Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Consellos dietéticos para o outono

Unha selección dos mellores alimentos de tempada e varias recomendacións dietéticas para gozar dun outono moi saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 06deOutubrode2014

Co outono regresan a rutina, os horarios regulares, a actividade laboral e o colexio. A temperatura vai diminuíndo, empeza o fresquito e, por tanto, volve tamén a necesidade de tomar pratos quentes como sopas, guisos e purés. É unha boa época para reorganizar os hábitos alimentarios e os de toda a familia. Para iso, tentarase potenciar a utilización de alimentos de tempada, posto que ofrecen unha boa relación calidade-prezo, e máis aínda cando se escollen produtos de proximidade, o cal contribúe tamén ao crecemento económico da zona onde se reside. Ademais, empregar alimentos de tempada evita que a dieta sexa rutineira e contribúe á variedade na alimentación. Con esta liña como base, no seguinte artigo ofrécense as claves para un outono moi saudable.

Img salteado brocoli 01
Imaxe: jules:stonesoup

Empeza cun almorzo equilibrado

O almorzo é unha das comidas importantes do día. Un almorzo equilibrado debería estar composto sempre un lácteo (leite, iogur ou queixo); algún alimento feculento (pan, tostadas ou cereais), acompañado ou non por algún alimento proteico; e unha froita.

Tentarase incluír as froitas de tempada, como peras, mazás, mandarinas, selectas, laranxas e uvas. Algunhas delas, ademais, son moi adecuadas para consumir nas escolas (a mandarina pode depositarse a gajos nun táper, igual que as granadas ou uvas) e outras poden ser unha excelente opción de media mañá, peladas ou sen pelar (mazá e pera).

Escolle alimentos de tempada na comida e a cea

Comidas e ceas equilibradas son as que conteñen tres dos seguintes grupos de alimentos: verduras e hortalizas, proteínas e alimentos feculentos (pataca, legumes, arroz, pasta, pan ou outros cereais), sempre acompañados por unha froita de sobremesa. E é nestas comidas e ceas onde se poderán potenciar diversas verduras, hortalizas e legumes de tempada.

A cabaza é unha verdura de contido calórico baixo (unhas 30 Kcal/100 g), e dun excelente sabor, coa que se pode xogar para preparar primeiros pratos e acompañamentos deliciosos como os seguintes:

  • Puré de cabaza e cebola.
  • Filete de peixe con cabaza á prancha.
  • Tortilla de cabaza.

No outono abundan tamén distintos tipos de coles como a col, coles de Bruxelas e coliflor. Todas elas son verduras de contido calórico baixo (20-35 Kcal/100 g) coas que se poden elaborar tamén moi bos pratos quentes e fríos.

  • Ensalada de col.
  • Puré de coliflor ao aroma de allo.
  • Coles de Bruxelas salteadas.

Os cogomelos son outro dos alimentos típicos do outono. O seu contido calórico tamén é moi baixo (11-25 Kcal/100 g), e poden ser un excelente acompañamento ou guarnición en pratos como:

  • Pasta salteada con cogomelos.
  • Pito ao forno con cogomelos.
  • Ovos revoltos con cogomelos e allos tenros.

As xudías secas, feixóns ou xudías brancas supoñen outro dos alimentos de recolección otoñal. Estes legumes son fonte de hidratos de carbono complexos, fibra e proteínas, de maneira que resultan totalmente recomendables dentro do marco dunha dieta equilibrada (deberíanse comer legumes polo menos 2-3 veces á semana).

  • Xudías pintas á xardineira.
  • Coello ao forno con xudías brancas salteadas.

As acelgas e espinacas son verduras de folla verde de moi baixo contido calórico (18-25 Kcal/100 g) idóneas para pratos como:

  • Garavanzos con espinacas.
  • Arroz con acelgas.

O boniato, pola súa banda, é un tubérculo típico desta tempada do ano. A súa composición nutricional é moi similar á da pataca, destacando no seu perfil a súa riqueza en hidratos de carbono. Resulta un alimento excelente para diversas receitas e acompañamentos como:

  • Puré de boniato.
  • Boniato guisado troceado.

Por último, a castaña é un alimento moi consumido nestas datas, sobre todo tostadas cando empeza o frío. Aínda que o Código Alimentario Español (CAE) inclúe este alimento dentro do grupo dos froitos secos ou de casca, as castañas posúen unha composición nutricional moi diferente ao resto de froitos secos como as améndoas, noces ou abelás. Son ricas en hidratos de carbono e pobres en graxa, e cun contido calórico dunhas 180 Kcal/100 g; mentres que o resto de froitos secos son alimentos ricos en graxas e cun valor enerxético máis elevado (570-670 Kcal/100 g). As castañas son, por tanto, un saboroso tentempié a media mañá ou media tarde.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións