Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Día Nacional da Nutrición: sabes como che alimentas?

Este sinxelo test permíteche saber se levas unha alimentación saudable, un dos obxectivos principais que se pretende transmitir no Día Nacional da Nutrición
Por Maite Zudaire 8 de Agosto de 2007

Paráchesche algunha vez a analizar o que comes? Os requisitos indispensables para lograr unha dieta saudable son que esta sexa variada, equilibrada e axustada en cantidades e frecuencia de consumo ás necesidades individuais. Pero sabes se te alimentas ben?, cales son as principais dificultades para levar unha dieta sa?, cumpres coas indicacións de dieta equilibrada reflectidas na Pirámide da alimentación saudable? Desde hai unha década, cada 28 de maio celébrase o Día Nacional da Nutrición, que pretende servir de oportunidade para concienciar á sociedade da importancia do bo comer como peza esencial dun estilo de vida san e activo. Dieta sa e exercicio é un binomio imprescindible para a saúde, para lograr o benestar físico e mental e unha mellora da calidade de vida. A lema elixido para esta X edición do Día Nacional da Nutrición, “Pon exercicio no teu prato”, é o pano de fondo para transmitir á sociedade unha serie de consellos prácticos, sinxelos e saudables ao redor do tres pratos que conforman un menú equilibrado: hábitos de alimentación, hábitos de hidratación e recomendacións de actividade física. Desde Eroski Consumer, animamos a que che sumes a esta iniciativa por un estilo de vida san e activo. Como primeiro paso, propómosche resolver este test, que che axudará a revisar os teus hábitos alimentarios e os teus coñecementos sobre nutrición.

Este sinxelo cuestionario permite analizar o tipo de alimentación que se segue, así como o nivel de coñecementos que se ten en nutrición e dieta equilibrada.

Como che alimentas?

1. Cantas racións de froita tomas cada día? Enténdese por ración unha peza mediana de 120-200 gramos, 1 cunca de fresas ou 2 rodajas de melón:

a) Ningunha0 puntos
b) 1 ou 21 punto
c) 3 ou máis2 puntos

2. Comes verdura ou ensalada cada día? Pode ser tanto como primeiro prato, de ingrediente de receitas (mesturada con legumes, arroz ou pasta) ou como guarnición:

a) Nunca0 puntos
b) Ás veces1 punto
c) Sempre ou case cada día2 puntos

3. Cantas veces á semana comes legume? A ración considérase entre 60 e 80 g en cru, o equivalente a dous cazos de legume xa cocido:

a) Ningunha0 puntos
b) 11 punto
c) Entre 2 e 42 puntos

4. Cantas veces por semana tomas peixe? A ración de peixe considérase entre 125 e 150 g unha vez limpo e en cru:

a) Ningunha0 puntos
b) Entre 1 e 21 punto
c) Entre 3 e 42 puntos

5. Con que frecuencia consumes pastelería industrial, madalenas, doces ou pasteis?

a) Máis de 2 veces por semana0 puntos
b) Unha vez por semana1 punto
c) Nunca, case nunca ou de forma ocasional2 puntos

6. Con que frecuencia consumes comida rápida tipo pizzas, precocinados…?:

a) Máis de 2 veces por semana0 puntos
b) Unha vez por semana1 punto
c)Nunca, case nunca ou de forma ocasional2 puntos

7. Que cantidade de auga bebes cada día?

a) Menos de 0,5 litros diarios0 puntos
b) Entre 0,5 e 1 litro diario1 punto
c) Máis de 1 litro ao día2 puntos

Comproba os teus resultados e dá o paso

O seguinte paso consiste en sumar a puntuación obtida nas 7 preguntas anteriores e analizar o resultado.

Se obtiveches 11 puntos ou máis:Parabén! A túa alimentación é adecuada. Desta maneira tes asegurados gran parte dos nutrientes que o teu organismo necesita para manterse san. Segue así e mellora algún aspecto que non cumpras.

Se obtiveches entre 6 e 10 puntos: Mellorable! Tes algúns hábitos que mellorar para alimentarche de forma saudable. O primeiro paso é coñecer como leva a cabo unha boa dieta para poder pola en práctica.

Se obtiveches menos de 5 puntos: Erróneo! A túa alimentación é desequilibrada. Pode traer consecuencias negativas para a túa saúde. Tenta mellorar aos poucos os hábitos alimentarios de modo que o cambio non sexa radical ao principio. Convén marcarse obxectivos realistas e fáciles de conseguir para sentirse motivado.

En cada pregunta, para saber cal é a resposta que máis se axusta ás recomendacións de dieta equilibrada débese comprobar a puntuación asignada. As respostas que outorgan 2 puntos son as que máis se aproximan a unha alimentación sa.

PON EXERCICIO NO teu PRATO

Con esta mensaxe tan clara arríncase, hoxe día 28 de maio, a X edición do Día Nacional da Nutrición. Prevíronse diversas actividades, como conferencias, debates, puntos de información, actividades deportivas ou paseos, en distintos puntos da xeografía nacional, ben en hospitais, escolas, universidades ou centros comerciais. O seu obxectivo é concienciar de que o binomio “exercicio físico” e “comer ben” é garantía de saúde.

Nesta ocasión, o tema central incide na práctica regular de exercicio físico e na necesidade de adecuar a alimentación a esta circunstancia. Desde a Federación Española de Sociedades de Nutrición, Alimentación e Dietética, FESNAD, a mensaxe non deixa lugar a dúbidas: a actividade física regular asóciase a unha menor taxa de mortalidade por enfermidades crónicas (enfermidades cadiovasculares, cerebrovasculares, cancro, enfermidades pulmonares, síndrome metabólico) e mellora o control de persoas con diabetes e hipertensión arterial.

Na súa presentación, a FESNAD recolle a evidencia de que os principais problemas de saúde relacionados cunha mala alimentación e unha baixa práctica de actividade física aos cales se enfronta a poboación son: o sobrepeso e a obesidade, os trastornos de conduta alimentaria, unha inadecuada mineralización ósea, o inicio de factores de risco cardiovascular e a perda de capacidades físicas.