Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Conservar os alimentos con azucre: vantaxes e inconvenientes

O azucre é un conservador natural moi efectivo que desempeña un papel antiséptico, aínda que convén moderar o seu consumo para evitar o exceso de peso, a carie e os déficits nutricionais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 09deOutubrode2012
Img conservas azucar listp Imaxe: Jeffreyw

O azucre, tal e como detalla o European Food Information Council, é un conservador natural. De feito, os antigos exipcios utilizaban o mel como parte do proceso de momificación. Hoxe en día, o azucre emprégase para conservar numerosos alimentos, e mesmo, pode participar no proceso de curado da carne. Pero o seu uso máis frecuente pasa por actuar como conservante de froitas, xa sexa na elaboración de froitas en almíbar, tales como mazás, peras, pexegos, albaricoques ou ciruelas, ou na elaboración de marmeladas. Que vantaxes e inconvenientes ten este proceso? Por que se deben consumir con moderación as conservas en azucre? As respostas, a continuación.

Img conservas azucar
Imaxe: Jeffreyw

Vantaxes de conservar os alimentos con azucre

A adición de altas cantidades de azucre evita a deterioración do alimento e desempeña un papel antiséptico

Nas conservas con azucre, se se realizan ben, os microorganismos non se reproducen ou o fan a unha velocidade moi baixa. Entre outros motivos, isto sucede porque o azucre retén auga e dificúltase a supervivencia dos microbios. A auga móvese desde o interior das células cara a fóra (mediante un proceso chamado “ósmosis”) e isto xera a súa deshidratación parcial (plasmólisis), que impide a multiplicación dos microorganismos. Os expertos consideran que sucedeu unha redución da “actividade da auga”. En suma, a adición de altas cantidades de azucre evita a deterioración do alimento e desempeña un papel antiséptico, xa que xera un ambiente hostil para a vida microbiana.

O azucre prevén ademais a oxidación dos sabores das conservas, é dicir, as froitas reteñen durante moito tempo gran parte do seu sabor orixinal, e mesmo, poden desenvolver un sabor máis potente. É máis, debido á súa alta solubilidad e viscosidade, o azucre achega unha textura diferente ao alimento, a miúdo máis suave que antes de conservalo. Tampouco se pode esquecer o papel que exerce a adición de azucre sobre o mantemento da cor das froitas, posto que o aspecto dos alimentos é crucial ao realizar a selección dos mesmos.

Diversas entidades, como a Academia de Nutrición e Dietética, sinalan á vez que as perdas de nutrientes neste tipo de conservas son mínimas e que consumir froita, mesmo en conserva, achega beneficios. Unha das razóns é que o seu consumo despraza á inxesta doutros alimentos procesados e ricos en nutrientes que tomamos en exceso, como graxas saturadas ou sodio. A pesar diso, os efectos sobre a saúde non son os mesmos se se toma froita fresca que se se toma conservada en azucre, sobre todo, porque esta última ten unha alta densidade calórica. Aumentar as calorías que inxerimos en forma de azucre non é en absoluto recomendable porque se asocia a un maior risco de padecer exceso de peso, carie e déficits nutricionais.

Inconvenientes de consumir conservas en azucre

A elevada inxesta de azucre pode contribuír a gañar peso corporal

A Organización Mundial da Saúde (OMS) aconsellou en 2003 non superar o 10% da enerxía inxerida a partir de “azucres libres”, definidos como aqueles “engadidos aos alimentos polo fabricante, o cociñeiro ou o consumidor, máis os azucres presentes de forma natural no mel, os zumes de froitas e os jarabes, non incluíndose aos provenientes da froita enteira”. O motivo que esgrimiu a OMS para establecer este límite é que a alta inxesta de azucre pode contribuír á ganancia de peso corporal.

O Comité Científico Asesor das máis recentes Guías Dietéticas Americanas, que contou coa asistencia da Colaboración Cochrane, tamén recomenda á poboación que reduza a súa inxesta dos chamados “azucres engadidos” (azucre de mesa, edulcorantes de millo, fructosa, jarabe de millo alto en fructosa e outras formas de azucres engadidos), por un probable papel na xénese do exceso de peso. Como a inxesta real de azucres en Europa oscila entre o 16% e o 36%, estamos lonxe da recomendación emitida en 2003 pola OMS.

Un motivo máis que débese ter en conta é o papel do alto consumo de azucre sobre a carie dental. A OMS indica que “os azucres son, sen dúbida, o factor dietético máis importante no desenvolvemento da carie dental“. A carie e as enfermidades dentais non son temas triviais. Prexudican a calidade de vida desde a infancia ata a vellez, impactan sobre a autoestima (a aparencia facial é un dos determinantes da integración do individuo na sociedade), sobre a capacidade para comer e, en última instancia, sobre a saúde. Os nosos dentes desempeñan un papel esencial na fala e na comunicación. As enfermidades dentais causan unha dor considerable, que á súa vez xerará ansiedade e, en resumo, alteracións na sociabilidad da persoa.

Outro motivo para limitar a nosa elevada inxesta de azucres é que se observou que as persoas que toman moitos azucres teñen máis probabilidade de inxestas baixas en importantes nutrientes esenciais.

Conservas en azucre: consumir con moderación

Consumir conservas en azucre pode formar parte dunha dieta saudable, sempre que se elaboraron con garantías desde o punto de vista da seguridade alimentaria. Con todo, o seu consumo debe ser moderado e ocasional, para previr determinadas doenzas asociadas co elevado consumo de azucres, como a carie dental. Debido a que o seu valor calórico é moitísimo maior que o da froita fresca, é importante non abusar delas, en especial en caso de diabetes ou obesidade. Aínda que hoxe dispomos de froitas en conserva sen azucres engadidos, as súas propiedades sobre a saúde non se equipasen ás da froita fresca.

Recoméndase tomar polo menos tres racións de froitas ao día. Unha ración de froita (140-150 gramos en cru e limpo) equivale a unha rodaja mediana de melón, sandía ou piña (froitas grandes), unha peza de froitas medianas (pera, mazá, laranxa, plátano, marmelo, pomelo, etc.), de dous a tres pezas de froitas pequenas (albaricoques, ciruelas, dátiles, mandarinas, higos, etc.) ou un prato de sobremesa con froitas moi pequenas (nísperos, fresas, cereixas, uvas, mouras, etc.).

Etiquetas:

azucre conservas

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións