Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Día Mundial da Alimentación: accións para comer mellor

Mellorar as eleccións alimentarias, coidar a sustentabilidade da contorna e protexer o medio ambiente está en mans de todas as persoas. Estas son algunhas iniciativas para conseguilo

cocinar en familia Imaxe: iStock

O 16 de outubro celébrase o Día Mundial da Alimentación. Para iso, este ano a FAO (Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura) puxo a mirada en todas as persoas que forman parte da cadea alimentaria, desde os produtores ata os consumidores. “Os consumidores son máis que simples comensais. Ti tamén tes o poder de influír no que se produce tomando decisións alimentarias saudables, que á súa vez contribúen a ter sistemas alimentarios máis sustentables”, sinala a institución. Neste artigo, propómosche accións para comer mellor e explicámosche en que consiste o Programa Educativo en Alimentación e Hábitos Saudables (PEAHS), desenvolvido pola Fundación EROSKI e dirixido aos nenos.

A alimentación saudable e sustentable non é unha meta inalcanzable nin allea á cidadanía. Pola contra, todas as persoas desempeñan un papel crave para alcanzar obxectivos tan importantes como mellorar a dieta e as condicións de produción dos alimentos, fomentar o coidado do medio ambiente e evitar o desperdicio de comida. Así o expón a Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura, que este ano homenaxea aos #HéroesDeLaAlimentación e que nos dá ideas concretas para alcanzar estes obxectivos beneficiosos para a saúde das persoas e do planeta.

Que facer para comer mellor (e de maneira máis sustentable)

✅ Comer variado

Unha dieta variada contribúe a unha vida sa. Cando eliximos comer alimentos saudables diversos (por exemplo, distintos tipos de froitas ou distintos tipos de verduras) fomentamos a variedade dos alimentos que se producen. Isto é saudable para as persoas pero tamén o é para o medio ambiente e o chan. Como di a FAO, “unha dieta variada favorece a biodiversidade”.

✅ Elixir alimentos de tempada

Os alimentos de tempada son máis económicos, están no seu punto de madurez e consumo. Ademais, comprar produtos estacionales reduce a pegada de carbono e o impacto ambiental. Cando os alimentos están fóra de tempada nunha parte do mundo, deben importarse e viaxar moito antes de chegar ao seu mercado local.

✅ Elixir alimentos de proximidade

Escoller alimentos frescos, cultivados localmente ou preto de onde vivimos, é un modo de axudar aos agricultores que producen os alimentos e á economía da zona. Cando adquirimos produtos de proximidade, apoiamos aos heroes da alimentación.

✅ Evitar o malgasto de comida

A perda e o desperdicio de alimentos poden ocorrer en calquera punto do sistema alimentario, desde a produción e o transporte ata a comercialización e os propios fogares. Comprar e cociñar o que necesitamos, aprender a almacenar os alimentos e aproveitar sóbralas na cociña son maneiras de evitar o malgasto. Neste sentido, temos moita marxe de mellora. En 2019, España desperdiciou 1.352 millóns de quilos de comida e bebida, segundo o Panel de Cuantificación do desperdicio alimentario nos fogares de España do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación.

✅ Cultivar algún alimento

Se temos algún espazo verde en casa, como un xardín ou un balcón onde caiban macetas, podemos cultivar herbas, verduras ou froitas. Aínda que o espazo sexa pequeno, esta actividade ten un importante valor didáctico. “Aprenderás moito sobre a maneira de producir alimentos e aumentarás o teu aprecio por todo o traballo que se dedica ao cultivo dos produtos”, apunta a FAO.

✅ Apoiar iniciativas que melloren a contorna e o sistema alimentario

A Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura expón que todas as persoas podemos ter un papel activo para lograr que produtores, empresas e gobernos “transformen os nosos sistemas alimentarios facendo que as opcións de alimentos saudables sexan máis atractivas, dispoñibles e accesibles; proporcionando emprego decente e protección; e compartindo tecnoloxías innovadoras”.

heroes alimentacion FAO
Imaxe: FAO

Apoiar aos produtores e as empresas que o fan ben, así como promover hábitos alimentarios e de compra saudables (xa sexa persoalmente ou nas redes sociais) son algunhas ideas que ofrece a institución. E isto sen esquecer a enorme importancia da educación alimentaria entre os máis pequenos. “Ao apoiar iniciativas de desenvolvemento, como os programas de alimentación e nutrición escolar na túa comunidade local, podes sensibilizar sobre a importancia para comer ben e promover unha alimentación saudable a través da educación”, remarca.

Obxectivo: ensinar aos nenos a comer san

Ensinar aos nenos a levar unha dieta saudable é clave para o seu desenvolvemento e o seu benestar, sobre todo, se temos en conta as cifras máis recentes de sobrepeso e obesidade infantil, que son moi preocupantes. Para facer fronte a esta realidade, a Fundación EROSKI impulsa o Programa Educativo en Alimentación e Hábitos Saudables (PEAHS) Enerxía para crecer; un programa que naceu en 2012 e que conta coa colaboración de profesionais de medicamento, nutrición e dietética, psicopedagoxía e pedagoxía, así como coa doutras organizacións, como o Basque Culinary Center (BCC), Unicef ou WWF.

O PEAHS Enerxía para Crecer está dirixido a nenos de entre 3 e 12 anos. Ata a data, participaron máis de 1.300.000 escolares e o obxectivo é chegar a formar a dous millóns de nenos e nenas, e ás súas familias, para 2025. Pero en que consiste? A grandes liñas, ten dous partes:

  • Unha teórica, adaptada ás diferentes idades, con unidades didácticas que tratan temas como a alimentación equilibrada, os hábitos de vida saudables, os produtos locais, as dietas doutros lugares do mundo e a sustentabilidade do planeta.
  • Unha práctica, que se compón de talleres e xogos nos que os nenos aprenden a elaborar un menú equilibrado e saudable. Para iso, coñecerán aos produtores de primeira man, aprenderán a elaborar unha lista da compra equilibrada e, por último, cociñarán os produtos comprados na tenda coa axuda de chefs do Basque Culinary Center.

📌 Enerxía para crecer, as novidades para este curso

Este ano, a iniciativa renóvase para ofrecer máis contidos e facelo de forma segura debido á pandemia de covid-19. Por primeira vez, ofreceranse talleres en liña. Os talleres presenciais substituiranse por vídeos que se poderán visualizar en clase ou en familia. Ademais, destacan as melloras na web da Escola de Alimentación (é máis sinxela, divertida e intuitiva), a incorporación dun xogo interactivo para promover a alimentación equilibrada, o engadido de novas unidades didácticas, máis ferramentas e recursos dixitais.

Etiquetas:

dieta sa malgasto

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións