Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como reducir o consumo do aceite de palma

O control do consumo do aceite de palma na alimentación cotiá pasa por seguir unha dieta variada e baseada en alimentos sen procesar

img_como evitar aceite palma hd

Na loita sen tregua que desde hai varios meses leva a cabo no noso país contra o aceite de palma, destacan numerosos estudos nos que se pon de manifesto as nefastas consecuencias que o consumo deste aceite vexetal ten na saúde. Con todo, no seguinte artigo proponse diferentes opcións para que a inxesta do aceite de palma sexa a menor posible entre a poboación. Trátase de tomar máis vexetais e menos pastelería industrial e de mirar con detalle a etiquetaxe. A continuación, ofrécense máis detalles.

Img como evitar aceite palma
Imaxe: tristantan71

Aceite de palma, un ingrediente omnipresente fácil de evitar

A estas alturas, cando se publicaron multitude de informacións sobre os prexuízos para a saúde que ten o aceite de palma, queda claro que a composición deste aceite vexetal obtido a partir dun tipo de palmeira concentra acedos grasos saturados. Tamén se puxo de manifesto que vexetal non é sinónimo de saudable e que o consumo abusivo desta graxa provoca un aumento dos niveis de colesterol sanguíneo, ao mesmo tempo que se relaciona con enfermidades cardiovasculares.

Con todo, de cada cidadán depende a inxesta deste tipo de aceite tan prexudicial. A Autoridade Europea para a Seguridade dos Alimentos (EFSA) advirte de que o consumo de aceite de palma, mesmo se é reducido, é perigoso para os nenos e asegura que tomado con frecuencia pon en risco a saúde de todos. Tan só hai que ter en conta cales son os alimentos que maior concentración de aceite de palma teñen e evitar ou, canto menos, moderar a súa inxesta. Non hai que esquecer que cando este aceite se trata a temperaturas superiores a 200 graos, detéctanse na súa composición certos compostos clasificados como posibles carcinogénicos.

Entre os produtos máis destacados por incorporar acedo palmítico áchase a pastelería industrial, incluídas numerosas marcas de galletas, pratos precocinados, repostaría e pastelaría industrial, cremas, coberturas e salsas. Por iso é polo que médicos, nutricionistas e endocrinos recomenden tomar alimentos elaborados con aceite de oliva ou de girasol. Para iso é imprescindible ler con detemento a etiquetaxe e non fiarse das “graxas vexetais”.

Desde a Axencia EFE enviouse un comunicado onde Markus Lipp, pertencente á secretaría do comité mixto de expertos da Organización da ONU para a Alimentación e a Agricultura (FAO) e a Organización Mundial da Saúde (OMS), explica que a mellor recomendación para os consumidores é seguir unha dieta variada e facer exercicio físico. Asegura, con todo, que isto non evita que haxa grupos de risco como os nenos que, sendo máis pequenos, comen proporcionalmente máis que os adultos e a súa exposición a ese tipo de sustancias en función do seu peso corporal é moito maior.

Dieta variada e sa

Unha dieta variada baséase nunha alimentación correcta e completa, nunha dieta equilibrada cuxo modelo máis recoñecido é a dieta mediterránea. Esta permite, por unha banda, que o corpo humano funcione con normalidade, é dicir, que cubra as súas necesidades biolóxicas básicas -necesita comer para poder vivir- e, por outro, prevén ou polo menos reduce o risco de padecer certas alteracións ou enfermidades a curto e longo prazo.

Basta con lembrar o impacto que teñen na nosa sociedade as chamadas “enfermidades da civilización”: hipertensión, obesidade, diabetes, enfermidades cardiovasculares, trastornos da conduta alimentaria e ata certos tipos de cancro que se relacionan cunha alimentación desequilibrada. Non é, normalmente, unha relación directa de causa-efecto, pero si supón un dos factores que contribúen a aumentar o risco de aparición e desenvolvemento desas enfermidades.

A continuación móstranse uns consellos sobre como seguir a dieta mediterránea:

  • Convén saber que a dieta mediterránea non é sinónimo de alimentos concretos, senón que é unha forma de entender a alimentación, consumindo a diario alimentos frescos, locais, de tempada e con protagonismo de verduras, froitas, hortalizas, legumes, cereais e froitos secos.
  • Vixiar os horarios e o ritmo de vida, xa que o estilo de vida mediterráneo é incompatible con moitos horarios actuais. Necesítase tempo para cociñar e comer (se é posible, en compañía).
  • O clima convida a saír á rúa; hagámoslo.
  • Hai que descansar o suficiente.
  • Débese tomar auga para beber. Se se bebe viño, que sexa só unha excepción, como unha pequena copa na comida ou a cea, aínda que é mellor evitalo.
  • O aceite de oliva virxe, ou virxe extra, é fonte de saúde. Non pode faltar nin para cociñar nin para aderezar ensaladas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións