Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Correr en xaxún: mitos e verdades

Saír a correr á primeira hora da mañá co estómago aínda baleiro non é o máis adecuado en certas ocasións. Coñece en que casos pode resultar beneficioso

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 22 de Xullo de 2020
correr mujer ayunas Imaxe: RoonZ-nl

Podo calzarme as zapatillas e completar unha carreira antes de almorzar, sen meterme ao corpo o primeiro bocado do día? Correr en xaxún é un dos temas que máis controversia xerou nos últimos tempos entre afeccionados e especialistas do ámbito runner. Esta práctica, importada dos corredores profesionais africanos, conta con seguidores e detractores, e ao redor dela xurdiron multitude de mitos e medias verdades que vale a pena coñecer para evitar sorpresas desagradables. Spoiler: os deportistas amateurs e con pouca preparación, mellor que se absteñan. Tampouco é cuestión de sufrir máis da conta.

Saír a correr é un dos exercicios máis saudables, seguros e económicos que existen. Está entre as actividades físicas que máis calorías consomen e entre as máis eficaces para traballar pernas, coxas e glúteos. Tamén axuda a colocar de forma correcta as costas e fortalece brazos, ombreiros e abdominais. Ademais, reforza o corazón e o aparello respiratorio, robustece as articulacións (músculos, ligamentos e tendóns), regula o apetito, mellora a calidade do descanso nocturno, reduce a ansiedade e crea sensación de benestar. Motivos de saúde máis que suficientes para que en poucos anos converteuse nun dos deportes máis populares do noso país, con miles de adeptos de todas as idades.

Desde hai algún tempo, hai afeccionados que optan por practicar esta actividade á primeira hora da mañá, xusto despois de durmir e co estómago aínda baleiro. As preguntas que xorden son inevitables: é san correr en xaxún? implica algún risco para a saúde? ten algún sentido?

Cando é aconsellable correr en xaxún

O primeiro que debemos facer é definir en que consiste esta práctica. Correr en xaxún implica adestrar á primeira hora de día e sen almorzar. Ademais, a carreira debe ser de intensidade baixa a moderada (o exercicio intenso está vetado) e non debe durar máis de 45 minutos.

Todo ten unha explicación. Durante a noite, nosa reserva corporal de azucre (glucógeno) énchese, e o sangue ten máis acedos grasos. Desta maneira, ao facer exercicio nesta primeira sesión do día (sempre liviá, suave, nada agresiva), queimamos maior proporción de graxa. “Comparando o exercicio en condicións normais (inxerindo hidratos de carbono), fronte a aquel que se fai en xaxún, obtense unha mesma perda de peso, aínda que o exercicio en xaxún parece axudar a perder máis cantidade de graxa”, afirma o dietista-nutricionista Aitor Sánchez no seu blogue A miña Dieta Cojea.

correr manana ayunas
Imaxe: JoseFranciscoCaro

Ademais, diversos estudos realizados con deportistas que adestran con asiduidade demostraron que, en xaxún, a recuperación posentrenamiento é máis rápida e evidénciase unha mellora da composición corporal (redúcese a porción graxa do corpo e mantense a masa muscular).

Aínda así, os expertos coinciden en que realizar exercicio sen gasolina no corpo –sobre todo se non se adoita facer deporte a diario e de forma continua– non parece o máis adecuado. “O contexto do xaxún non é o ideal nutricionalmente falando para levar un plan de adestramento a longo prazo e, ademais, pode comprometer o rendemento se se fai durante períodos prolongados”, sostén Sánchez.

No caso dos deportistas profesionais, a cousa cambia. “Adestrar en xaxún pode ser unha pauta de adestramento, orientada a un sobreesfuerzo e a unha adaptación fisiológica encamiñada á optimización enerxética”, explica este especialista en nutrición. Pero sen facelo ás toas: o exercicio sempre debe ser suave ou moderado, e débense inxerir hidratos de carbono a noite anterior.

As frases máis escoitadas sobre correr en xaxún

Existe moita lenda urbana ao redor deste tipo de práctica.  Algúns a veneran, outros non queren nin ouvir falar dela. Vexamos se algunhas afirmacións son gratuítas e carecen de consistencia científica ou, se pola contra, os seus argumentos médicos son sólidos.

  • ❌ “Correr en xaxún adelgaza máis”. Non está demostrado que isto sexa así. De feito, despois do exercicio, tense máis fame do habitual, polo que o corpo compensará no almorzo todos os nutrientes que perdeu durante a carreira. Ademais, o feito de queimar graxas en por si non é sinónimo de adelgazar.
  • ❌ “Correndo en xaxún perderás masa muscular”. Outro mito. Se a nosa dieta conta cun achegue adecuado de proteínas e é normocalórica (está indicada para manter ou controlar o noso peso), o risco de perda de masa muscular é inexistente. Si poderiamos perder músculo no caso de seguir unha dieta hipocalórica ou baixa en calorías. Se a porcentaxe de graxa da persoa xa é moi baixo, si podería darse esa posibilidade.
  • ⚠️ “Correr en xaxún é un risco para a saúde”. En determinados casos, pode ser así. Quen non estea adoitado a unha actividade física esixente e non saiba controlar a intensidade do exercicio pode forzar ao corpo a utilizar as poucas reservas almacenadas de hidratos de carbono. As consecuencias son perigosas: multiplícase o risco de sufrir hipoglucemia, mareos, desmaio, náuseas, vómitos, deshidratación, diarreas…
  • ⚠️ “Correr en xaxún mellorará a túa eficiencia en carreira”. Aquí dependerá do perfil do deportista. Para corredores amateurs con pouca preparación ou pouco experimentados, non ten ningún sentido e é totalmente desaconsejable. No caso de atletas profesionais ou cun nivel alto de adestramento, pode mellorar a eficiencia, só se o exercicio que realizarán é de longa duración e de moi baixa intensidade, xa que o feito de consumir graxas como fonte de enerxía permite aforrar glucógeno muscular. En calquera caso, nunca se aconsella facelo antes dunha competición.

Etiquetas:

ayunas correr

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións