Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Copos de cereais ao natural

Descubrir o seu sabor e as súas virtudes nutricionais é una oportunidade paira facer a dieta máis variada e de maior calidade nutritiva

Os cereais máis consumidos na actualidade en forma de copos ou outras variadas e vistosas presentacións son os coñecidos como cereais de almorzo. Aínda que a adición por parte da industria alimentaria de variedade de vitaminas e minerais faios interesantes desde o punto de vista nutritivo, tamén adoitan ser fonte importante e, mesmo, nalgúns casos, esaxerada, de sodio e de azucres.

Ademais dos cereais máis comúns, tamén se poden atopar os copos de cereais ao natural, sen adición de azucre nin sal ou con moi pouco sal. Descubrir o seu sabor e as súas virtudes nutricionais naturais é una oportunidade paira facer a dieta máis variada e de maior calidade nutritiva. A oferta de copos de cereais ao natural, máis abundante en tendas especializadas de alimentación natural ou herbodietética, non se limita aos copos de millo e de avena. Pódense atopar copos de trigo, arroz, cebada e centeo, cada un deles cunha particular versión nutricional.

Copos de cereais pouco coñecidos

Os copos de cereais obtéñense dos grans de cereal precocidos e prensados, polo que se poden consumir tras unha breve cocción de entre tres e cinco minutos, ou deixándoos a remollo durante horas, ben en auga, leite ou bebidas vexetais.

De avena: Son copos de cor crema ou tostado e diferéncianse do resto polo seu hendidura central. Os copos de avena
chamados “finos” ou “suaves” teñen un tamaño e un grosor menor de maneira que resultan máis fáciles e rápidos de cociñar. Cos copos de avena ou a fariña resultante do moído elabórase o porridge, un prato que non falta no almorzo típico escocés. O porridge prepárase con copos deste cereal que se deixan en remollo durante horas. Pasado este tempo, férvese auga e engádense os copos remojados deixando que fervan a lume suave durante uns minutos. Adóitase acompañar con leite ou tamén con bebidas vexetais,
como a de avena. Resulta un almorzo enerxético e moi nutritivo pola súa riqueza, sobre todo, en vitaminas do grupo B e en concreto, a de vitamina B1 ou tiamina e avenina, esta última sustancia de acción sedante. O seu efecto tonificante e equilibrante do sistema nervioso fai aos copos de avena alimentos imprescindibles na dieta en caso de nerviosismo, fatiga ou astenia, insomnio e situacións de tensións.

De arroz: O arroz é frecuente atopalo inflado como parte doutros cereais de almorzo ou de mueslis. Os copos de arroz teñen un aspecto fráxil, cor esbrancuxada e tamaña pequeno proporcional ao diminuto gran de arroz. Ten aparencia de escamas pequenas e elabóranse a partir do arroz precocido e prensado. O seu sabor suave, case neutro, fai que se experimente con eles na cociña ao usalos como espesantes e engadilos a pudines de leite, ou que se tomen mesturados con outros copos no almorzo. Teñen a vantaxe de ser tolerados polas persoas con celiaquía e, da mesma maneira, ao ser fáciles de dixerir, adoitan ser os primeiros alimentos sólidos que forman parte da alimentación dos bebés.

De cebada: Aínda que a cebada representa o cuarto cereal máis importante do mundo en produción despois do trigo, o millo e o arroz, o seu uso máis estendido é paira a alimentación animal. Paira consumo humano emprégase este cereal na elaboración de fariñas paira pan, e no malteado paira a elaboración de cervexa, do whisky escocés e a xenebra holandesa. En forma de copos, incorpóranse nalgúns mueslis, aínda que non son moi populares. Nos copos de cebada destaca o seu contido mineral dado o seu contido en fósforo, potasio, magnesio, calcio e silicio. As vitaminas que predominan son as do grupo B e, destas, a máis sobresaliente en comparación co resto de cereais é a niacina ou vitamina B3. O gran enteiro de cebada é rico en fibra, aínda que a cascarilla é moi abrasiva paira o aparello dixestivo, tanto dos animais como dos humanos, polo sílice que contén. Por iso se descascarillan os grans na fabricación de pensos animais e paira o seu emprego na fabricación de produtos paira o consumo humano, como os copos.

Os cereais máis procesados levan engadidas variedade de vitaminas do complexo B, vitamina D e minerais como o calcio e o ferro

De trigo: A textura dos copos de trigo é algo máis grosa e xunto á súa particular cor moteado, branco e tostado é o que marca a diferenza a primeira ollada cos copos de avena. Os almorzos son una interesante opción paira degustar este alimento tan san. Os copos de trigo utilízanse paira facer una variante do popular porridge anglosaxón (copos de avena cocidos en auga e mesturados con leite), o muesli e as tortitas. Desde o punto de vista nutritivo, a elección de copos de trigo de cultivo biolóxico pode ser a maneira máis intelixente de aproveitarse da suma de todos os nutrientes do gran enteiro non refinado. O seu contido en fibra, vitaminas do complexo B, minerais, tocoferoles ou vitamina E, polifenoles antioxidantes, entre outros, explica a capacidade do trigo nunha dieta preventiva das enfermidades dexenerativas como as cardiovasculares e o cancro. O inconveniente téñeno os celiacos, polo seu contido en gluten.

De centeo: Estes copos son parecidos aos de avena, aínda que de tamaño máis pequeno e de cor máis escura. Elabóranse, ben a partir da fariña de centeo grosa cocida ao vapor e prensada, ou ben dos grans machucados e tostados. O seu sabor forte e pronunciado fai que os copos de centeo empréguense máis paira receitas salgadas, como as gachas e sopas, que paira receitas doces, como poden ser os cereais de almorzo. Recentes estudos indicaron o seu potencial como cereal particularmente nutritivo e como posible alimento funcional pola súa riqueza en calcio e iodo, o que orixinou novos programas paira favorecer a súa plantación.

Ademais destes copos de cereais, están os coñecidos copos de millo elaborados ao natural, con toda a súa riqueza nutricional e sen azucres engadidos, que destacan sobre o resto polo seu potencial antioxidante. A súa cor amarela é a clave dada a súa riqueza en beta-caroteno , pigmento antioxidante. Xunto cos copos de arroz, son os primeiros cereais da alimentación dos bebés de meses e únicos na dieta das persoas celiacas.

PUNTO FRACO: ALERXIAS E INTOLERANCIAS

Os cereais de almorzo saborizados ou aromatizados poden levar engadidos ingredientes como leite en po ou froitos secos, entre outros. Esta información é vital nas persoas con alerxia ou intolerancia alimentaria a algún dos compoñentes. Por iso, convén ler con atención e detemento a lista de ingredientes, e, en caso de dúbida, evitar o seu consumo.

Os copos de cereais ao natural teñen a vantaxe engadida de que non levan outros ingredientes distintos do cereal que se trate. Nese caso, o único inconveniente é que non poderán ser consumidos en caso de intolerancia ao gluten -celiaquía- aqueles copos distintos do arroz e do millo.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións