Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cítricos na primavera?

O sabor acedo dos cítricos prevalece durante a primavera e achega unha boa dose de vitamina C e antioxidantes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 01deMaiode2007

Laranxas, mandarinas, limóns e limas, varias froitas cítricas que se consomen fundamentalmente durante os meses de inverno, pero que seguen mantendo unhas boas cualidades nutritivas tamén na primavera. Hai moitas razóns polas que tomar cítricos nesta época, tanto para favorecer a saúde como para axudar a superar rapidamente os esforzos durante unha actividade deportiva.

Os beneficios na primavera

Fortalecen as defensas nos cambios de estación
Durante os cambios de estación é moi importante coidar a alimentación para fortalecer as defensas. Grazas á riqueza en vitamina C dos cítricos, aumenta a produción orgánica de interferón, factor que interfere coa capacidade de infectar as células dunha ampla variedade de virus. Ademais, dita vitamina é necesaria para a formación de colágeno, un compoñente esencial das membranas celulares que constitúe unha barreira natural contra as infeccións. A isto súmase que a vitamina C favorece a acción de certas células encargadas da destrución de microbios (células fagocíticas).

Garanten a dose adecuada de vitamina C e de ácido fólico
A modo de exemplo, unha laranxa mediana ou un vaso de zume cobren practicamente o 100% das recomendacións de vitamina C, que son de 60 miligramos para unha persoa adulta. Igualmente, os cítricos achegan a cantidade necesaria de ácido fólico, vitamina imprescindible nos procesos de división e multiplicación celular que teñen lugar nos primeiros meses de xestación. Por iso, o consumo de cítricos resulta especialmente interesante para as embarazadas.

os cítricos achegan a cantidade necesaria de ácido fólico, e por iso o seu consumo resulta especialmente adecuado para as embarazadas

Eficaces contra a anemia
É moi útil e recomendable consumir estas froitas en caso de anemia ferropénica, acompañando aos alimentos ricos en ferro ou aos suplementos deste mineral, xa que a vitamina C que abunda nos cítricos aumenta notablemente a súa absorción, acelerando así a recuperación.

Axudan a reducir o risco cardiovascular
Os cítricos son unha fonte excelente de vitamina C, flavonoides (naringina ou limoneno) e beta-caroteno, polo que son especialmente interesantes para protexer a saúde do corazón e dos vasos sanguíneos. Estas sustancias teñen función antioxidante, inhiben a oxidación do chamado “mal colesterol” (LDL-c) e impiden que este se deposite nas paredes dos vasos sanguíneos, axudando a previr así a aterosclerosis.

Melloran a función hepática
Os cítricos que se toman en xaxún estimulan o vaciamiento da vesícula biliar, axudando a dixerir mellor a comida.

Combaten o estreñimiento
Estes alimentos inclúen unha cantidade significativa de fibra, a maior parte da cal se atopa na pulpa branca que hai baixo a pel e entre os gajos. Trátase dunha fibra soluble que retén auga, polo que o consumo de cítricos favorece o tránsito intestinal. Tamén axuda a diminuír a absorción de graxa e do colesterol, ao bo control da glucemia (niveis de azucre en sangue) e, finalmente, produce tamén un efecto de saciedade. Así, o consumo de cítricos é beneficioso en caso de hipercolesterolemia, diabetes e exceso de peso.

Constitúen unha boa alternativa para repor os minerais e o líquido perdidos despois da actividade física, minimizar lesións e potenciar as defensas

Aceleran a recuperación do deportista
Polo seu contido en potasio, vitamina C, carotenoides e outros nutrientes, os cítricos constitúen unha boa alternativa para repor os minerais e o líquido perdidos despois da actividade física, así como para minimizar o risco de lesións e potenciar as defensas. De feito, o zume de cítricos mesturado con auga, bicarbonato e azucres pode facer perfectamente as funcións de bebida rehidratante durante a competición, en deportes que teñan unha duración superior aos 90 minutos.

Favorecen a eliminación de sustancias nocivas a través dos ouriños
O elevado contido en auga, potasio e acedo cítrico, este último que alcaliniza os ouriños, confire a estas froitas un efecto diurético, beneficioso en caso de hiperuricemia ou pinga e litiasis renal, xa que favorecen a eliminación de ácido úrico e os seus sales. Tamén son beneficiosas para a hipertensión arterial ou outras enfermidades asociadas á retención de líquidos. Finalmente, os cítricos recoméndanse a quen toman diuréticos que eliminan potasio.

As variedades máis populares

Laranxa
Se se desexa tomar laranxa de mesa convén escoller a variedade Washington Navel e a Navelate, fáciles de pelar e sen sementes. Para elaborar zume convén elixir a variedade Valencia-Latexa ou a Salustiana.

Mandarinas

A maior parte das mandarinas que atopamos no mercado proceden de Valencia, e as máis tardías e fáciles de adquirir na primavera son as clementinas.

Pomelo
Pódese comprar tanto o pomelo amarelo como o rosa para elaborar saborosos zumes combinados con outras froitas.

Limón
A variedade Verna pode adquirirse desde finais de inverno. Tamén se atopa facilmente a variedade Eureka. Ambas cultívanse na península. De feito, a maior parte dos limóns que se consomen proceden de Murcia e de Málaga.

Lima

Esta froita procede de países con clima tropical, sobre todo de México, Colombia e Brasil. O seu sabor ten un toque máis suave e doce que o limón, pero en España o seu consumo é aínda minoritario.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións