Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Consultorio nutricional: suplementos paira o bronceado, dietas e efecto yoyó

Son eficaces as pastillas de bronceado? Por que se produce o efecto yoyó tras as dietas? Podo volver conxelar o pan precocido? A nutricionista Beatriz Carballos responde

suplementos de bronceado Imaxe: Getty Images

Os suplementos paira o bronceado, funcionan?

Os suplementos e pastillas bronceadoras conteñen betacarotenos, uns pigmentos precursores da vitamina A que se depositan na epidermis, especialmente en zonas nas que se produce suor (como as palmas das mans e os pés), e tinguen a pel desde dentro. Non teñen efectos adversos e o resultado aseméllase ao bronceado, pero o ton é máis alaranxado. Os betacarotenos poden reducir lixeiramente o risco de queimaduras solares, pero este efecto é moi pequeno, só aparece en peles moi sensibles e non diminúe as posibilidades de padecer cancro de pel.

Nalgúns casos, estas pílulas conteñen L-tirosina, un aminoácido esencial necesario paira a produción de melanina (o pigmento que dá a cor morena), pero non é eficaz paira facilitar o bronceado. Tamén adoitan incorporar antioxidantes, que axudan a combater as consecuencias da radiación solar, pero en ningún caso serven como substitutos dos protectores solares.

Calquera efecto que se lle atribúe aos betacarotenos conséguese integrando na dieta alimentos ricos nestes compostos, como zanahoria, tomate, brócoli ou cabaza, sen necesidade de suplementos.

Pódese volver conxelar o pan precocido?

congelar pan precocido
Imaxe: Alexas_Fotos

O pan precocido é un produto ao que se interrompeu a cocción antes de terminar. Consérvase conxelado ou envasado en atmosferas modificadas e o consumidor ou o comercio realizan un breve horneado final. Pode conxelarse outra vez sen que iso poña en perigo a nosa saúde, pero o seu sabor e textura poden deteriorarse.

Por que non se pode dar remolacha a un bebé?

A remolacha e outras verduras, como as espinacas, as acelgas, a col e as borrajas, conteñen nitratos de forma natural. Estes compostos non son tóxicos, pero transfórmanse en nitritos, que si poden provocar efectos adversos, especialmente en nenos moi pequenos. Si hai nitritos, a hemoglobina dos bebés pode transformarse con facilidade en metamioglobina, que transporta o osíxeno no sangue, pero non pode liberalo nos tecidos. Isto provoca dificultades paira respirar, fatiga e unha característica cor azul.

Paira reducir o risco, a Asociación Española de Pediatría (AEP) recomenda non dar remolacha, espinacas e col a nenos menores de 12 meses. A borraja non debe introducirse antes do tres anos. A Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN) amplía a restrición ás acelgas e recomenda dar como máximo 45 gramos de espinacas ou acelgas ao día a nenos entre un e tres anos. Débense evitar totalmente se o pequeno ten una infección gastrointestinal.

Se evapora o alcol cando o usamos paira cociñar?

Existe a crenza de que, ao cociñar con cervexa, veu ou licores, o alcol se evapora por efecto da calor. É falso. Aínda que si se produce certa degradación, o prato pode conservar entre o 4 % e o 85 % do alcol dependendo da forma do recipiente, da calor e, sobre todo, do tempo aplicado: técnicas rápidas como o flameado apenas o destrúen.

Isto débese ter en conta sempre, pero especialmente cando se cociña paira persoas que teñan contraindicado o consumo de calquera cantidade de alcol, como mulleres embarazadas, persoas baixo algúns tratamentos farmacolóxicos e menores de idade.

O edulcorante eritritol, é mellor que outros?

O eritritol pertence á familia dos polialcoholes, como o sorbitol ou o maltitol. Aparece de forma natural nas froitas e alimentos fermentados, pero tamén se obtén de forma industrial. O seu poder edulcorante é inferior ao do azucre (70 %) e non achega kilocalorías. Aínda que se tolera mellor que outros, existe risco de efectos intestinais adversos, por iso, todos os alimentos que conteñan máis do 10 % deben indicar que “pode provocar efectos laxantes”. Un adulto pode consumir ao día até 0,79 g por quilo de peso; é dicir, 55 g paira una persoa de 70 quilos.

Por que se produce o ‘efecto yoyó’ tras seguir algunhas dietas?

dieta adelgazar efecto yoyo
Imaxe: Getty Images

Coñecemos como efecto yoyó ou efecto rebote a encadear períodos de perda de peso con outros nos que se recuperan os quilos. O aumento de peso débese a que o balance enerxético (as calorías que inxerimos respecto da que gastamos) salgue positivo, o que leva a almacenar o exceso en forma de graxa. O que non sempre se ten en conta é que hai infinidade de factores, máis aló da comida e o exercicio, que afectan a ese desequilibrio enerxético (xenéticos, sociais, psicolóxicos…) e que estamos deseñados paira protexer as reservas de graxas, o que era moi útil cando o acceso a alimentos era limitado, pero agora é una desvantaxe.

Ao perder peso prodúcense cambios hormonais e metabólicos e modifícase a nosa composición corporal, o que pode axudarnos ou facer máis difícil manter a liña. Por exemplo, se adelgazamos moi rápido á conta de perder masa muscular, necesitaremos menos calorías e custaranos estabilizar o peso. Paira conseguir un peso saudable e conservalo é clave a adherencia a unha pauta de alimentación e exercicio que se adapte aos nosos gustos e hábitos para que a poidamos manter toda a vida.

Que propiedades ten o tahín?

O tahín ou tahini é una pasta de sementes de sésamo moídas. Ademais de achegar sabor, é nutricionalmente moi rico en graxas insaturadas, proteínas e calcio, que se aproveitan moito mellor a partir das sementes de sésamo trituradas que enteiras. Aínda que é altamente calórico, pode empregarse como una fonte de graxa saudable máis, xunto cos froitos secos ou o aceite de oliva. Pode comerse só, en salsa ou como ingrediente doutras preparacións, como o humus ou a baba ghanoush (puré de berenjena).

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

Dieta suplementos

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións