Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Constrúe a túa propia diabetes

A diabetes tipo 2 é unha condición adquirida sobre todo por malos hábitos alimentarios e un estilo de vida pouco saudable

Img construye diabetes hd Imaxe: popovaphoto

A probabilidade de padecer diabetes tipo 2 aumenta -e moito- con certos hábitos e costumes relacionados co estilo de vida e a alimentación. Dentro dos diferentes factores de risco, hai algúns que afectan en maior medida á saúde. O máis importante é que son hábitos que se poden cambiar e afastarse deles, de modo que a prevención desta enfermidade depende, en boa medida, das nosas decisións. Que comportamentos achégannos á diabetes? Este artigo apunta o cinco principais.

Img construye diabetes
Imaxe: popovaphoto

1. Come azucre

Pode parecer obvio, pero está ben lembralo. O consumo de azucre é o principal factor de risco da diabetes, así como o hábito que máis inflúe no seu descontrol unha vez instaurada. Ao ser a diabetes unha intolerancia á glicosa, canto máis cantidade inxírase, máis comprometerá ao corpo a poder controlar os niveis sanguíneos da mesma.

Pero o azucre non só é prexudicial para as persoas diabéticas, senón que calquera persoa sa debería diminuír o seu consumo nunha dieta saudable. En datas recentes, a Organización Mundial da Saúde (OMS) alertou sobre o consumo de azucre e reduciu a cantidade máxima recomendable a menos dun 10% das calorías diarias. Aínda por riba, a inxesta de azucre, ademais de ter efectos pouco desexables a nivel fisiológico no organismo, é unha conduta altamente adictiva.

2. Bebe azucre

Os refrescos supoñen un dos maiores factores de risco de padecer diabetes. Non só contan cos efectos prexudiciais do azucre dos alimentos doces senón que, ao ser bebidas, xeran unha maior subida de glicosa ao estar predigeridos. Ademais, provocan unha menor sensación de saciedade por ser máis densos e non ter que masticarlos.

Isto significa que, ao tomar refrescos, percíbense en menor medida as calorías que se están inxerindo e, ademais, a persoa atópase menos chea. Estes dous motivos, unidos a que a cantidade de azucre que teñen os refrescos e as bebidas enerxéticas é moi alta, son as que orixinan que nunca sexan unha elección saudable.

3. Toma produtos ultraprocesados

Non é boa idea centrarse só no azucre como inimigo público número uno. Outros ingredientes que se inclúen nos produtos ultraprocesados e refinados tampouco son saudables e disparan o risco de padecer diabetes tipo 2. De feito, ante o aumento da concienciación na poboación xeral sobre os prexuízos do azucre, moitas empresas decidiron virar as súas estratexias e ofertas para elaborar produtos alimentarios “sen azucre” pero que non por iso son saudables.

A pastelería, as comidas preparadas, os pans, as fariñas ou bebidas exentas de azucre son bos exemplos de produtos ultrarefinados que producen subidas exacerbadas de glicosa en sangue aínda que non teñan azucre como tal na súa composición. Isto débese a que usan outros ingredientes moi refinados, como é o caso de almidones ou fariñas refinadas. Estes subproductos doutros cereais dixírense dunha maneira moi rápida e a efectos prácticos é coma se estivésese inxerindo azucre.

Tamén os refrescos “lixeiro” ou “cero azucre”, aínda que sexan acalóricos, adoitan ao sabor doce e alteran os mecanismos de recompensa.

4. Mantente en sobrepeso

O sobrepeso, independentemente do tipo de dieta que se estea seguindo, fai un fraco favor á saúde. A graxa corporal exerce non só funcións de reserva enerxética; tamén ten efectos hormonais que poden desencadear unha resposta inflamatoria que aumente o risco de padecer unha síndrome metabólico.

Canto maior é o peso, a tolerancia á glicosa diminúe e resulta máis complicado regular os seus niveis en sangue. De feito, adelgazar é unha das primeiras estratexias para mellorar o control da diabetes.

5. Ten unha vida sedentaria

A actividade física é dos hábitos máis importantes para previr a diabetes por múltiples motivos: mellora a composición corporal e, con iso, reduce a cantidade de graxa e aumenta a masa muscular. En definitiva, axuda a conseguir un corpo que require de maior cantidade de calorías para funcionar.

Pero máis aló destes cambios, a propia actividade física utiliza os depósitos de azucre e glucógeno como combustible e, a nivel hormonal, mellora de forma drástica a saúde. Non se trata só de “queimar calorías”, senón de obter un organismo máis saudable.

A Federación Internacional de Diabetes ten un cuestionario traducido a diferentes idiomas onde se pode medir o risco actual que cada persoa ten de sufrir esta condición durante os próximos 10 anos. Para iso recórrese a datos sobre o seu estado nutricional ou historia familiar. Que tal se o fai e empeza a reducir o risco de padecela?

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións