Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cuscús paira mellorar a dieta

Leste derivado do trigo, rico en carbohidratos, admite múltiples preparacións culinarias paira facer máis variada e gustosa a dieta

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 20deDecembrode2002
Img cuscus para dieta hd Imaxe: ajafoto

O cuscús pode comerse frío ou quente, en ensalada, como primeiro prato, como acompañamento dos segundos ou como ingrediente de sobremesas doces mesturado con froitos secos, froitas desecadas e especias como a canela e o cravo. Polo seu sabor neutro, ten a calidade de combinar con calquera alimento: verduras, legumes, carnes, peixes, mariscos, tofu, seitán, queixo, herbas frescas e especias. Supón una comida rápida e nutritiva, á vez que permite aproveitar os alimentos sobrantes do día anterior. No seguinte artigo bríndanse propostas paira variar os menús con cuscús e explícase como este alimento pode mellorar a nosa dieta.

Img cuscus para dieta 01

Como se prepara o cuscús

A elaboración do cuscús na súa forma orixinal é todo un ritual que esixe tempo e una coidadosa dedicación manual paira facer que os grans queden soltos e non apelmazados. Cocíñase ao vapor nun recipiente especial denominado marga, una cazuela sobre lume onde se verte a auga ou caldo paira xerar vapor. O alcuzcucero ou cuscusera é a pota colador que se coloca encima da marga. Complétase cunha tapa con buracos e nela deposítase o cuscús. A mafarada é o recipiente de terracota onde se envorca a sémola paira traballar en húmido coas palmas das mans e formar pequenas bolitas, algo maiores que as cabezas de alfinetes.

Img
Na súa versión adaptada á cociña occidental, o máis común é preparar o cuscús de forma rápida, dun modo similar a como se fai a paella. Aparte, suxírese elaborar un caldo que sirva de acompañamento paira conseguir un prato máis zumento: pode ser auga salgada, vexetal ou mesturada con especias. A proporción adecuada de líquido e cuscús é diferente se a sémola é refinada ou integral. Paira o cuscús branco, a ración é de 70-80 g por unha medida e media de caldo, uns 150 mililitros. Paira o integral, serve esta mesma referencia ou pode ser preciso engadir máis caldo, até 200 mililitros. De calquera modo, sempre é recomendable seguir as instrucións do fabricante.

En xeral, o cociñado do cuscús é moi simple. Primeiro dóurase o gran na pota, remóvese para que se toste por igual e non se queime e, cando se perciba o aroma a tostado e ao tacto co dedo estea quente, se escalda co caldo fervendo. Apágase o lume e déixase tapado uns dez minutos. Pasado este tempo, hai que traballar o cereal cun tenedor de pau ou coas mans sempre moi limpas, paira soltar o gran e desfacer os grumos. O sabor do cuscús ao natural é neutro. Por iso, para que non resulte eslamiado, pódese aderezar con aceite, herbas ou especias ou agregar os ingredientes desexados en función da receita escollida.

Propostas paira variar os menús con cuscús

Img inf die 1
O recetario de EROSKI CONSUMER propón decenas de pratos distintos coa sémola de trigo como protagonista. Todas as propostas son sinxelas e coidan a combinación dos seus ingredientes, de interesante valor nutritivo e orixinal sabor paira variar ao máximo os menús da semana.

O cuscús con froitos secos e verduras permite facer un menú moi equilibrado si acompáñase dunha ensalada e una froita de sobremesa, do mesmo xeito que o mesturado con piñones, o de zanahoria e cabaza ou con alcachofas.

A adición no mesmo prato de cereais e legumes mellora a calidade proteica dos alimentos vexetais, polo que é un acerto acompañar o cuscús con garavanzos , guisantes ou outros legumes.

A mestura con especias e herbas aromáticas fai que o prato resulte moi orixinal, con pasas e pementa ou aromatizado con tomiño.

A mestura conxunta con carnes, peixes ou marisco permite alixeirar as proteínas animais da dieta, xa que a cantidade engadida destes alimentos é menor que se se comesen por separado, a modo dun segundo prato. É o caso do cuscús con gambas e mexillóns ou con gulas. A presentación en ensalada mesturado con lagostinos e aguacate ou con lentellas á vinagreta son outras dúas suxestións deliciosas. Ademais, tamén serve paira variar as guarnicións como o guiso de coello con cuscús ou de coxa de pito.

Achegue nutricional do cuscús á dieta
O cuscús é a sémola de trigo duro, mesturada e traballada con fariña e tamizada varias veces até obter os grans dun tamaño característico. Este pode ser fino, medio ou groso, estar refinado, ser semiintegral ou integral. Os grans son de cor dourada pálido, de consistencia granulosa e cremosa. O seu sabor é neutro, aínda que os integrais ten un lixeiro gusto e aroma a froito seco cando se tostan. Hai sémolas de distintos cereais, como o cuscús de cebada perlada, millo ou mijo, aínda que o máis utilizado é o de trigo.

A sémola está constituída por fragmentos do endospermo do gran do trigo, que determina a composición química do cuscús e o seu valor nutritivo. Destaca o seu elevado achegue de carbohidratos e de fibra, esta última na variedade integral. Contén ao redor dun 12% de proteínas e a graxa que achega é insignificante (menos do 1%). En canto ás vitaminas e minerais, destacan as do grupo B e a vitamina E, o magnesio, o cinc e o ferro (de peor absorción que o procedente de alimentos de orixe animal), na versión integral.

Como base da alimentación de moitas civilizacións, o cuscús é un alimento enerxético. Mesturado con garavanzos, práctica habitual na gastronomía popular, permite un achegue proteico de calidade paira quen non teñan un fácil acceso á proteína animal. En principio, un só prato reúne todos os requisitos paira resultar nutritivo e equilibrado si respéctase a proporción de ingredientes: máis cantidade de cuscús, legumes e verduras que de carnes.

Ten un gusto suave e é fácil de dixerir, polo que resulta apto paira todas as persoas, excepto para quen teñen intolerancia ao gluten ou celiaquía, xa que é un derivado do trigo.

Diferenzas entre países

O cuscús como guiso comprende una extensa gama de variedades cuxa diferenza estriba nos ingredientes que se utilicen.

No cuscús alxerino, os ingredientes e a forma de preparación son similares aos dun cocido español, pero a carne será de tenreira ou cordeiro e, en lugar de engadir pasta ou arroz ao caldo, prepárase o cuscús co vapor do cocido. Paira servir, se rocía o gran con caldo a gusto do comensal e, sobre el, colócase a carne e a verdura. A cociña alxerina utiliza salsas moi picantes que se serven aparte.

Respecto ao cuscús tunisiano, as variantes son numerosas: de cordeiro, tenreira, pito, verduras, peixe ou doces. O cuscús ten un aspecto avermellado segundo sexa de Alxeria ou Marrocos, onde se colorea a sémola con tomate ou pemento. O gran prepárase ao vapor na cuscusera, pásase pola tixola e complétase con tomate frito, pemento e salsa picante.

O cuscús marroquí baséase nos aromas máis dulzones, polo que o picante non se usa en exceso. Ao tratarse dun dos pratos nacionais da cociña marroquí por excelencia, o recetario é inacabable segundo a mestura de ingredientes: carne (cordeiro, tenreira ou pito), verduras e legumes; Andalusí, de verduras, de peixe, de marisco; e Saykout, prato frío composto de Lben (leite batido) e cuscús.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións