Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como seguir unha dieta mediterránea de verdade

A dieta mediterránea ten un importante aspecto cultural, por iso hai lixeiras variacións de alimentos entre os distintos países onde se segue

Img seguir dieta mediterranea verdad hd Imaxe: hppd

Quen non ouviu falar da dieta mediterránea? Todo o mundo sabe que é saudable e baséase no consumo de alimentos tipicamente mediterráneos. Con todo, os estudos sobre adherencia á dieta mediterránea evidencian que boa parte da poboación, sobre todo os máis novos, desviou o seu patrón de alimentación cara a unha dieta caracterizada por produtos industriais, comida rápida, precocinados, pastelería ou snacks e cun consumo insuficiente de froitas, verduras, legumes e hortalizas. Neste artigo explícase, de forma sinxela, que é a dieta mediterránea e como seguila.

Img seguir dieta mediterranea verdad
Imaxe: hppd

Que é a dieta mediterránea

O concepto dieta mediterránea é sinxelo: consumo de produtos frescos, locais e de tempada, preparados coas técnicas culinarias tradicionais de cada país ou rexión e adaptándose ao ritmo de vida tradicional, ao clima e á contorna xeográfica. Por tanto, ten un compoñente cultural importante, tanto como os propios alimentos. A dieta mediterránea non é só unha dieta, é un estilo de vida.

É importante lembrar o seu aspecto multicultural. Pan con aceite de oliva en España, pasta con cogomelos (funghi) en Italia ou cuscús no norte de África son só un exemplo de que non hai dúas dietas mediterráneas iguais, aínda que a base é a mesma: alimentos frescos, locais, de tempada, adaptados a cada cultura, ao seu estilo de vida tradicional e á súa contorna ambiental.

Dieta mediterránea e saúde

A primeira relación entre a dieta mediterránea e a saúde foi establecida por Ancel Keys (1904-2004) e o seu famoso Estudo do sete países, ao demostrar por primeira vez a relación entre a dieta e o risco de enfermidade cardiovascular. Recentemente, foi declarada Patrimonio Inmaterial da Humanidade pola UNESCO.

Na actualidade, a principal investigación que se está levando a cabo sobre os efectos saudables da dieta mediterránea é o estudo Predimed, no que participan diversos grupos de investigación españois e onde se demostrou a súa eficacia na diminución do risco cardiovascular. Os seus beneficios proveñen do consumo habitual de alimentos cardiosaludables como froitas, verduras, hortalizas, legumes, froitos secos, peixe ou aceite de oliva virxe ou virxe extra.

Significa isto que todos os alimentos mediterráneos e tradicionais son sans? A resposta é: depende. Non se debería confundir “tradicional” con “saudable”. Na cultura mediterránea hai alimentos como o queixo, a carne, os embutidos, os cereais refinados ou o viño tinto, que poden ter cabida dentro dunha dieta saudable, a condición de que, e isto é importante, respéctense as recomendacións de frecuencia de consumo reflectidas na Pirámide da Dieta Mediterránea da Fundación Dieta Mediterránea.

Img piramidedieta mediterranea
Imaxe: Fundación Dieta Mediterránea

Por desgraza, moitos dos alimentos situados na parte superior da pirámide son tomados en exceso. Faise caso omiso das racións recomendadas e desprázase -e reduce- a inxesta dos alimentos que están na base. Isto achéganos ao patrón da dieta occidental, caracterizado por un menor consumo de graxas saudables (aceite de oliva virxe, froitos secos, peixe, etc.) e unha maior inxesta de graxas menos recomendables (graxas animais, aceite de palma, graxas trans, etc.). Tamén se pode relacionar co patrón occidental o consumo frecuente de pastelería, refrescos e doces.

Hai que lembrar que as racións semanais recomendadas para a carne branca (coello, pito, etc.) son dous; para carne vermella (tenreira, cordeiro, etc.) son menos de dous; e para carnes procesadas (embutidos, fiambres, hamburguesas, etc.), unha ou ningunha. Hai que puntualizar que estas recomendacións son xeneralidades, xa que se pode seguir un patrón mediterráneo sen consumir un grupo de alimentos como as carnes.

Dieta mediterránea e aspecto social

Na pirámide da dieta mediterránea destaca un aspecto novo. Trátase do concepto de que a dieta mediterránea é un estilo de vida que engloba convivencia, actividade física, bo descanso, horarios adecuados, tempo suficiente para cociñar, comer en compañía, con tranquilidade e ao aire libre cando haxa oportunidade.

Varios factores influíron no abandono dalgúns costumes típicos mediterráneas como a incorporación da muller ao mercado laboral, os horarios de traballo, a globalización ou o auxe dos alimentos procesados. Estas causas, entre outras, derivaron nun importante cambio de hábitos na maioría dos fogares onde cada vez se dedica menos tempo á compra de alimentos frescos e á cociña caseira.

Consellos sinxelos para seguir unha dieta mediterránea

  • A dieta mediterránea non son alimentos concretos, senón unha forma de entender a alimentación, consumindo a diario alimentos frescos, locais, de tempada e con protagonismo de verduras, froitas, hortalizas, legumes, cereais e froitos secos.
  • Vixiar os horarios e o ritmo de vida, xa que o estilo de vida mediterráneo é incompatible con moitos horarios actuais. Necesítase tempo para cociñar e comer (se é posible, en compañía).
  • O noso clima convida a saír á rúa; hagámoslo.
  • Débese descansar o suficiente.
  • Para beber? Auga. Se se bebe viño, só unha pequena copa ao día, en comida ou a cea.
  • O aceite de oliva virxe ou virxe extra é fonte de saúde. Non pode faltar.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións