Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como volver á realidade alimentaria despois de Nadal

Para alcanzar unha rutina saudable e duradeira tras o Nadal, en lugar de cambiar todo de golpe, é preciso planificar que se farán e que non

img_volver realidad alimentaria navidad hd

Despois das festas de Nadal, moitas persoas queren volver á normalidade ou mesmo ir máis aló: alcanzar unha rutina saudable. Por desgraza, esas situacións non se conseguen dun día para outro e requiren de esforzo e planificación a fin de que non queden en simples propósitos. Non se pode pretender cambiar todo de golpe, en especial cando vén dunha realidade do Nadal que, con moita probabilidade, estaría afastada duns hábitos saudables. Entón, como mellorar? Que facer? Que non facer? En leste articulo danse todas as claves.

Imaxe: amarosy

Non hai que pagala cos alimentos saudables

En primeiro lugar, non hai que deixarse arrastrar pola precipitación e empezar a eliminar ou cambiar cousas de maneira inxustificada. Moitas veces téñense identificados alimentos como malsanos ou que “engordan”, cando en realidade non é así. Por exemplo, hai casos de campañas publicitarias recentes que se centraron nas uvas, catalogando como “chea” ao feito de despedir o ano con 12 uvas. De verdade as uvas son o problema do Nadal?

Estas iniciativas só confunden e suman ruído ao inxustificado odio que se ten á froita. É unha pena ver que, moitas veces, os alimentos moi saudables son, precisamente, os que teñen mitos ao seu ao redor: froita, pataca, legumes, froitos secos… E acábase pagando con eles.

Os verdadeiros culpables dunha mala dieta non son eses, senón produtos ultraprocesados como doces, galletas, pastelería, embutidos e bebidas alcohólicas. Débese empezar por aí.

Confiar en produtos adelgazantes: outro erro recorrente

A excesiva présa por cambiar o estado nutricional fai que moitas veces se acabe optando polas sedutoras “solucións” de produtos adelgazantes.

Por suposto, en procura destes atallos inexistentes, moitas persoas pagan un prezo moi alto. Non se deben valorar os produtos ou “dietas milagre” só como unha perda de tempo, esforzo ou diñeiro; tamén se debe considerar que, durante todo ese tempo desperdiciado, a saúde séguese resentindo a mercé dos malos hábitos e que se tarda, por tanto, en reaccionar.

Esta premisa xa non só é aplicable a produtos, suplementos ou complementos; tamén se podería trasladar a alimentos como os supostos “alimentos milagre”. Aínda que comprar alimentos sempre é unha opción moito máis intelixente e práctica que adquirir produtos adelgazantes, non é conveniente crearse expectativas irreais e crer que con iso todo o problema está solucionado. Comprar quinoa, kale, sementes de chía, liño… pode estar moi ben, pois son opcións de moda moi saudables e interesantes. Pero os poucos gramos que se comen deses alimentos non van compensar ou nin sequera amortecer os efectos dun patrón dietético que non sexa saudable.

Cambiar o enfoque: é mellor “quitar” que “engadir”

Pénseo detidamente. Se a súa alimentación está mal deseñada e isto levoulle a unha situación de perda de saúde, hai algo nela que non está ben, algo que a converte en malsana. Ten, por tanto, máis sentido preguntarse que se pode quitar da dieta actual, en lugar de que novo produto débese adquirir.

Non por engadir algo novo mellorará drasticamente a dieta. Pola contra, si mellorará en gran medida se se elimina o malsano. Ás veces, en nutrición, importa máis o que non se come.

  • A maior contribución da auga nas comidas é non beber refrescos.
  • A maior contribución da froita como sobremesa é non tomarse un lácteo azucarado.
  • A maior contribución duns froitos secos entre horas é non comer un doce.

Avaliar que cambios dietéticos actuais é máis importante cambiar

Neste sentido, e para manter todo o comentado, unha forma eficiente de empezar o ano novo volvendo á realidade sería valorar as seguintes cuestións: que engadir? que quitar? como de daniño é ese hábito? con que frecuencia realízoo na miña rutina? e como manter ese cambio a longo prazo?

Lembre que a adherencia é fundamental para o éxito da instauración duns bos hábitos. Non cambie todo á vez e tente identificar que parte da súa alimentación de hoxe é prioritaria modificar. Para algunha persoa pode ser cambiar o seu almorzo; para outra, preparar o táper para o traballo ou quizais unha familia mellora modificando as súas sobremesas.

Ninguén mellor que vostede pode identificalo. E, por suposto, se necesita axuda, nada mellor que enfocar o ano do modo correcto contando co apoio dun dietista-nutricionista.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións