Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Día Nacional da Nutrición: a familia é a mellor escola para aprender a comer

Neste día tan sinalado, resáltase o papel que a familia desempeña na adquisición dos bos hábitos alimentarios

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 28deMaiode2012
Img compra hijos Imaxe: eyeliam

Aprender a comer ben é unha continua introdución de hábitos correctos e unha elección das opcións máis saudables. A mellor escola onde se realiza esta aprendizaxe é a familia. Con esta premisa, o Día Nacional da Nutrición, convocado por FESNAD (Federación Española de Sociedades de Nutrición, Alimentación e Dietética), lembra que nas súas mans está mellorar os malos datos sobre a taxa de obesidade, sobre todo infantil, en España. As claves explícanse a continuación: ensinar a comer require vontade, sentido común e colaboración na cociña, seguir o exemplo dos avós e pór en práctica algúns trucos saudables.

Img compra hijos1
Imaxe: eyeliam

Aprender a comer non é fácil. As dificultades son evidentes desde o primeiro momento de vida. En ocasións, comezar a mamar precisa esforzo, introducir aos poucos os alimentos require cumprir unha serie de consellos e conseguir que todo tipo de receitas intégrense na súa xusta medida na dieta diaria é consecuencia dunha vontade firme por atender a saúde.

A vida doméstica é determinante para a saúde das persoas. Accións cotiás como elixir o menú e comer, descartar uns alimentos para escoller os mellores, así como dedicar cinco horas á semana para facer exercicio determinan as enfermidades e o benestar de toda a familia. Son os máis pequenos quen mellor reflicten o acerto das decisións ao redor da mesa porque tamén son eles quen evidencian os erros.

Un estudo do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación, realizado en colaboración coa Fundación Dieta Mediterránea fai menos dun lustro, puxo sobre a mesa datos tan clarificadores como que dous de cada catro menores de oito anos non probaran as espinacas, os tomates, as cenorias, as olivas nin os espárragos. Con todo, case a totalidade comera pizzas e hamburguesas. O reto agora é que a materia para comer ben se aprobe en familia.

Ensinar a comer require vontade

Os pais son os mellores mestres para ensinar aos seus fillos a alimentarse, de maneira que comer sexa sinónimo de crecer san

O coñecemento sobre o que é bo non é innato. Menos aínda cando hai que contrarrestar as mensaxes e as correntes que en alimentación conducen a decisións rápidas, fáciles e insanas. Aprender a decidir ben para despois ensinar a tomar hábitos correctos implica coñecementos que mostren razóns fundamentadas e de peso para lograr familias convencidas da importancia para comer san. A experiencia e os resultados ofrecen os argumentos máis sólidos para que as froitas, as verduras e as hortalizas tingan de cores os menús diarios. O benestar do corpo, dos dentes e dos ósos é o testemuño definitivo de que os hábitos alimentarios dunha familia son correctos, pero para alcanzar ese grao de satisfacción e de acerto hai que querer chegar.

Antes de emprender o camiño, hai que ter moi presente que o exemplo dos maiores da familia é a mellor escola. Os mellores mestres para ensinar aos seus fillos a alimentarse son uns pais que comen variado, sen teima a ningún alimento, que introducen a froita nas súas sobremesas diarias ou nos tentempiés, saborean os doces como algo extraordinario, gústalles o peixe e comen pouca carne vermella, prefiren pratos que non son grandes en porcións , pero están completados con gusto. Desta maneira, os nenos aprenderán a comer como sinónimo de crecer san.

Sentido común e colaboración na cociña

Os máis pequenos serán aprendices e inspiradores unha vez tomada a decisión para comer san en casa, con produtos frescos e de tempada, mentres que os precocinados serán un recurso extraordinario; convencidos de que o bo pode ser tamén moi saboroso, as froitas e as verduras son divertidas e a cociña é un lugar de encontro familiar e de goce. A FESNAD suxire unha lista para colocar na neveira, que serve de guía no proceso de converter os propósitos en hábitos.

  • Implicar aos pequenos no deseño dos menús da casa: axúdalles a entender por que uns días cómese o que máis gusta e outros hai que elixir pratos que son menos favoritos.

  • Levarlles a a compra, explicarlles que no carro ten que haber variedade de alimentos e axudarlles a comprender por que se escollen uns e descártanse outros.

  • Deixarse acompañar no proceso do cociñado e mostrar o traballo que leva alcanzar o resultado, para entender que é moito máis que abrir unha bolsa.

  • Facerlles responsables de pór a mesa, colocar os cubertos e os vasos. Desta maneira, son conscientes do protocolo e da variedade de elementos que implica comer ben.

  • Facer da comida, a cea e o almorzo, ou polo menos dun deles, un encontro familiar no que se conten cousas, compártanse recordos e analícese a actualidade.

  • Narrar historias de comida, de guisos antigos, de experiencias culinarias, de comidas das avoas, de sabores de antes, de anécdotas ao redor dunha mesa.

  • Pór as normas de conduta con cubertos e comportamento, pero non converter a comida nunha continua lección sobre o que se pode ou non facer, nun momento de corrección e de rifas.

O exemplo dos avós

Unha nova evidencia (Enquisa Nacional de Inxesta Dietética Española 2011) acompaña ás últimas campañas das institucións responsables da nutrición e a alimentación: as persoas maiores aliméntanse, ou polo menos saben como alimentarse, mellor que as persoas máis novas. Esta sabedoría é unha aliada indiscutible no ensino familiar.

Os avós, exemplos de sabedoría e experiencia, poden colaborar de forma moi eficaz para que os hábitos saudables sexan os queridos e buscados. Eles lembran a agricultura máis próxima, os tempos da natureza, non lles gustan os novos produtos alimentarios e, con todo, gozan coa froita e as verduras, o peixe e os legumes. Son unha valiosa correa de transmisión, capaces de dar mostras de afecto e conservar xestos de autoridade que reforzan o desenvolvemento psíquico dos seus netos.

TRUCOS SAUDABLES PARA SACAR BOA NOTA

Na aprendizaxe conxunta, os pais tamén necesitan algúns trucos para saír triunfantes no seu propósito de facer do fogar a mellor escola para aprender a comer:

  • Nada de picar antes de comer, mentres se espera. En todo caso, elixir unha cenoria ou unha peza pequena de froita.

  • Gardar os doces e os chocolates e convidar a que sexan os propios nenos quen os collan de cando en vez e con permiso.

  • Ensinar a comer con auga e explicar que os zumes, os refrescos e os produtos lácteos nas comidas non achegan nada esencial e restan apetito.

  • O salero non debe estar na mesa, hai que gozar dos sabores auténticos.

  • Tentar que proben con frecuencia un alimento novo, unha nova receita. E lograr que gocen coas verduras e as hortalizas, tras destacar as súas propiedades.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións