Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Contar calorías só serve para distraer

Contar calorías sen ter en conta a calidade nutricional dos alimentos é un modelo fracasado que non serve para adelgazar

img_calorias diferentes dieta hd

“A vida non está feita para contar calorías”, di un anuncio dun produto alimentario, cuxa composición, na súa maioría, é simple auga. Este é un claro exemplo de onde se centrou a mensaxe publicitaria durante anos: ao redor da enerxía e das calorías, deixando nun segundo plano a calidade do produto. Parece, por tanto, que importa máis a declaración nutricional “lixeiro que os ingredientes que compoñen o produto. Este enfoque afástanos da saúde e obsesiónanos coa comida. A continuación, explícase por que non ten sentido contar calorías e ata que punto é importante cambiar a contorna para rodearse de comida sa.

Imaxe: dmitrimaruta

Ten sentido contar calorías?

Contalas non. Consideralas si. Este matiz ten a súa explicación: considerar as calorías dun alimento é imprescindible, xa que un exceso de consumo de enerxía é o que conduce a que as persoas estean predispostas a almacenar esa enerxía e favorece, por tanto, a posibilidade de ter sobrepeso ou obesidade.

Con todo, contalas é diferente. A día de hoxe, é case imposible:

  • estimar con acerto que cantidade de nutrientes e enerxía ten un alimento para facer unha referencia.
  • coñecer canto se parece o alimento que se come a ese que unha vez se analizou.
  • saber canto aproveita o corpo.
  • coñecer como responde o organismo ante iso.

A reflexión pertinente a isto cabe nunha pregunta: é necesario sabelo? Por fortuna non, porque para iso hai no corpo un “termostato” da enerxía que regula canto se debe consumir. O termostato chámase apetito.

Consumir conforme ao noso apetito é posible?

Soa ben, soa idílico. Pero é irreal nun mundo obesogénico como o actual.
Esta pauta podería funcionar noutro ambiente, pero, na actualidade, desde que un levántase da cama está suxeito a numerosos estímulos que lle fan comer demasiado (anuncios, excesiva dispoñibilidade de alimentos, innumerables puntos de adquisición…). Aínda por riba, os alimentos aos que se accede polo xeral son de baixa calidade nutricional, con materias primas baratas, duradeiras e moi palatables.

Cando se toma un exceso de compoñentes que enmascaran o sabor natural, é normal que logo a comida convencional non saiba tan ben. Trátase de graxas hidrogenadas, exceso de sal, azucre e algúns aditivos que modifican os limiares de sabor.

Considerar só as calorías: un modelo fracasado

E pensouse: “Como un exceso de calorías engorda, comer alimentos ricos en calorías engordará”. É unha ilación simplista e unha conclusión tomada demasiado a treo. Expor o tema neses termos é unha triangulación de información que non se traduce á realidade.

As persoas non habitamos nunha gaiola como as ratas dos estudos, senón que estamos nun ambiente vivo, unha sociedade. Iso fai que teñamos que considerar e planificar outras moitas variables como as seguintes: Darame a fame cando estea no traballo? Terei tempo para cociñar en casa se chego famento? Que teño para picotear mentres preparo a comida? Haberá unha opción saudable mentres viaxo en tren?

Cambia a túa contorna, rodéache de comida (sa)

De nada serve comprar unha barrita de 99 calorías no metro, se ao chegar a casa comerase pasta con tomate. Como amortecer todo este compendio de situacións? Facilitando unha contorna saudable que permita comer san nese ambiente.

É preciso rodearse de alimentos saudables, que sexan materias primas sen procesar. É entón cando, comendo a vontade, si que é útil o apetito como guía das necesidades enerxéticas, porque así se considera outro aspecto moi importante: a saciedade. Barritas con calorías contadas, xeados baixos en calorías, snacks de arroz con aire… son grandes exemplos de como introducir ao corpo poucas calorías, pero pouco interesantes a nivel nutricional e, sobre todo, pouco saciantes. Snack lixeiro para hoxe, fame para dentro dun intre.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións