Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como recoñecer os alimentos con máis azucre

O azucre está presente en multitude de produtos alimentarios, pero esa presenza non sempre é fácil de recoñecer, nin sequera cando miramos as etiquetas. Dámosche algunhas claves

terrones azucar alimentos Imaxe: Saramukitza

Dos cereais de almorzo e os leites de crecemento ás galletitas salgadas, os snacks de millo e a pizza precocinada: diversos produtos alimentarios de consumo habitual entre os nenos conteñen azucre, mesmo cando non son doces. Nalgúns casos, a súa presenza é evidente. Pero en moitos outros, non. Como podemos saber canto azucre contén un alimento? Nas seguintes liñas contámosche en que debemos fixarnos da etiqueta para coñecer ese dato e que outros nomes utilízanse para non pór a palabra “azucre” no envase.

Consellos para saber canto azucre contén un alimento

🔎 Non sempre podemos tomar as etiquetas ao pé da letra. A etiquetaxe non nos permite distinguir os azucres naturalmente presentes (como os da lactosa), dos engadidos. Para saber se un produto ten demasiado azucre, podemos utilizar como límite o establecido pola Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), que o fixa nun máximo dun 30 % das kilocalorías procedentes dos azucres totais. Por exemplo, se un batido achega 80 kcal por cada 100 ml, como máximo 24 kcal terían que proceder dos azucres, o que equivale a 6 g por 100 ml.

🔎 A orde dos factores si importa. A lexislación obriga a especificar os ingredientes en orde decreciente, de modo que o primeiro é o que está en maior proporción. Se é o azucre ou algún dos seus sinónimos, é mellor deixalo na balda. Ademais, cuantos máis ingredientes, máis pistas de que nos atopamos ante un produto de baixa calidade nutricional: se contén máis de 5, estamos ante un ultraprocesado.

🔎 Coidado coa alegación “sen azucre engadido”. Esta mensaxe garante que o produto non leva azucres simples engadidos, pero isto non significa que sexa de mellor calidade nutricional, porque pode incluír outros ingredientes de mala calidade. Tampouco hai que baixar a garda co reclamo “50 % menos de azucre”. Significa que ten a metade de azucre que un produto similar, pero aínda así pode seguir contendo gran cantidade de sacarosa.

Os zumes caseiros tamén teñen azucres libres

zumo naranja casero azucar
Imaxe: Steve Buissinne

Os zumes e néctares preparados son uns dos bebibles con máis contido en azucre: 34,5 g (8,6 terrones) alcanzan como media os mollos multifrutas por envase, e 23,6 g (5,9 terrones), cada botellita de zume vendida como especificamente para bebés.

Pero os espremidos caseiros tampouco están exentos dun alto contido en azucres. Así, un zume de tres laranxas supón 30 g (7,5 terrones, similar a un refresco) de azucre libre (ao espremer a froita, o azucre libérase dos fitonutrientes, polo que se considera azucre libre).

E, ao contrario, ao comer tres laranxas, a interacción coa fibra e os fitonutrientes non deixa azucres libres, polo que non é prexudicial. Ademais, a masticación achega unha sensación de saciedade que non se dá nos bebibles.

O nutricionista Xullo Basulto estima que dous vasos de zume caseiro ao día supoñen unha ganancia de peso de 5 quilos ao ano. Isto explica a importancia de que os nenos se adoiten a tomar a froita enteira, ademais de ser algo a ter en conta en persoas con niveis altos de azucre en sangue.

Máis de 50 sinónimos do azucre

O azucre ten 56 nomes distintos. Os máis utilizados nas etiquetaxes españolas son os seguintes:

  • Sacarosa, azucre semiblanco, azucre branco, azucre branco refinado.
  • Dextrosa, fructosa, galactosa, jarabe de glicosa.
  • Azucre líquido, azucre líquido investido, azucre investido, jarabe de azucre investido.
  • Almíbar, caramelo, jarabe de glicosa, jarabe de millo.
  • Maltosa, maltodextrinas, melaza, mel.
  • Panocha, néctar de ágave, sirope de arce, trehalosa.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

azucre

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións