Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Consultorio nutricional: comer soia, vitamina D e alerxia aos cacahuetes

É malo paira a saúde consumir moita soia? A quen se recomenda a dieta FODMAPS? Os cogomelos achegan vitamina D? A nutricionista Beatriz Carballos responde a estas e outras dúbidas

consumo de soja y salud Imaxe: bigfatcat

Comer moita soia é malo paira a saúde?

Existe a crenza de que o consumo de altas cantidades de soia pode ser prexudicial paira a saúde polo seu contido en isoflavonas, compostos de estrutura similar aos estrógenos, hormonas sexuais fundamentalmente femininas. Isto levou a pensar que o seu consumo pode interferir no desenvolvemento dos homes durante a puberdade, ou incrementar o risco de cancro de peito en mulleres.

Con todo, os alimentos a base deste legume –como o tofu, o edamame, a soia texturizada ou a bebida de soia– non conteñen niveis suficientes de isoflavonas paira producir efectos adversos. Máis ben ao contrario: o Fondo Mundial de Investigación do Cancro (WCRF) considera que a soia é un alimento seguro, una fonte excelente de proteína e que os beneficios do seu consumo, especialmente cando se emprega como substituto das carnes vermellas e procesadas, superan amplamente calquera risco potencial.

Pero, ollo, porque isto non se aplica aos suplementos que conteñen isoflavonas de soia. Estes complementos non son recomendables, xa que conteñen cantidades elevadas de isoflavonas e hai dúbidas sobre a súa seguridade.

Por que hai aditivos autorizados en Europa e non en EE. UU.?

Na Unión Europea (UE) só poden utilizarse os aditivos alimentarios que se avaliaron pola Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA). Na revisión téñense en conta desde que tipo de alimentos adoitamos consumir e a súa cantidade, até que grupos de idade tómanos con máis frecuencia. Desta forma, coñécese que exposición imos ter ao aditivo estudado.

Se temos en conta que normalmente se autorizan aditivos cando así o solicita a industria, é lóxico que varíen dependendo do país e os seus costumes alimentarios, sen que iso signifique que sexan menos seguros.

Como funciona una freidora sen aceite?

Estes electrodomésticos funcionan como os fornos de convección: fan circular aire quente ao redor do alimento. A vantaxe é que, ao ter un tamaño pequeno, son máis eficientes que os fornos. Comparándoo coa fritura, pode cociñar practicamente sen aceite, polo que o achegue calórico é menor e redúcese a formación de compostos prexudiciais como a acrilamida.

Os alérxicos aos cacahuetes tamén teñen alerxia aos froitos secos?

alergia a cacahuete y frutos secos
Imaxe: Getty Images

Na UE é obrigatorio destacar na etiquetaxe a presenza de calquera das 14 sustancias que se identificaron como responsables da maior parte das reaccións de alerxia, intolerancia ou sensibilidade alimentaria. Pódense localizar facilmente na lista de ingredientes, porque aparecen resaltadas cunha tipografía diferente (en negrita, maiúscula ou co fondo doutra cor). Nos produtos nos que non hai lista de ingredientes tamén se protexe ao consumidor, porque debe pór “contén” seguido do nome da sustancia problemática.

Na nosa cultura gastronómica, os cacahuetes consúmense no mesmo contexto que os froitos secos, como tentempié ou paira enriquecer os pratos, pero botánicamente son legumes. Por este motivo, na lista de alérgenos os cacahuetes aparecen separados dos froitos de casca (o que coñecemos como “froitos secos”).

No entanto, estímase que entre o 20 % e o 50 % das persoas alérxicas aos cacahuetes, tamén o son aos froitos secos e, dada a gravidade das reaccións, aconséllase que eviten calquera froito de casca.

A quen se recomenda a dieta FODMAPS?

Esta dieta restrinxe a inxesta de hidratos de carbono de pequeno tamaño –como a fructosa ou a lactosa– que se atopan en vexetais e poden ser fermentados polos microorganismos intestinais. Proponse como tratamento de patoloxías como a síndrome de intestino irritable ou a enfermidade de Crohn, pero só debe seguirse durante un tempo e baixo a supervisión dun nutricionista ou profesional médico.

Os champiñones e os cogomelos son fonte de vitamina D?

Só uns poucos alimentos como o peixe azul, os ovos ou os lácteos conteñen cantidades relevantes de vitamina D. A súa inxesta non cobre os nosos requirimentos, polo que a maior parte (até o 90 %) obtémola ao expor a pel ao sol.

Os fungos non son estritamente vexetais e, a diferenza das plantas, conteñen ergosterol, una molécula que pode transformarse en vitamina D cando se expón aos raios ultravioletas, como ocorre cos cogomelos silvestres nalgunhas épocas do ano.

No cultivo adoitan recibir só luz indirecta, polo que o seu contido en vitamina D é baixo. Con todo, hase visto que se se expoñen un intre ao sol tras cultivalos ou mesmo tras secalos, increméntase notablemente o seu contido en vitamina D e esta mantense durante o almacenamento e o cociñado, podendo ser una interesante fonte dietética desta vitamina.

Cal é a diferenza entre o café moído e o café soluble?

O café moído obtense triturando as bayas torradas de café e non se dilúe en auga: paira obter a bebida débese infusionar en auga quente. O instantáneo, soluble ou “extracto de café” elabórase extraendo os compostos aromáticos con auga quente, que posteriormente se filtra e concentra. A mestura resultante se deshidrata paira convertelo nun po seco que se disolve con facilidade.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións