Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cura natural dos problemas dixestivos en Nadal

Algunhas sustancias naturais axudan a aliviar os problemas derivados dos excesos destas festas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 16deDecembrode2005

As comidas fóra do habitual e os excesos no consumo de alimentos típicos, moi grasos, sumados á inxesta de alcol fai moi frecuente a incidencia de problemas dixestivos. Con todo, como é algo puntual pódeselles facer fronte con antiácidos naturais.

En Nadal as comidas fóra do habitual e os excesos no consumo de pratos e alimentos típicos destas datas (polvorones, mazapanes, turróns, etc.) son moi frecuentes, motivo polo que a incidencia de problemas dixestivos aumenta en comparación con outras épocas do ano.

A acidez derivada destes excesos ocasiones débese a que os ácidos do estómago refluyen cara ao esófago, causando unha sensación de malestar na que o síntoma máis característico é a sensación de ardor ou quemazón na boca do estómago.


Como combatela?

Para previr ou mellorar a acidez convén:

* Distribuír a alimentación dos días seguintes á celebración en cinco ou máis comidas ao día para reducir o volume de alimentos por cada toma e non deixar pasar máis de 3 horas sen comer ou beber algo (mellora as molestias).

* Comer lentamente e masticar o suficiente cada bocado.

* Non tomar alimentos sólidos ou líquidos xusto antes de ir á cama, hai que deixar pasar polo menos dúas horas.

* Preferir alimentos zumentos que apenas precisan graxa nin cocción prolongada.

* Reducir o consumo de alimentos grasos e evitar os moi salgados ou en escabeche.

* Limitar as salsas moi graxas elaboradas con xemas, exceso de aceite, nata, queixo…, tipo carbonara, holandesa, etc.

* Evitar alimentos que estimulan a secreción aceda gástrica (café, alcol).

* Non consumir cantidades excesivas de azucre ou doces, algo difícil nestas datas, dado que non faltan os turróns, mazapanes, polvorones e outros doces, como sobremesa de todas as comidas especiais.

* Evitar os alimentos moi quentes ou moi fríos xa que provocan irritación.


Condimentos que axudan

* Ácidos: preferir o vinagre de mazá e o zume de limón ao
vinagre de viño.
* Aliáceos: allo, cebola, chalota ou allo porro, que se dixiren mellor cocidos.
* Herbas aromáticas: convén incluír nas receitas tradicionais herbas
que axudan á dixestión como estragón, eneldo, loureiro, tomiño,
romeu, mejorana, hinojo, comiño, etc.
* Evitar as especias fortes que irritan a mucosa gástrica: pementa
(negra, branca, cayena e verde), pemento e guindilla.

Infusións dixestivas

Algunhas das infusións máis adecuadas son as que se preparan con: manzanilla, melisa, espino branco, tila ou regaliz, entre outras. O té suave e repousado tamén se considera beneficioso dada a súa riqueza en taninos (compostos que axudan a desinflamar a mucosa gástrica).

ALIMENTOS RECOMENDABLES

Son alimentos máis adecuados son: a pataca (antiácida), o arroz e a mazá (desinflaman a mucosa dixestiva), a avena (as súas copos conteñen un tipo de fibra soluble chamada mucílagos, con efecto suavizante da mucosa gástrica) e a cenoria (neutraliza a acidez). Asímismo, e aínda que pareza raro, o zume de limón e o vinagre de mazá, ambas as sustancias acedas, contribúen a neutralizar a acidez estomacal. Pódense empregar ben como aderezo de ensaladas ou ben como ingrediente basee dalgunhas bebidas (auga de limón, mollo de cenoria e limón, etc.).

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións