Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como reducir a cantidade de antinutrientes dos alimentos

Estas sustancias químicas elimínanse ou reducen a súa presenza en vexetais e algúns alimentos de orixe animal, se se aplican diferentes técnicas de cociñado

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 29deXaneirode2020
Cocer guisantes para reducir antinutrientes Imaxe: ulleo

Verduras, hortalizas, froitas, legumes ou cereais conteñen diversos compostos para autoprotegerse de pragas, bacterias e diferentes intrusos, pero que poden bloquear no corpo humano a absorción de nutrientes. Tamén algúns produtos de orixe animal, como os ovos ou o leite de vaca, contan con estes antinutrientes. Pero, en realidade, estas sustancias químicas non son un problema, se se toman as seguintes precaucións. 

  • Pór a remollo os legumes. É unha práctica habitual antes de cociñalas, polo que non suporá un problema. Deixando os legumes un oito horas, conseguiremos que as saponinas ou lectinas despréndanse do alimento e queden na auga. Iso si, hai que lembrar que ese líquido debe eliminarse antes do cociñado.
  • Cociñar a temperatura elevada. A cocción a máis de 100 °C durante 10 minutos sería suficiente para eliminar as lectinas que se atopan nos legumes. No caso do ácido oxálico en acelgas e espinacas tamén sería suficiente. Se se queren consumir crúas, tampouco hai de que preocuparse: nunca se inxeren en cantidade suficiente como para provocar un problema de saúde. Co consumo habitual que facemos delas, non existe ningún problema, mesmo ata catro racións semanais, a condición de que sigamos unha dieta variada con outros alimentos.
  • Remojar os cereais antes de consumilos: a condición de que o cereal adquírase cru. O habitual é que cando o compremos xa estea tostado, así que esta práctica non ten sentido. Se aínda así queres facelo porque prefires que estea brando, remójalo e consúmeo no momento. En ningún caso débense almacenar cereais ou froitos secos húmidos; podería xerar moho e, derivada do mesmo, a liberación de aflatoxinas, unhas toxinas perigosas para a saúde de humanos e animais.
  • Refugar a auga de cocción das verduras cando se trate de acelgas ou espinacas, porque gran parte dos oxalatos quedarían nela.

Cocler lo shuevos para reducir antinutrientes
Imaxe: ivabalk

  • Cociñar sempre os ovos. Crus multiplícase o risco de infección por Salmonella , ese grupo de bacterias que se adoitan situar na casca do ovo e só desaparecen no momento en que o cociñamos. No cociñado tamén se elimina a avidina da clara.
  • Non comer a pel crúa da pataca e eliminar as zonas verdes. Para evitar a solanina hai que cortar por completo as partes verdes e os ollos das patacas. Se o verde está moi estendido polo tubérculo é mellor non arriscarse e refugalo.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións