Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Consellos para unha dieta saudable tras as festas de Nadal

Tras os excesos do Nadal, é fundamental recuperar unha rutina de alimentación saudable e exercicio físico. Dámosche ideas concretas para facelo

Imaxe: RitaE

En Nadal é normal que cometamos algúns excesos. Con todo, non podemos esquecer que unha alimentación equilibrada debe ser sempre a base da nosa dieta diaria. Precisamente porque constitúe un período no que aumentamos o consumo de alimentos ricos en azucres e graxas, é importante impor a moderación ao planificar as comidas tras os festexos do Nadal. Como? Nas seguintes liñas dámosche as claves.

Neste sentido, a dieta mediterránea é unha das máis recomendadas, segundo numerosos estudos, porque está asociada a unha mellor calidade de vida e unha menor incidencia de enfermidades, como as cardiovasculares ou algúns tipos de cancro. Ademais, se algo ten a dieta mediterránea é a súa versatilidade para preparar pratos moi equilibrados e cheos de sabor; polo que non hai escusas para deixar de recorrer a ela e sorprender aos nosos cunha proposta de comida saudable.

Para iso, basta con manter unha alimentación variada, na que estean presentes todos os tipos de produtos sans nas proporcións adecuadas. Olga Muñoz, nutricionista da Asociación Española Contra o Cancro (AECC), dános algúns consellos prácticos neste sentido.

1. Elabora un calendario de xaneiro a febreiro

calendario fechas
Imaxe: tigerlily713

Pensamos que só comeremos en exceso dous días en Nadal, pero a realidade é que a maioría facemos unha dieta moi desequilibrada e con racións abundantes durante todo o mes seguinte.

Elaborar un calendario de xaneiro a febreiro coa comida de reis, días festivos… pódenos servir de gran utilidade. Por exemplo, de todos os días que teñas especiais, marca as comidas nas que che poderías exceder un pouco máis (dependendo dos teus obxectivos: manter un peso saudable, facer unha dieta baixa en sal, etc.). O resto tenta seguir cunha dieta saudable e mediterránea.

2. Planifica o menú con antelación

Se cociñamos nós, planificar o menú con antelación é unha vantaxe. Elabora unha lista da compra e selecciona os ingredientes xustos para que non teñas comida sobrante en casa durante días ou, mesmo, semanas. Ademais, se nos ocupamos nós das comidas e ceas, poderemos ofrecer opcións máis saudables e lixeiras.

3. Incorpora sempre verduras, hortalizas e froitas ao menú

brocheta verduras
Imaxe: RitaE

Asegúrache de que nas comidas máis contundentes sempre haxa verduras, hortalizas e froitas. Pódelo facer con ensaladas saudables e orixinais, como estas de inverno, ou crudités de verdura, vasiños de crema de cabaza, guisantes ou cenoria con jengibre, sorbetes de froitas caseiros… Axudaranos a saciarnos e reducir o número total de calorías inxeridas.

Tenta facer do teu almorzo e media mañá unha ocasión para comer froitas. O mellor das froitas é que non necesitan preparación. Unha laranxa, unha mandarina ou unha mazá non quitan nada de tempo, pódelas gardar directamente na mochila e o bolso, non fan falta cubertos (máximo un coitelo) e son deliciosas e refrescantes. Podes comelas tamén a media tarde, como sobremesa, ou pola noite.

4. Utiliza técnicas de cocción saudables

Unha forma de facer as nosas comidas máis saudables é preparar pratos que teñan técnicas de cocción suave, como fervidos ou ao vapor, cocciones ao forno ou papillote. Deste xeito, non haberá tanta graxa nos pratos e facilitaremos a dixestión despois das comidas.

Se estás entre quen miran un prato de verduras fervidas e deprímense, queremos que saibas que existen alternativas máis agradables para este grupo de alimentos básicos e de consumo diario. Algúns exemplos:

  • Como prato. Unha vez fervidas, acompáñaas cun pouco de maionesa ou bechamel ou, se o prefires, pásaas por unha tixola con pouco de aceite e allo ou un ovo revolto. Pero se podes ir prescindindo da maionesa ou a bechamel para estes pratos, mellor. Tamén podes cambiar a súa textura transformándoas en purés, cremas, etc. A maior parte destes pratos pódense conxelar, polo que se cociñas de máis, terás para varias ocasións e así resultará máis fácil adoitarse a comelas a diario.
  • Como guarnición. Sei previsor e dedica un día a facer ao vapor ou en microondas diferentes verduras e hortalizas. Antes de que cheguen ao seu punto de consumo, gárdaas en distintos recipientes para conxelar. Cando fagas arroz, pasta, carne ou peixe, só terás que sacalas e pasalas un pouco polo ferro ou condimentarlas como queiras.

E en canto á froita, comer macedonias é a mellor forma de lembrar o sabor das que hai anos que non probas e que poderías incorporar aos poucos no teu menú diario.

5. Nada de alcol

Refuga o consumo de alcol. Lembra que a mellor cantidade de alcol para previr o cancro é cero. Para hidratarse, en todo momento o mellor é beber auga e evitar bebidas azucaradas refrescantes.

Aproveita o regreso á túa rutina diaria para substituír estas bebidas por auga; ten sempre na neveira unha botella de vidro con auga, lévaa e tráea do traballo. Nada hai máis refrescante que auga ben fría. E o teu corpo e o teu peto agradecerano!

En termos xerais, a cantidade diaria recomendada de auga é de dous litros, aínda que este consello varía de acordo co noso estilo de vida, con se facemos actividade física, coa nosa constitución corporal ou ata coa temperatura do ambiente.

6. Goza da comida sen présas

Come amodo, sen présas. Se consciente do que comes, goza do sabor, da textura, dos aromas…

7. Mantén a túa rutina e feixe exercicio

Non descoides as túas rutinas e segue facendo exercicio. Unha boa idea é saír a pasear coa familia sempre que se poida, e que sirva como recurso para ter unha vida activa e promover a túa saúde e a dos teus seres queridos.

Agora que volvemos das vacacións, é o momento perfecto para darlle unha volta á rutina e ver como e cando che convén máis integrar actividade física na túa vida diaria. Non ten que ser unha actividade que che quite demasiado tempo nin requira habilidades extremas; con saír a correr (ou camiñar se non podes correr) 30 minutos ao día é suficiente. Á fin e ao cabo, trátase de mellorar co novo ano.

Etiquetas:

dieta sa

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións