Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Críticas á iniciativa “O meu Prato”

A nova guía alimentaria que propón o Goberno estadounidense inclúe, segundo expertos da Universidade de Harvard, erros e deficiencias

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 07deOutubrode2011

O pasado mes de xuño as autoridades estadounidenses presentaron unha nova proposta de ferramenta que pretende axudar aos consumidores a seguir unha alimentación saudable. O cambio é substancial, xa que se pasa da tradicional e coñecida pirámide, a unha nova imaxe circular que representa un prato. A antiga pirámide do Goberno de Estados Unidos xa recibira multitude de críticas, sobre todo por ser pouco clara e por emitir algunhas mensaxes erróneas e insuficientes. Tanto naquela ocasión como agora, a Universidade de Harvard, desde a súa Escola de Saúde Pública, foi dura coas súas críticas e publicou unha contrapropuesta.

Img
Imaxe: Harvard School

Os investigadores e expertos en nutrición da prestixiosa universidade americana acaban de presentar a versión mellorada do meu Prato. O denominado “Prato da Alimentación Saudable” utiliza a idea da nova ferramenta do Departamento de Agricultura, pero difire nas mensaxes que emite, os cales se basean só na mellor evidencia científica dispoñible. Segundo o profesor de epidemiología e nutrición Walter Willet, “O meu Prato” mestura ciencia e intereses comerciais, polo que as súas mensaxes non son rigorosos nin independentes, nin tampouco os mellores para conseguir unha alimentación saudable.

As diferenzas

Integrais, fontes de proteínas, lácteos, aceites e bebidas. Estes son os brancos de Harvard. A pesar de que a guía “O meu prato” contén información adicional á da imaxe, esta non sempre é acertada nin suficiente e, segundo os críticos, debería figurar na propia imaxe para que chegue de forma fácil á poboación. A Escola de Saúde Pública de Harvard establece que as principais diferenzas entre as dúas guías son:

Táboa comparativa
Prato da alimentación saudable
(Universidade de Harvard)
O meu prato (Departamento de Agricultura de EE.UU.)
CEREAIS INTEGRAIS. Promove o consumo de cereais integrais e a redución dos refinados xa que, a longo prazo, un consumo excesivo asóciase a unha maior dificultade do control de peso corporal e un aumento do risco de enfermidade cardiovascular e diabetes.CEREAIS. Non explica de forma clara aos consumidores que os cereais integrais son mellores para a saúde.
PROTEÍNAS SAUDABLES. Anima ao consumo de peixe, aves, legumes e froitos secos como fontes de proteínas e outros nutrientes saudables. Limita a carne vermella e recomenda evitar as procesadas para reducir o risco de enfermidade cardíaca, diabetes, cancro de colon e exceso de peso.PROTEÍNAS. Non inclúe suficientes indicacións respecto das diferentes fontes de proteínas e aos riscos asociados ao consumo de carnes vermellas ou procesadas.
VERDURAS E HORTALIZAS. Alenta a incluír unha abundante e variada selección de verduras. Lembra que as patacas non se inclúen neste grupo (irían cos cereais refinados).VERDURAS E HORTALIZAS. Non distingue entre verduras e patacas.
FROITAS. Sitúa as froitas debaixo das verduras e nunha cantidade menor, pois as recomendacións de consumo non son as mesmas.FROITAS. Sitúa as froitas encima das verduras e non mostra unha clara diferenza en canto a cantidade.
ACEITES SAUDABLES. Aparece unha aceitera de aceites “saudables” e encoraja aos consumidores a escoller o de oliva (e de colza para estadounidenses, máis habitual) para cociñar e aderezar porque son cardiosaludables. Tamén recomenda limitar a manteiga e evitar as fontes de acedos grasos trans.NON INCLUÍDOS. O feito de que non se faga referencia ás graxas pode levar a escoller opcións pouco adecuadas.
AUGA. Promove o consumo de auga porque carece de calorías. Tamén contempla o té ou café sen azucre. Aconsella evitar bebidas azucaradas polo seu papel na obesidade e diabetes. Recomenda limitar o leite e lácteos a 1 ou 2 racións/día e os zumes de froita (incluso os naturais) a un máximo dun vaso pequeno ao día.LÁCTEOS. Recomenda lácteos en cada comida, sen considerar que existe pouca evidencia sobre o seu papel na prevención da osteoporose, e bastante sobre os riscos dun consumo excesivo. Non se fai referencia ás bebidas azucaradas e refrescos.
MANTENTE ACTIVO. Incorpora unha figura que lembra a importancia de manterse activo. Para controlar o peso, é importante a práctica de actividade física e a inxesta dunha dieta saudable con control das cantidades.NON INCLUÍDO.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións