Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Consellos para aliviar e evitar as molestias e patoloxías típicas do embarazo

A futura nai pode sufrir unha serie de síntomas que, sen ser unha afección específica, con frecuencia acompañan ou se fan máis intensas neste período

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 23deSetembrode2020
embarazada Imaxe: Pixabay

Vómitos, náuseas, acidez, ardores e estreñimiento son as molestias máis comúns ás que ten que facer fronte a muller durante os meses de embarazo. Todo se debe a que o seu corpo está en constante cambio, pero ningún destes síntomas representa un risco, cando son moderados, pero son incómodos e nada agradables. Aquí dámosche algúns consellos para contrarrestalos. E ademais, contámosche como podes evitar as patoloxías máis comúns nesta etapa vital: diabetes gestacional, infeccións do tracto urinario e trastornos hipertensivos, como a preeclampsia.

Como aliviar as molestias típicas do embarazo

Vómitos e náuseas

Segundo as guías médicas sobre a xestación, o 90 % das embarazadas presentan náuseas e un 60 %, ademais, vomitan. Ambos os síntomas aparecen aos poucos días do atraso menstrual: os vómitos adoitan desaparecer ás 16 ou 20 semanas de xestación, pero as náuseas poden manterse ata o final do embarazo. É máis frecuente que se produzan polas mañás en xaxún, aínda que poden ocorrer a calquera hora do día, sobre todo cando sente fame ou cansazo. A súa orixe relaciónase co súbito aumento de certas hormonas (en concreto, de estrógenos e gonadotropina coriónica).

Se son intensos, poden provocar deshidratación, perda de peso e certos trastornos metabólicos. Con todo, as náuseas e os vómitos moderados, aínda que molestos, non adoitan presentar ningún risco para a saúde da nai ou a do bebé.

✅ Consellos para mitigar este síntoma:

  • Tomar algo antes de levantarse, xa que se inician os procesos de dixestión que reducirán o exceso de acidez do estómago e minorarán as náuseas.
  • Os alimentos pastosos ou secos (galletas, biscotes ou cereais de almorzo) toléranse mellor.
  • Evitar beber auga ou zumes acedos en xaxún.
  • Beber bastantes líquidos entre as comidas, sobre todo se se vomita.
  • Os líquidos fríos toléranse mellor e, se se toman bebidas gaseosas, hai que esperar sempre a que se disipen todas as burbullas.
  • Os alimentos ricos en hidratos de carbono complexos (almidón), como pan, patacas, arroz, pasta e legumes, han de comerse regularmente, xa que axudan a manter un nivel adecuado de azucre (glicosa) no sangue, enchen o estómago e alivian o malestar.
  • Evitar os doces e os alimentos ou comidas excesivamente graxas, picantes ou condimentadas e con cheiros fortes.

Acidez e ardores

embarazada estreñimiento
Imaxe: tasha

O estómago produce secreciones acedas para axudar á dixestión. Normalmente, unha pequena cantidade de ácido pasa do estómago cara ao esófago, pero, cando refluye de maneira repetida, prodúcese acidez (pirosis). Estes síntomas poden durar máis de dúas horas e, frecuentemente, acentúanse despois das comidas e agrávanse cando quen os padece está recostado ou tombado. Esta molestia é común en máis do 50% das gestantes: pode comezar ao terceiro mes de xestación, pero a súa incidencia é maior no terceiro trimestre, debido, en parte, á maior presión do útero sobre o estómago (aumentado polo crecemento do bebé) e por acción da proxesterona, unha hormona cuxos niveis se incrementan no embarazo e que relaxa o músculo da válvula que conecta o esófago con en estómago, retardando así o baleirado do estómago ao intestino.

✅ Consellos para mitigar este síntoma:

  • Evitar alimentos que poden irritar a superficie do esófago, como certos condimentos e especias (vinagre, pementa), froitas cítricas (laranxa, mandarina, pomelo, limón) e os seus zumes, pratos con tomate ou salsa de tomate.
  • Prescindir dos que atrasan o baleirado gástrico, como bebidas con gas, café, té, chocolate e alimentos ou preparacións graxas (fritos, estofados ou guisos grasos), e as infusións de menta, que favorecen o reflujo.
  • Se se precisa dun antiácido (bicarbonato de sodio, antiácidos de magnesio…) débese consultar antes ao médico, xa que pode estar contraindicado segundo a evolución do embarazo.

Estreñimiento

O estreñimiento moi frecuente durante a xestación, pola diminución do ton muscular do colon debido aos niveis de proxesterona e para o efecto de compresión que exerce o útero ao aumentar de tamaño. Esta molestia é determinante na aparición de hemorroides, é dicir, a inflamación das veas ao redor do ano.

✅ Consellos para aliviar este síntoma:

  • Aumentar o consumo de alimentos ricos en fibra: froitas, verduras, legumes, cereais integrais e derivados. As froitas desecadas (ciruelas pasas, higos, uvas) teñen máis cantidade de fibra por unidade de peso, pero tamén son máis concentradas en calorías. Se a embarazada prefire salvado de trigo ou avena (esta resulta máis suave), debe acompañalo de abundantes líquidos; en caso contrario, podería provocar o efecto inverso e acentuar o estreñimiento.
  • Inxerir abundantes líquidos: auga ou outras bebidas como infusións, caldos…
  • As bebidas mornas ou quentes en xaxún favorecen o movemento intestinal.
  • Nunca se debe recorrer a medicamentos laxantes ou cremas antihemorroidales sen consultalo co seu especialista.

Como previr patoloxías típicas do embarazo

Aínda que durante a xestación pódense desenvolver algunhas enfermidades non existentes, noutros casos fanse evidentes trastornos que xa estaban en cernes ou que, quizais, non deran antes tantos problemas. “A mellor forma de previr estas patoloxías é estar saudable antes do embarazo e pedir axuda a un equipo interdisciplinario de profesionais da saúde”, apunta Eduard Baladia, dietista-nutricionista e membro da Academia Española de Nutrición e Dietética.

Diabetes gestacional

embarazada diabetes
Imaxe: freestocks.org

As hormonas presentes durante o embarazo poden dificultar o traballo que realiza a insulina, facendo que a glicosa se eleve (hiperglucemia) a valores superiores aos normais, pero inferiores aos establecidos para diagnosticar unha diabetes habitual. Na maioría dos casos, despois do parto a glucemia volve aos seus niveis normais, aínda que noutros (no 10-20 % dos casos) chega para quedar.

Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), as mulleres con diabetes gestacional corren maior risco de padecer complicacións durante o embarazo. Os bebés poden sufrir malformacións congénitas ou macrosomías (é dicir, nacer cun tamaño excesivamente grande). Ademais, tanto elas como posiblemente os seus fillos son máis propensos a ter diabetes tipo 2 no futuro. Esta propensión diagnostícase mediante probas prenatales no segundo trimestre.

➡️ Recomendacións: seguir unha dieta hipocalórica con racións de hidratos de carbono que non sexan excesivas, alimentos integrais, legumes, froitas e verduras.

Infeccións do tracto urinario

A Sociedade Española de Ginecología e Obstetricia (SEGO) asegura que este tipo de afección pode aparecer no 5-10 % dos embarazos. As modificacións anatómicas e funcionais da xestación incrementan o risco de padecelas, pero tamén pode provocalas o aumento de pH dos ouriños, así como o incremento da secreción urinaria de estrógenos.

➡️ Recomendacións: beber moito líquido, especialmente auga, axuda a diluír os ouriños e garante ouriñar con maior frecuencia, o que permite expulsar as bacterias das vías urinarias antes de que poida comezar a infección.

Trastornos hipertensivos

O máis habitual é a preeclampsia, que se manifesta con hipertensión arterial, perda de proteínas nos ouriños, retención de líquidos, aumento de peso, dores de cabeza e cambios na visión. Aínda que non se saben as causas exactas, a hipertensión, a diabetes e a obesidade antes do embarazo son factores que poden propicialos. Xeralmente, prodúcese despois de 20 semanas de xestación e ata seis semanas tras o parto.

➡️ Recomendacións: controlar a tensión arterial, para o que é imprescindible seguir certas pautas na alimentación, como beber abundante líquido (auga, sopas, infusións) diariamente; evitar o exceso de sal nas comidas e tomar verduras e hortalizas en comida e cea, así como, polo menos, tres pezas de froita ao día.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións