Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Compensar os excesos das comuñóns

Elixir para a semana posterior á comuñón un menú saudable, con preparacións máis lixeiras e sen chucherías nin azucres, resulta unha boa idea

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 06deMaiode2011
Img pastel comunion Imaxe: maplesbranch

Maio é un mes tradicional de festexos nos cales se come máis do habitual, bébense algunhas burbullas e sucúmbese ás chucherías durante todo o día. Por iso, elixir un menú saudable para a semana posterior resulta unha boa idea. Vodas, bautizos e comuñóns chegan coa primavera e converten o mes de maio nunha sucesión de días especiais con comidas especiais e, no caso dos máis pequenos, menús excesivos, bebidas gaseosas azucaradas e moitas chucherías. Demasiadas. Son inxestas pouco saudables, pero son días de festa e igual que os alimentos son os responsables das case inevitables indigestiones, a dieta pode ser a aliada para compensar os excesos do fin de semana ao longo da semana seguinte. Os días posteriores á celebración, hai que alixeirar as receitas cotiás, non por unha cuestión de peso, senón para lograr a limpeza de azucres, mellorar as dixestións e esquivar o estreñimiento infantil.

Ser consciente dos excesos

Fritos, pizza ou hamburgersa, filetes empanados con patacas fritas e refrescos de burbullas, tortas, xeados e chucherías. É certo que a comuñón é un día especial, pero hai que ser consciente de que o exceso é insano. Só se se ten en conta isto quererase compensar. Desde a óptica nutricional, o menú é un “pelotazo” de enerxía. Sucédense alimentos de elevado índice glucémico, que se procesan rápido e convértense en azucre, sen chegar a saciar.

Só se se sabe que se comete un exceso quererase compensar

Ás poucas horas, o neno terá fame de novo, e sitio para máis chucherías, máis xeados e máis refrescos. Isto significa que, aínda que unha bolsa de lambetadas representa a metade dos azucres necesarios para todo un día, se se permite unha chea, nunha soa xornada superáronse por moito as calorías que o neno precisa en todo o día. Non é o máis aconsellable, pero se é algo extraordinario, non hai que intervir en cambios de hábitos, aínda que si convén lembralo no menú dos seguintes días.

Alixeirar os menús

Aínda que sempre hai que seguir as indicacións dun menú saudable, para compensar os excesos do fin de semana de festa, hai que potenciar algunhas actitudes e actuar tamén desde a cociña, ao alixeirar os pratos cotiáns. Antes de empezar, hai que ter claro que non convén saltarse ningunha comida. Como sempre, débese procurar completar o cinco comidas ao día e comezar cun bo almorzo, que cambie os bolos e as madalenas polo pan tostado con aceite e xamón, o muesli con froitos secos e pasas ou o sándwich de xamón, queixo fresco ou atún. Se sempre se debe tentar introducir unha peza de froita xunto co leite matutino, durante esta semana hai que ter éxito. Non é mala idea elixir os xantares plátanos, fresas, pexegos ou cereixas, as froitas que estean de tempada.

Hai que potenciar algunhas actitudes e alixeirar certas receitas

Nas comidas e as ceas, deberán evitarse os fritos, rebozados e empanados, e non haberá noite de pizza nin de hamburguesa. É preferible optar polos pratos de peixe, tortilla ou receitas con pito ou pavo. As merendas, mellor sen chocolate nin cremas de cacao, nin pastelería. Os froitos secos, as froitas frescas, os sopapos de arroz ou de millo e os pans de pasas ou de froitos secos e os flocos de millo de millo elaboradas en casa son perfectos para comer a media tarde, máis estes días, que o propósito último é reducir a inxesta de azucres para compensar os excesos.

Durante esta semana, recoméndase buscar a glicosa a través dos hidratos de carbono complexos, aproveitar a pasta e o arroz e non esquecer os legumes como prato principal ou como guarnición dun prato de carne ou peixe. Este é un hábito saudable que convén aprender e manter no tempo. Tamén se poden combinar estes alimentos co ovo. O sabor da pasta compleméntase moi ben co do atún, as sardiñas ou as gambas, mentres que o arroz pode ser protagonista dunha saborosa paella de arroz con verduras ou legumes.

Un menú infantil á carta
A proposta para compensar os excesos da comuñón trata de levar adiante un menú saudable con intención depurativa, non adelgazante. Non inflúe se o neno está no seu peso ou non. Hai que lograr limpar o organismo e esquivar os efectos dun día no que se sacia con chucherías. Unha ferramenta moi útil é o menú infantil que completa un ano enteiro, deseñado polo equipo de nutricionistas de Eroski Consumer e que se pode consultar semana a semana durante todo o ano. Está dirixido a nenos sans na etapa escolar, entre catro e seis anos, ata os doce.

Hai que limpar o organismo e esquivar os efectos dun día de chucherías

Para achegar o toque depurativo, convén insistir en non permitir máis líquido que a auga, prohibir calquera tipo de lambetada -os nenos son listos, entenden que é consecuencia da permisividade dun día de festa-, optar por estilos de cocción máis sans, non recorrer estes días aos fritos, as croquetas ou os palitos de peixe, tan habituais na dieta infantil. É un esforzo que merece a pena. Precisa dun pouco de vontade e conciencia e así se limpa o corpo e se hidrata.

A NOITE DA INDIGESTIÓN

Cando se empachan, os nenos teñen unha gran vantaxe respecto das persoas adultas: non senten acidez nin ardor. A súa incomodidade e malestar redúcese a dor de barriga, talvez algún capítulo de vómito e desgana. Os síntomas detéctanse ao finalizar a festa, xusto despois de consumir varios xeados de chocolate ou outros doces, o neno pode comezar a palidecer e queixarse.

Entón é tempo de intervir. Por suposto, esa noite convén que o neno non cee. Pero ademais, para que recupere o benestar, axudará colocar unha bolsa de auga quente no estómago e beber sorbitos dunha infusión de manzanilla, herba luisa ou hierbabuena. Se se teñen náuseas, a bebida quente pode cambiarse por un refresco de cola sen cafeína e sen burbullas, que se quitan ao dar voltas ao líquido cunha culler.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións