Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Da salsa kétchup á salsa de soia: isto é o que conteñen os teus aderezos favoritos

Pides comida a domicilio? Analizamos xunto a unha dietista-nutricionista que conteñen algunhas das salsas máis famosas que acompañan aos teus pratos favoritos

salsas estrella analisis nutricional

Os pedidos de comida a domicilio consolidáronse en España e xa forman parte do noso estilo de vida. Nas principais cidades, nin sequera a crise provocada polo coronavirus conseguiu derrubar este modelo de negocio. Pola contra, moitos restaurantes e locais de hostalaría mantivéronse funcionando grazas a estes pedidos. Como vimos neste artigo, a comida internacional é a que máis triunfa: as hamburguesas, a pizza ou o sushi atópanse entre os nosos pratos favoritos. Moitos deles acompáñanse de salsas. Pero… sabemos que conteñen e que nos achegan? A dietista-nutricionista Beatriz Carballos valora o cinco máis icónicas.

Kétchup

Para moitos nutricionistas, esta salsa rica en licopeno (antioxidante naturalmente presente no tomate), foi inxustamente demonizada pola súa asociación co comido lixo. A conveniencia virá na información nutricional do envase. Se o segundo ingrediente é o azucre en calquera das súas modalidades (sacarosa, jarabe de glicosa ou de millo), debemos evitalo. Pero se vemos na lista de ingredientes que o azucre ocupa os últimos postos, pode ser unha boa opción para consumo ocasional.

Guacamole

Unha das salsas estrela da comida mexicana, en plena efervescencia pola crecente demanda do aguacate. É unha das máis saudables cando o aguacate abarca máis dun 95 % da súa composición, porque hai moitos produtos que se venden como salsa de guacamole que non levan nada de aguacate e, en realidade, están compostos de fariña refinada, aceites vexetais refinados, azucres e almidón. Para evitar sorpresas, merece a pena atreverse a facelo en casa pasando polo morteiro (molcajete, na acepción mexicana) o aguacate cun pouco de chile jalapeño, lima e, segundo os gustos do comensal, cilantro.

Salsa de queixo

A emulsión de queixo cheddar, manteiga e maicena constitúe unha institución nas ceas de sofá nas que gozar con amigos e unha das salsas preferidas para mollar o picoteo. Convén vixiar a frecuencia. É unha salsa a descartar, de malísima calidade. Adoita levar moi pouca cantidade de queixo e unha alta proporción de fariñas refinadas, aceites refinados, sal, azucre e almidones.

Salsa de iogur

A salsa branca que dá frescura a pratos de carnes, como kebabs e verduras. As industriais adoitan estar feitas con ingredientes de pouco valor nutricional, con alto contido en sal. Parece que o reclamo do iogur fainas máis saudables, pero normalmente o contido neste ingrediente é mínimo. Pero non fai falta ter unha estrela Michelin para facela nós mesmos en poucos minutos, evitando ingredientes desfavorables. Só hai que mesturar na batidora iogur natural con allo, limón, un pouco de maionesa, comiño, curry, un chisco de sal e azucre.

Salsa de soia

Coas súas dúas variantes, doce e salgada. Sobre a versión doce, o seu ingrediente principal é o azucre. Tamén conta cunha altísima proporción de sal, ata os 7 g/100 ml. Calquera alimento que supere os 1,25 g sal por 100 gramos considérase moi alto en sal e, por tanto, non hai que excederse (aínda que, ao tratarse dunha salsa, as cantidades de inxesta adoitan ser reducidas). Como era de esperar, na versión salgada a proporción dispárase: ata 10 e 17 g/100 ml. As calidades son moi variables, as peores adoitan incorporar tamén azucre.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

Dieta salsas

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións