Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Consultorio nutricional: chocolate para o corazón e anchoas na neveira

O chocolate negro é bo para o corazón? Hai alternativas sas ás galletas? Son saudables as algas? A nutricionista Beatriz Carballos responde a estas e outras dúbidas

mujer taza cafe embarazo Imaxe: Getty Images

Podo tomar café se estou embarazada?

Os cambios hormonais nas mulleres embarazadas retardan a metabolización da cafeína, que, por este motivo, permanece máis tempo no sangue. Por iso, entidades de referencia como a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA) recomendan limitar a inxesta de cafeína a 200 mg ao día (tres cuncas de 30 ml de café expreso), fronte ao 400 mg/día do resto de adultos.

Pero non prohiben a cafeína, xa que non incrementa o risco de que o feto sufra danos nin de que o parto se adiante. En canto ao café descafeinado, segundo a normativa pode conservar unha parte mínima de cafeína, pero o contido final desta nunha cunca é escaso (0,6 mg en 30 ml). A recomendación establécese para a cafeína, polo que se se inxere a partir doutras fontes (bebidas de cola, chocolate, té…) hai que telo en conta.

Por que as anchoas en lata deben conservarse na neveira?

A pesar de que se venden en lata, as anchoas (e outros produtos da pesca como os arenques) non son conservas, senón semiconservas. Procésanse mediante salgadura, pero non son sometidos a un tratamento térmico. A súa duración é menor que a das conservas, e no envase indica que deben manterse en frío.

Hai alternativas saudables ás galletas para dar aos nenos?

As galletas foron un alimento omnipresente no almorzo e a merenda dos nenos. Isto baséase en dúas ideas erróneas: que a primeira comida do día debe incorporar un cereal (esta inxesta, como calquera outra, será correcta se toman alimentos saudables, independentemente de cales sexan) e que as galletas son mellores que a pastelería. Pero os ingredientes básicos de galletas e pastelería son similares: fariñas refinadas, graxas de pouca calidade e azucres.

As versións aparentemente mellores, como as galletas “integrais”, “sen azucres engadidos”, “digestive” ou con quinoa ou espelta, resultan nutricionalmente similares e pouco recomendables. As granolas, as barritas de muesli ou de cereais ou os mini biscoitos integrais con froitas tampouco son máis saudables: a maioría contén gran cantidade de azucres engadidos e graxas de pouca calidade (aceites vexetais refinados).

Pero existen boas opcións alternativas, e preparalas non supón un esforzo extra: bol de avena ou outro cereal integral sen azucre; kéfir con froitos secos; tostada de pan integral con hummus, tomate ou queixo fresco, ou iogur natural sen azucre con froita cortada (hai froitas pequenas conxeladas, como arándanos ou frambuesas, que están dispoñibles todo o ano).

O chocolate negro é bo para o corazón?

cacao polvo tableta chocolate
Imaxe: Getty Images

Entendemos por “chocolate negro” aquel que ten un contido elevado en cacao, pero a definición non é clara, posto que se trata dun nome comercial e non unha categoría legal. Por tanto, non é obrigatorio que conteña unha cantidade mínima de cacao. Esta falta de caracterización permite atopar no supermercado unha variedade de produtos que posúen entre o 45 % e o 99 % de cacao, todos eles promocionados como “chocolate negro”.

De cando en vez aparecen estudos que, aparentemente, avalan a teoría de que o chocolate negro pode ter efectos beneficiosos sobre a saúde cardiovascular debido ao seu alto contido en flavanoles, uns compostos con actividade antioxidante que poderían actuar como antiinflamatorios, antitrombóticos e vasodilatadores.

Con todo, entidades de revisión da evidencia científica como a internacional PEN Nutrition (práctica baseada na evidencia) ou Nutrimedia consideran que a calidade da investigación dispoñible é moi baixa e que non se probou o seu efecto protector. Isto, engadido á variabilidade de chocolates dispoñibles (con cantidades moi distintas en compoñentes bioactivos), impide que se poida recomendar como alimento cardiosaludable.

Os iogures caducan?

Desde o Real Decreto 271/2014, os fabricantes poden indicar nos iogures unha data de caducidade ou unha de consumo preferente, a partir dos estudos de vida útil que fixesen aos seus produtos. A maior parte deles seguen indicando data de caducidade, aínda que é legalmente posible e perfectamente válido que indiquen data de consumo preferente.

Que facer ante un alimento con moho?

Cando atopamos un alimento ao que lle saíu moho é práctica habitual quitar a parte deteriorada e comerse o resto que, ademais, non ten sabores nin cheiros anormais. Todo un erro: os mohos producen micotoxinas, que poden contaminar as partes profundas do alimento e producir síntomas gastrointestinales agudos se se consomen en gran cantidade. Ao retirar a parte contaminada podemos arrastrar micotoxinas a outras zonas do alimento, e non existe forma de saber canto hai que quitar para eliminar o perigo. A fin de evitar riscos, o correcto é refugar todo o alimento.

Son boas as algas para a saúde?

algas laminas comestibles
Imaxe: Getty Images

Incorporáronse á dieta como alimento saudable. Con todo, a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria considera que o consumo de algas constitúe un risco emerxente: poden conter arsénico e metais pesados, estar contaminadas con norovirus e, ademais, supoñen un achegue elevado de iodo. Por iso, a súa inxesta debe controlarse en persoas con problemas de tiroides.

Etiquetas:

mitos-gl

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións