Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Día Mundial da Alimentación: como facer que unha dieta sa sexa a túa forma de vida

No Día Mundial da Alimentación, a FAO dános a receita para levar unha dieta saudable, sustentable e respectuosa co medio ambiente

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 16 de Outubro de 2019
Imaxe: sansoja

O Día Mundial da Alimentación cumpre hoxe 40 anos. A xornada fai foco nos problemas alimentarios globais e impulsa iniciativas para facer fronte á fame, a malnutrición e a pobreza. Desde que se celebrou por primeira vez, en 1979, este día colocou na axenda asuntos crave como o desenvolvemento do medio rural, o papel das mulleres na agricultura, a importancia da auga na seguridade alimentaria, o coidado do medio ambiente ou a sustentabilidade. Hoxe, no seu 40 aniversario, ofrécenos unha receita especial e un amplo menú con bos consellos. Contámoscho neste artigo.

Existe a receita para unha vida saudable? Segundo a Organización das Nacións Unidas para a Agricultura e a Alimentación (FAO), si, e está composta por ingredientes moi concretos. Uns ingredientes que non só son beneficiosos para a saúde das persoas senón que tamén contribúen ao coidado do medio ambiente e fortalecen un modelo económico que se poida soster a longo prazo. De feito, o que expón esta institución entronca cun dos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable (ODS): a fame Cero.

A proposta da FAO é ambiciosa: que todas as persoas teñan acceso á alimentación saudable e fagan dela nunha forma de vida.

A tenor dos datos actuais de sobrepeso, obesidade, desnutrición, pobreza e devastación das contornas naturais, parece imposible. Pero non o é. Atención a estes consellos.

Paso 1: recoñecer os alimentos máis saudables

  • Aposta polo vexetal. Comer legumes e froitos secos, así como froitas e verduras frescas e de tempada é sempre unha boa opción. Estes alimentos deben ter unha presenza destacada na nosa dieta ao longo de toda a semana. Os legumes, ademais, "son unha gran fonte de proteínas de orixe vexetal, poden ser máis baratas que as proteínas animais e tamén son máis respectuosas co medio ambiente".
  • Limita os almidones refinados, as graxas malas, os azucres e o sal; é dicir, dos produtos industriais ultraprocesados e bebidas azucaradas. Tamén hai que "evitar as cantidades excesivas de carne e outros produtos de orixe animal".
  • Cando se trata de pastas, arroces, fariñas ou pans, son mellores os integrais que as súas versións refinadas.
  • Escolle ben as graxas. É importante evitar as graxas trans (presentes en diversos alimentos industriais), limitar as graxas saturadas (que se atopan en alimentos como a manteiga ou as carnes vermellas) e escoller as graxas insaturadas (que se achan no aceite de oliva ou de girasol, o peixe ou os froitos secos).
  • Descobre que se recomenda no país onde vives. A FAO lembra que moitos países ofrecen guías alimentarias oficiais: a listaxe completa e as recomendacións para España.

Paso 2: elixir ben (para ti e para o planeta)

  • Reduce a túa pegada de carbono e a túa pegada hídrica. Un alimento pode ser saudable, pero se hai que traelo da outra punta do mundo para que o podamos gozar, ou a súa produción require dun gasto de auga elevada, deixará pegada no medio ambiente. Se podemos elixir, é importante ter en conta o impacto ambiental do que comemos. E, na medida do posible, evitar a compra de alimentos que teñan cantidades excesivas de embalaxe.
  • Escolle alimentos locais, tradicionais e de tempada. Isto, ademais de ter un menor impacto ambiental, favorecerá seguir unha dieta variada e enriquecerá o noso receitario.
  • Peixe si, pero non calquera. Mellor a pesca tradicional e a cría sustentable que as técnicas de arrastre. Mellor elixir exemplares das especies máis abundantes que daquelas cuxas poboacións están moi reducidas. Hai certificacións que garanten a calidade e sustentabilidade destes alimentos.
  • Conservar mellor, tirar menos. O malgasto de comida é un dos grandes problemas. Aprender a almacenar ben os alimentos pode axudar a mantelos en bo estado e consumilos antes de que se boten a perder. Tanto na despensa como na neveira, coloca os produtos máis antigos á fronte e os novos na parte posterior. Usa recipientes herméticos e pecha ben os paquetes para preservar o contido.

Paso 3: tomar boas decisións de vida


Imaxe: FAO

Tan importante como elixir alimentos saudables e sustentables é desenvolver un estilo de vida que vaia en consonancia. Que recomenda a FAO para logralo?

  • Cociñar máis en casa e comer en compañía. Preparar os nosos pratos con ingredientes que teñan un bo perfil nutricional é útil para apreciar os alimentos, escoller os que máis se axusten ás nosas necesidades, desenvolver as nosas habilidades gastronómicas e ter un maior control sobre o que comemos. Ademais, comer en compañía relaciónase con taxas máis baixas de obesidade e menor incidencia de trastornos da alimentación nos mozos.
  • Aprender a ler as etiquetas. Este é un dos grandes temas do momento. As etiquetas dos produtos envasados conteñen moita información e serven para determinar cuán nutritivos ou saudables son. Pero para iso é necesario atopar os datos e, sobre todo, saber interpretalos.
  • Pedir mellores opcións de comida. No traballo, nos colexios, nas máquinas de vending , nos medios de transporte e os seus terminais... Sempre que teñamos a posibilidade, deberiamos solicitar que haxa alternativas saudables.
  • Facer máis exercicio. Polo menos, media hora ao día. E lembrando que isto é un mínimo. O exercicio físico pódese realizar practicando algún deporte, pero tamén nos desprazamentos diarios ao traballo, no mesmo centro laboral ou no fogar. Os nenos e os mozos deben dedicar polo menos 60 minutos á actividade física cada día, a través do xogo, deportes, desprazamentos ou a educación física.

Etiquetas:

dieta sa

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto