, en cifras

Levar a cabo unha dieta equilibrada e saudable, realizar exercicio físico todos os días, durmir o oito horas necesarias para descansar e manter unha boa hidratación (auga, infusións, té, etc.) son as claves para protexer a saúde do corazón, xunto á ausencia de hábitos prexudiciais como o consumo de alcol, tabaco ou produtos ultraprocesados.

Segundo os últimos datos do Instituto Nacional de Estatística (INE) sobre mortalidade, publicados en decembro de 2017, as enfermidades cardiovasculares situáronse como a primeira causa de falecemento natural en España durante o ano 2016 e, aínda que poida relacionarse máis con homes que mulleres, as mortes por enfermidades cardiovasculares son máis altas en mulleres (30,81 %) que en homes (25,93 %). É fundamental, por tanto, tomar conciencia da importancia de coidar o corazón para previr calquera tipo de accidente cardiovascular.

Co obxectivo de concienciar á sociedade sobre a necesidade de incorporar as verduras na dieta diaria como hábito de vida saudable, a Asociación Española de Fabricantes de Vexetais Conxelados (ASEVEC) conta cun espazo en Internet que permite coñecer con profundidade e rigor o mundo das verduras conxeladas. Na páxina pódese ver o proceso de fabricación das verduras conxeladas, as zonas españolas onde se recollen as diferentes variedades, consellos de saúde e ata o mellor tratamento e uso na cociña para elaborar pratos deliciosos.

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións