Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como saber se teño fame ou sede?

No verán, debido á calor, ao cambio de hábitos e a unha contorna que incita a comer máis da conta, as sensacións de fame e sede poden confundirse con facilidade

Img servir agua vaso hd Imaxe: artjazz

A regulación da fame e da sede son procesos bastante complexos nos que interveñen un gran número de condicionantes. Non é, por tanto, un proceso no que se teñan en conta só as nosas necesidades. Hai outras cuestións como os estímulos que nos rodean, a actividade física, as condicións climatolóxicas ou a composición corporal, que inflúen no desexo para comer ou beber. No verán, este compendio de variables pode ocasionar que sexa máis complicado para as hormonas levar un control correcto do apetito e a saciedade. A continuación explícase por que se poden confundir a fame e a sede, ademais de como facer para diferencialos.

Img servir agua vaso
Imaxe: artjazz

No verán é máis probable ter desaxustes no control do apetito e a saciedade debido a que nos deshidratamos en maior medida, tense máis tempo libre e, por tanto, estamos máis expostos a tomar alimentos. Tamén en vacacións aumenta o consumo de alimentos superfluos que cambian o noso apetito convencional (xeados, refrescos, bebidas alcohólicas). Á súa vez, déixase a rutina laboral, polo que nos enfrontamos a un contexto por completo diferente. É o mesmo motivo polo que os fins de semana comemos e bebemos máis da conta.

Pódense confundir a fame e a sede?

Se as nosas sinalizacións de saciedade funcionasen do modo correcto, non debería haber ningún problema e non confundiriamos fame e sede. Con todo, estar expostos a tantos estímulos e condicionantes externos dificúltao. Por iso, non é estraño atoparse con ganas para comer ou de beber sen que o corpo teña esa sensación fisiológica real. Para non ter esta sensación, o mellor é evitar -na medida do posible- ver anuncios, catálogos ou mesmo establecementos que sirvan comida. Reducir o número de comida anunciada ao noso ao redor evita que apareza un apetito innecesario no cerebro.

Se a sensación de fame ou sede vén acompañada dunha lixeira dor de cabeza, é máis probable que sexa unha deshidratación parcial ou se deba a que se realizou unha actividade que comprometeu o balance hídrico (a cantidade de auga que se ten de reserva no organismo). Nese caso é preferible beber e rehidratarse, ademais de adoptar outras condutas responsables como buscar sombra para protexerse da exposición solar.

Pero a interacción entre a fame e a sede tamén é moi importante. Por exemplo, cando estamos desprovistos só de comida sentimos máis fame que cando non temos dispoñible nin comida nin auga. É dicir, a sensación de fame aumenta se pasamos períodos longos de tempo só bebendo, como se pode ver no estudo ‘Hunger and Thirst: Issues in measurement and prediction of eating and drinking’ (Fame e sede: problemas na medición e a predición para comer e beber), realizado por Richard D. Mattes.

Como saber se teño fame ou sede?

A resposta máis lóxica é de sentido común e recae en preguntarse que traxectoria e actividade realizamos durante o día. En ocasións subestimamos a actividade física que puidemos facer expostos ao sol, polo que quizais esteamos deshidratados.

Pola contra, tamén é posible, debido á hipotensión que sufrimos no verán, que pensemos que fixemos máis actividade da real e, por tanto, creamos que temos que repor máis enerxía da debida.

En calquera caso, e se temos dúbidas entre se as sensacións son de fame ou sede, a mellor estratexia pode ser beber auga e esperar entre 5-10 minutos. A sede conséguese aliviar en tan só ese tempo, mentres que a fame pode chegar a implicar 20-25 minutos de espera.

En definitiva, podemos previr este fenómeno coas seguintes accións:

  • Ter unha dieta saudable sen alimentos que distorsionen as nosas sensacións de saciedade (como produtos extremadamente azucarados ou bebidas alcohólicas).
  • Manter un estado de hidratación correcto.
  • Levar unha actividade e unha rutina activa, afastada da televisión e os establecementos de venda de comida preparada.

Etiquetas:

apetito sede

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións