Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Consellos para mellorar a alimentación dos nosos nenos

Unha boa dieta é clave para coidar a saúde dos pequenos e previr numerosas enfermidades durante a súa infancia e a vida adulta

Sabemos que os alimentos que consumimos determinan en maior ou menor medida o noso estado de saúde. Pero non só é importante coñecer que comer para previr certas enfermidades e levar unha alimentación saudable, tamén que costumes aprendidos debemos corrixir para previr eses malos hábitos que tanto nos prexudican. Porque non o esquezas: unha das nosas responsabilidades como pais é establecer unhas pautas saudables que resultarán vitais para o desenvolvemento e crecemento dos nosos fillos. A continuación axudámosche nesa tarefa con varias ideas para os almorzos e as comidas.

Como converter o almorzo no mellor modo de iniciar o día

O almorzo é a primeira comida do día. Con todo, as présas ou o pouco de apetito nada máis levantarnos fan que ás veces nos saltemos esta inxesta. Nos nenos, que non sempre teñen a posibilidade de almorzar san máis tarde, este comportamento afecta de maneira negativa ao rendemento escolar e, mesmo, pode ser a orixe de enfermidades como a obesidade infantil, doenzas cardiovasculares e maior risco de padecer determinados tipos de cancro na idade adulta.

Por iso, estes son aspectos importantes que debes ter en conta para fomentar un adecuado hábito durante o almorzo:

  • É importante dedicarlle atención e tempo ao almorzo. Tenta reservarlle polo menos 15 minutos antes de saír de casa. Procurar facelo sentados e nunha situación o máis tranquilizada posible.
  • Se é posible, actúa como modelo e almorza cos teus fillos. Os nenos tenden a imitar as condutas dos seus coidadores. Lembra que almorzar san é tan importante para os pequenos como para os adultos.
  • Elixe alimentos saudables e apetecibles para eles; así será máis fácil que os coman.
  • Coida o aspecto e a presentación dos alimentos. Se dispós de recipientes divertidos para os nenos, úsaos para o almorzo. A comida resultaralles máis atractiva.
  • Premia as súas boas condutas, sobre todo as que supoñan un esforzo para eles. É suficiente con mostrar entusiasmo e alegría ante os logros. Palabras como "Que ben, Marta!" ou unha mostra de afecto poden provocar un gran efecto na educación.
  • Se os teus fillos non se terminan todo o almorzo, poden levar os alimentos que non se acabaron ao colexio.
  • Cando o neno se resista a almorzar, non hai que forzalo a que se tome os alimentos. É importante evitar os castigos para que o almorzo non resulte unha situación desagradable. As persoas responden mellor a estímulos positivos.

Como facer que os teus fillos coman froita e verduras

Imaxe: Jill Wellington

Un feito que tamén preocupa aos expertos da saúde é o descenso do consumo de froitas e verduras entre a poboación, en especial entre os máis pequenos. Máis cando a froita e a verdura supoñen un seguro para a saúde, xa que achegan unha gran cantidade de beneficios, entre eles o achegue necesario de vitaminas, minerais e fibra.

Por tanto, asegúrache de cumprir coa recomendación diaria de tomar 3 ou máis pezas de froita ao día e 2 porcións ou máis de verduras (preferiblemente fresca e variada). Estas recomendacións axudaranche a conseguilo:

  • Presenta a froita e verdura de forma apetecible. Limpala, cortala, colocala de forma divertida, presentala en diferentes formatos (fresca, en compota, en puré, asada...).
  • A verdura pode ser o acompañante perfecto dun prato de carne ou peixe. Desta forma, pode resultar máis apetitoso.
  • A verdura tamén pode prepararse con outros alimentos máis saborosos que a condimenten.
  • Ofrece aos teus fillos verdura e froita variada, de diferentes cores. Se desde pequenos adoitan o seu padal a diferentes sabores, é máis probable que cando sexan adultos consuman alimentos variados.
  • As características da maioría das froitas (individuais, non requiren de recipiente, nin de condicións físicas especiais) permiten o seu consumo nun gran número de situacións. Anima aos teus fillos a que leven froita ao colexio como tentempié de media mañá.
  • Un de achéguelos importantes da froita é a glicosa. Por este motivo, convértese nun bo complemento para as merendas.
  • Inclúe en todas as comidas unha porción de verdura: como acompañante do prato principal, como entrante nunha ensalada, como un ingrediente máis dun prato de pasta ou dun asado, nunha pizza, etc.
  • Se os nenos non teñen moita fame durante a comida, non permitas que o alimento que sempre se deixen sexa a verdura ou froita e só cómanse o que máis lles gusta.
  • Explícalles que a verdura ou froita son alimentos importantes para crecer e estar sans.
  • Felicítalles polas boas condutas, por exemplo, cando se coman toda a verdura e a froita. Cunha sinxela mostra de afecto ou alegría será suficiente.
  • Tenta que a inxesta de froita e verdura non se converta nunha situación desagradable. Evita os castigos e pelexas. Aconsellámosche unha boa dose de paciencia e constancia para conseguir os teus obxectivos.

Outros consellos para ter en conta durante as comidas

  • Establece un horario regular para as comidas. Insignia aos teus fillos a comer habitualmente a unhas horas estipuladas. Se piden algo entre horas, ofrécelles alternativas saudables (como un pouco de froita). Isto será máis fácil se non hai opcións insanas en casa.
  • Evita premiar ou castigar con comida. Non recorras á comida como elemento de premio ou de castigo, xa que se tenderá a inxerir aqueles alimentos máis gratificantes, que normalmente son máis calóricos e pouco saudables.
  • Evita ver a televisión mentres se come. Cando isto sucede, aténdese máis ao programa da televisión que ao que comemos e aos sinais de saciedade que envía o corpo, provocando que comamos máis.
  • Lembra que o principal obxectivo para comer é alimentarse. Ás veces a comida convértese nun recurso social, para entreternos ou camuflar un estado emocional. É importante que ensines aos teus fillos a superar momentos como o aburrimento sen recorrer á comida. Se actuamos como modelo aceptando o aburrimento como algo natural e buscando outras alternativas como o lecer activo, axudarás a que os nenos adquiran autocontrol e que non recorran ao alimento para entreterse.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto