Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

COVID-19: consellos para persoas con enfermidades reumáticas

As enfermidades reumáticas afectan á cuarta parte da poboación adulta. Así é como deben coidarse durante a corentena segundo os expertos da Sociedade Española de Reumatoloxía

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 28 de Abril de 2020

O reuma non existe. A miúdo usamos esta expresión para referirnos a algunhas patoloxías moi concretas —como a artrite ou a artrose, que causan dor nas articulacións e xeran problemas de mobilidade—, pero o termo é inexacto. E, ademais, queda curto: a día de hoxe coñécense máis de 30 enfermidades reumáticas, e algunhas delas afectan os ollos, os pulmóns ou a pel. Estas patoloxías, en conxunto, son moi frecuentes na nosa poboación. Segundo datos da Fundación Española de Reumatoloxía, sófrenas o 25 % das persoas maiores de 20 anos. Os pacientes reumáticos deben coidarse dun modo especial durante o confinamento? A que aspectos da saúde teñen que prestar atención? Explicámolo no seguinte artigo.

A crise do coronavirus cambiou algunhas prioridades en materia de saúde. O confinamento, clave para previr os contagios, relegou a un segundo plano outros coidados importantes, desde os máis cotiáns ata os que son excepcionais. En casa, por exemplo, empeoraron algúns hábitos alimentarios e volvémonos máis sedentarios. Pero, ademais, moitas persoas deixaron de acudir a Urxencias en casos nos que realmente é necesario ir, como contamos aquí.

Neste contexto de pandemia (dun virus para o cal aínda non existe vacina), as persoas que padecen enfermidades previas, incluídas as reumáticas, deben coidarse aínda máis. Non falamos só de quen teñen artrose ou artrite, senón tamén daquelas que sofren pinga, fibromialxia, miopatías, ospeoporosis, vasculitis, lumbago e ciática, por citar só algunhas das máis de 30 patoloxías reumáticas que se coñecen. Estas enfermidades, como diciamos ao comezo, poden afectar á vista, a pel, os pulmóns ou o sistema vascular; non só ao sistema óseo.

Como deben coidarse quen teñen reumatismo?

A Sociedade Española de Reumatolgía (SER) elaborou unha lista de consellos para persoas que teñen enfermidades reumáticas e que, segundo explican, “tamén son aplicables para a poboación sa”, posto que o obxectivo principal é “manter uns hábitos de vida saudables ante a situación de confinamento e paliar así posibles efectos adversos para a saúde debidos á devandita situación”. Estas son o cinco principais recomendacións: 

1. Asegúrache a vitamina D

Co confinamento pasamos menos tempo ao aire libre e, en consecuencia, diminúe a nosa exposición ao sol, tan necesario para sintetizar a vitamina D no noso organismo. Esta diminución, unida á deficiencia de vitamina D que existe de base na poboación española, “pode ter efectos adversos na saúde das persoas, especialmente nos pacientes con enfermidades reumáticas”, advirte a SER.

Por iso, os seus especialistas recomendan “aproveitar o sol en patios e balcóns, mesmo durante os días anubrados” e ter en conta “que o vidro das xanelas bloquea a radiación UVB, de maneira que diminúe aínda máis o beneficio que achega a luz solar na síntese de vitamina D”. Por tanto, “a recomendación xeral é unha exposición diaria ao sol de face, mans e brazos durante 10-15 minutos, se pode ser, evitando que haxa un cristal, é dicir, coas xanelas abertas”.

A dieta pode axudarnos no caso de que non teñamos xanelas asolladas ou espazos onde recibir directamente a luz do sol, como detallamos neste artigo. Entre os alimentos que nos achegan vitamina D, está o peixe azul (como sardiñas, caballa, salmón ou atún). A xema de ovo, o fígado de tenreira ou os champiñóns son alimentos que tamén presentan vitamina D, aínda que en menor proporción. “Así mesmo, existen no mercado alimentos enriquecidos con vitamina D, como son algúns lácteos, margarinas ou cereais, que sería recomendable incorporar á dieta”, agrega a SER.

2. Asegúrache o calcio

“Para asegurarse unha boa saúde ósea en adultos é necesario un consumo aproximado dun gramo de calcio ao“día , explican os expertos. Case todos sabemos que os lácteos (queixo, leite, iogur, etc.) son unha fonte moi importante deste mineral, pero non son os únicos alimentos que o conteñen. As verduras de folla verde, os froitos secos, os legumes, os peixes (sobre todo, sardiñas en lata con espiñas), os higos secos, as sementes de sésamo e o tofu tamén contribúen a cubrir as necesidades diarias de calcio. Respecto diso, tres datos curiosos:

  • Os queixos curados son os que teñen maior contido de calcio (pero, neste caso, hai que ter coidado coas graxas saturadas e o sal).
  • Os lácteos desnatados ou semidesnatados teñen a mesma proporción de calcio que os enteiros.
  • Algunhas especias, como o tomiño, o ourego ou o eneldo, teñen máis cantidade de calcio que o leite e que algúns queixos (pero, como usamos só un pouco, non son fontes reais).
  • As sardiñas teñen un contido de calcio similar ao leite.

sardinas lata
3. Come ben (e hidrátate mellor)

Se alimentarse ben é sempre importante, máis o é aínda agora. Seguir unha dieta saudable é clave durante o confinamento. Segundo indica a SER, “é importante ter unha inxesta adecuada de proteínas, tanto para a saúde ósea como para manter a masa muscular. Así mesmo —continúa—, demostrouse que a dieta mediterránea pode ter un efecto protector polas súas propiedades antiinflamatorias, pola súa capacidade antioxidante, e polo seu efecto sobre a obesidade e a síndrome metabólico”

En xeral, “recoméndase unha dieta sa, evitando as graxas saturadas e dando prioridade, por exemplo, ao aceite de oliva para cociñar, así como incluír froitas e vexetais que conteñen vitaminas (especialmente B e K) e minerais esenciais, como o magnesio ou o zinc”, indican desde esta institución. Máis aló das vitaminas e os minerais, o importante é que os alimentos saudables —como froitas, verduras ou legumes— sexan a base da nosa dieta. Elixir as que máis nos gusten é unha maneira moi útil de asegurarnos a súa inxesta, que debería ser pracenteira ademais de sa.

En canto á hidratación, a bebida de preferencia ha de ser sempre a auga , e é importante asegurarse un consumo suficiente, sobre todo, se somos maiores, xa que o noso mecanismo da sede non funciona igual de ben que cando somos novas. Ademais, “débense evitar as bebidas que conteñan excitantes como a cafeína, así como bebidas alcohólicas, azucaradas e carbonatadas”, sinalan os reumatólogos.

4. Feixe exercicio acorde ás túas posibilidades

Realizar exercicio físico de maneira regular axuda a reducir a ansiedade, mellora a sensación de benestar e, tamén, a calidade do soño. Ademais, é fundamental para manter a saúde das articulacións e non perder masa muscular. En opinión da SER, “sería recomendable realizar entre 20 e 30 minutos diarios de actividade física continuada. Sempre adaptada ás condicións de cada persoa e atendendo ás limitacións ocasionadas pola patoloxía reumática, no caso de que as haxa”.

Cales son os exercicios máis recomendados? “Os de estiramento, os isométricos e os de extensión da columna para fortalecer a parte superior das costas”, sinalan. En xeral, aconsellan evitar “os exercicios de alto impacto e os que impliquen flexión e torsión extrema do tronco ou cargas excesivas de peso”. No caso das persoas maiores, “recoméndanse exercicios suaves dirixidos a mellorar o equilibrio, como o taichí, que axuden a minimizar o risco de caídas”.

5. Mantén a túa rutina de autocuidados

Quen padecen enfermidades crónicas, como as reumáticas, teñen o costume de coidarse para convivir coa súa enfermidade. Pero, dada a actual situación, “ás accións habituais deben engadir as recomendacións feitas polas autoridades sanitarias para evitar o contaxio por coronavirus”; é dicir: lavarse as mans, manter distancia social, usar máscara cando cumpra, etc.

A SER remarca que “é importante non descoidar a medicación habitual nin tomar decisións unilaterais sobre a mesma” e que, “ante calquera dúbida, débese preguntar ao médico antes de actuar”. O autocuidado, sinalan, “consiste en combinar a medicación prescrita cunha serie de hábitos saudables”.

Etiquetas:

coronavirus reuma

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións