Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como sazonar con chiscos de saúde

Aprender a cociñar con herbas aromáticas e especias é clave para reducir o consumo de sal, que en España duplica os máximos recomendados

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 13deOutubrode2014

Consumimos demasiado sal. Non só temos costume de engadirlla aos pratos que preparamos, tamén inxerimos a que conteñen certos alimentos cotiáns, como os fiambres, os queixos ou os pratos precocinados. Para reducir a súa inxesta e facer fronte ao exceso, as herbas aromáticas e as especias revélanse indispensables. Así o aseguran os investigadores da Asociación Americana do Corazón que realizaron un estudo para comprobar a eficacia de buscar substitutos ao sal. A continuación, repásanse as conclusións e as propostas desta investigación e preséntanse varias receitas para coidar o corazón coa dieta.

Img especias salud
Imaxe: Frank Kovalchek

O sal é o condimento máis popular da cociña. En España tómanse de media cada día 9,7 gramos de sal, segundo as conclusións ás que chegou a Axencia Española de Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición (AECOSAN) tras realizar un estudo e analizar 1.200 alimentos para saber cal é o seu contido en sodio. O noso consumo de sal duplica o cinco gramos recomendados pola Organización Mundial da Saúde (OMS) imprescindibles para o correcto funcionamento do organismo dunha persoa sa de 70 quilos de peso. Por iso, o reto de moitos médicos, nutricionistas, divulgadores científicos e responsables da saúde pública é lograr reducir a inxesta de sal. Pero non só quérese diminuír a que se engade de maneira directa ao cociñar, senón a total, xa que o sodio vén incluído en moitos alimentos polo que a redución pódese conseguir no cociñado pero hai que ampliala á inxesta total de alimentos.

Especias: grandes posibilidades de cores e sabores

Img 35170g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Investigadores da Asociación Americana do Corazón levaron a cabo un estudo co fin de comprobar a eficacia de buscar substitutos ao sal. Así que reuniron a un grupo de persoas entre as que un 60% presentaba presión arterial alta, o 18% tiña diabetes e outros tantos tiñan sobrepeso. Na primeira fase da investigación, os voluntarios consumiron unha dieta baixa en sodio durante catro semanas. Para iso proporcionáronselles todos os alimentos e as bebidas. Na segunda fase, a metade dos voluntarios aceptou un gran cambio durante 20 semanas: no canto de reducir o sal, substituíla por especias e herbas.

Os resultados do estudo revelaron que na primeira fase a inxesta de sal diminuíu unha media de 3,5 gramos ao día. Hai que lembrar que nesta fase realizouse unha dieta baixa en sodio e procurábase o menú completo. Na segunda fase non se fixo unha dieta especial e deixouse aos dous grupos que decidisen a súa sazón. Ambos aumentaron o sal aínda que sen alcanzar os niveis iniciais. Con todo, o grupo que optou por usar especias e herbas consumiu un gramo menos de sal ao día… durante 40 semanas.

O reto de aprender a comer sen sal

Os científicos confirmaron os datos: as persoas consomen demasiado sal. O hábito está moi introducido na cociña e as alternativas que existen non se toman en conta, en gran medida, porque se descoñecen.

Culminada a investigación, os principais problemas que anotaron a este respecto foron a dificultade de superar a barreira, sempre difícil, de modificar hábitos na dieta e o descoñecemento de saber como elixir, cando utilizar, en que orde e en que cantidades as especias e as herbas sazonadoras.

En consecuencia, xa compilados todos os datos, os expertos instaron os responsables da saúde pública para que informen mellor aos consumidores. O obxectivo é aprender un novo patrón de alimentación con menos sal e explicar que alternativas existen para sazonar de maneira máis saudable.

Receitas e ideas para aderezar con especias e herbas

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Para aderezar unha ensalada, adobar carnes ou condimentar un arroz, as especias e as herbas son idóneas. Dan sabor, realzan o gusto orixinal dos alimentos e moitas veces transportan a outras cociñas do mundo co seu exotismo e singularidade. Basta pensar na diferenza entre o arroz branco e o arroz con azafrán, ou entre o tomate natural e o que leva unhas notas de ourego e allo, para comprobar que os condimentos son capaces de lograr cambios sorprendentes nos pratos.

Aínda que o sal é o máis recorrente, hai outras alternativas que tamén son moi populares. Pementa, azafrán, cilantro, canela, cravo ou hinojo son algúns dos exemplos das múltiples e alcanzables especias, mentres que as herbas como a albahaca, o tomiño, o perexil e o romeu teñen un papel moi importante na cociña. Telas presente e buscalas para acompañar ao sal como condimento é unha fórmula para familiarizar a todos ao seu sabor e aproveitar a súa capacidade de sazonar con maior saúde.

Algunhas receitas poden servir de modelo para elixir aderezos que non son salinos. Un arroz con garavanzos ao curry non necesita apenas sal, aínda que o arroz é moi eslamiado, o curry ten moita forza; un estofado de sepia con lentellas laranxas tamén é salgado sen necesitar sal; e o kebab con pito, ensalada e salsa de iogur con menos sal e máis aderezos está delicioso.

Países sen saleros nas mesas

A inxesta de sal en México , tamén en nenos, é moi alta. Calcúlase que alcanza os 11 gramos diarios, máis do dobre que os 5 que limitan o máximo aconsellado. Desde a primavera de 2013, nos máis de 200.000 restaurantes, fondas e cociñas económicas de México DF quitáronse os saleros da mesa en cumprimento dunha ordenanza do Goberno federal. Este é un exemplo dunha acción pública en beneficio da saúde do corazón. Os resultados aínda non se avaliaron pero, a golpe de vista, logrouse que ese “xesto inconsciente”, como o cualifican os propios mexicanos, de botar man ao salero teña agora un paso previo: realizar o esforzo de pedirllo ao camareiro.

O Goberno de Uruguai copiou esta medida a primavera seguinte e, desde marzo de 2014, se un comensal quere máis sal tamén debe solicitar o salero, xa que en ningún restaurante de Montevideo atoparao encima da mesa. Trátase dun intento de mellorar a saúde do corazón, polo menos unha pizquita.

Etiquetas:

Dieta especias sal

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións