Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Conservas vexetais, unha opción práctica e sa

Polas súas propiedades saudables, ademais da súa comodidade e variedade, as conservas son unha das fórmulas máis efectivas de conciliación laboral, familiar e culinaria

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02deAbrilde2014
Img conservas vegetales practica sana hd Imaxe: ddsign_stock

Son prácticas, cómodas de gardar, seguras e as que, polo xeral, protagonizan o “plan B” tan recorrente en todos os fogares. Sempre están dispostas a cubrir o prato baleiro porque se queimou o pito ou ante o esquecemento de facer a compra, e son un bo remedio contra o cansazo. Por iso, non debería faltar na despensa unha boa variedade de conservas vexetais. Neste artigo, resólvense as principais dúbidas que espertan as conservas vexetais e suxírense as mellores maneiras de convertelas en compañeiras nunha dieta saudable e variada.

Img conservas vegetales practica sana
Imaxe: ddsign_stock

Envases herméticos e esterilizados

A seguridade alimentaria ha centrado o seu esforzo e logrou ofrecer alimentos envasados de forma hermética e sometidos a procesos de esterilización industrial para preservar gran parte das súas propiedades: así son as conservas. Esta fórmula gañouse a confianza dos cidadáns que teñen á súa disposición verduras como guisantes, fabas, espárragos, patacas, cenorias, pementos, espinacas, acelgas, alcachofas ou champiñóns; pero tamén froitas, xa sexan en almíbar (piña, pexego, peras, mango, cereixas) ou en confeituras ou marmeladas (mouras, laranxas, ciruelas, albaricoques, fresas).

Estas conservas vexetais son as máis habituais que se atopan en botes, en latas e noutros recipientes ou envases. Os enlatados sofisticáronse, tratando de buscar a mellor maneira de conservar os alimentos por máis tempo, facilitar a súa manipulación, apertura, peche e apilado e, mesmo, lograr que os envases sexan reciclables. Así, estes alimentos pódense achar en bolsas herméticas, envases ao baleiro, packs, briks, latas, botes de vidro, envases de plástico, etc. Todo son conservas.

Limpeza, cocción e preparación

A elaboración de conservas vexetais comeza coa limpeza exterior. Unha vez limpas, pódense pelar, trocear… todo depende do tipo de verdura e da combinación que se teña intención de preparar. A verdura férvese en abundante auga e introdúcese en recipientes estériles. No caso das latas, estes recipientes -entre os que se inclúe o vidro- consérvanse en auga e sal. Se serán conservas ultracongeladas, tan só se envasan en plástico estéril e conxélanse.

Aínda que se tentan manter as propiedades nutricionais gardando a máxima fidelidade cara ao alimento fresco ou á conserva natural ou caseira, certas conservas vexetais están sometidas a un procesado para ofrecer máis variedade e sabores, que altera o nivel de sodio, vitaminas e outros nutrientes. Isto pódese apreciar con claridade nas latas de froitas en almíbar e nas marmeladas de froita, ás que se lles engade gran cantidade de azucre como parte da súa conservación; no paté de olivas, elaborado a partir de oliva triturada e aceite de oliva; ou nas verduras precocidas cun maior achegue de sodio, xa que se usa o sal como aditivo conservante.

Atención ao sal e ao azucre

Cen gramos de xudías verdes crúas conteñen apenas 4 mg de sodio , mentres que a mesma cantidade desta verdura en conserva presenta un 30 mg deste mineral (case oito veces máis). Igual sucede co cardo, coas espinacas e con moitos outros vexetais. O mellor para esquivar este engadido é enjuagar as verduras ou, polo menos, desperdiciar o mollo, e non engadir máis sal na súa preparación. Non é necesario. Esta medida é válida para todos os comensais, pero é condición imprescindible para as persoas con problemas cardiovasculares, de obesidade ou retención de líquidos. Tamén o é para os nenos, que están a educar o seu padal e cuxos requirimentos de sodio son menores que os dunha persoa adulta.

Coas froitas, o azucre funciona de conservante, polo que é aconsellable revisar a cantidade de azucre que levan ou de substitutos como a fructosa (en cuestión de calorías, ten as mesmas que o azucre) ou aditivos edulcorantes.

Outro dato importante que convén saber é a cantidade de alimento e a súa porcentaxe no preparado. Isto inclúe tamén as marmeladas de vexetais que se conciben como “froitas” (os tomates, o ruibarbo, a cenoria, a cabaza, a cebola ou o pepino) que, presentadas en confeituras, deben especificar a cantidade que hai na mestura.

Receitas para abrir, aderezar, quentar e degustar

En definitiva, aínda que é mellor optar pola verdura e a froita fresca de tempada, as conservas axudan, e moito, a confeccionar menús saudables. Son unha fórmula barata e práctica para cumprir co propósito de incluír dúas racións de verdura ao día; unha pode ser a guarnición da cea en forma de xudías verdes que acompañan a unha tortilla.

Dado que se parte dun alimento xa cociñado, o recalentamiento posterior para o seu consumo farase no momento máis próximo ao servizo e será suave, a lume baixo. E é que se está outra vez moito tempo ao lume e a temperatura é elevada, continuará perdendo nutrientes. Hai que ter en conta que algúns xa se perderon durante o cociñado (vitaminas do grupo B e a vitamina C, sobre todo).

Aínda que un pouco insulsa, a “receita” de abrir o bote, quentar o seu contido no cazo e comerse uns garavanzos con verduras, por exemplo, é unha opción máis saudable que calquera prato precocinado ou un bocadillo mal comido de pé. Pero as conservas non esixen moito e permiten ser un pouco máis espléndidos. Pódese cociñar en 10 minutos un cardo en conserva con ajitos ou uns allos porros á vinagreta cos que acompañar un filete ou un peixe á prancha. Tamén se poden aderezar uns garavanzos en conserva e, se se dispón dalgúns minutos máis, cociñar un arroz con alcachofas en conserva.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións