Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

De que lle fago o bocadillo?

Ideas sas e sinxelas para que o táper ou o bocadillo que levan os nenos ao colexio sexa rico, apetitoso, variado e moi saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02 de Novembro de 2016

Os tempos están a cambiar, como diría o Nobel de Literatura Bob Dylan, e parte dese cambio ten que ver cun maior acceso á información. Na actualidade, moitos pais e nais saben que alimentación e saúde van unidos e que non todo vale á hora para comer cos nenos. Pastelería, graxas non recomendables, bebidas azucaradas, snacks con sal… A poboación cada vez é máis consciente de que este tipo de produtos e ingredientes non deben formar parte da dieta habitual. Con todo, sabelo xera outras preguntas, como “de que lle fago entón o bocadillo?” ou “que lle poño no táper que sexa san para levar ao colexio?”. No presente artigo damos algunhas ideas.

Imaxe: Kzenon

Cando nos levantamos co tempo xusto para preparar o tentempié de media mañá para os nosos fillos de 4 e 8 anos, por pór un exemplo, xa non se pode pensar como recurso habitual no consabido bocadillo de pan branco con xamón ou fuet para o maior e o típico pan de molde untado con crema de cacao para o pequeno. Tampouco son aconsellables os zumes, os lácteos azucarados nin as galletas ou algunha peza de pastelería. Entón? As seguintes son ideas sinxelas, prácticas e, o máis importante, sas, para coidar a péquelos.

Froita, indispensable

A primeira opción que nunca deixou de estar no olimpo das propostas saudables é a froita, non o bocadillo. Tendo en conta que os nenos deben tomar froitas e verduras un mínimo de cinco veces ao día, non se pode perder a oportunidade de ofrecer a media mañá unha peza de froita aos maiorciños ou froita en trocitos para péquelos nun táper con deseño atractivo. Que tipo de froita? Pois a que máis lles guste, procurando que estea no seu punto xusto de maduración e que non poida causarlles problema algún se é que queda algunha pebida que retirar. Un pequeno tenedor de plástico pode ser un utensilio práctico que facilitará a inxesta da froita.

Imaxe: Carlos Casabona

Verduras bonitas e froitos secos

Sen abandonar o táper, as opcións pasan por tiras de cenoria, tomatitos cherrys, trocitos de coliflor, brócoli, pepino ou pemento, con todas as combinacións posibles que se poden facer entre estes alimentos. Os froitos secos (sen sal, potenciadores do sabor, azucre ou mel engadido) e algunhas sementes tamén son unha opción moi saudable. Noces, améndoas, abelás, anacardos, pistachos, pipas de cabaza, etc. dan moi bos resultados. Hai que ter en conta que, por baixo dos 3-4 anos, non se deben ofrecer se non están triturados, polo perigo de atragantamiento.

Imaxe: Carlos Casabona

Bocadillos con recheos saudables

Respecto ao clásico bocadillo, hai que sinalar en primeiro lugar que o pan para os máis pequenos ha de ser integral (de gran enteiro), xa sexa de barra ou de molde. O tamaño debe ser adecuado á súa idade e actividade, pois é frecuente atopar nos lixos dos colexios moitos bocadillos mordisqueados case enteiros.

Dentro do pan pódense pór algunha das seguintes combinacións:

  • humus e dous rodajitas de tomate.
  • guacamole con tiras de pemento.
  • paté de escalivada (mestura de berenjena, cebola e pemento asados).
  • dous rodajas de ovo duro con dous hojitas de leituga e tomate.
  • tortilla francesa.
  • espárragos en trocitos con sementes de cabaza.
  • un pouco de queixo que non sexa curado (polo seu alto contido en sal).
  • salmón en trocitos, tendo coidado en que non haxa espiñas.
  • as clásicas sardiñas de lata.
  • unha loncha fina de pechuga de pito ou de pavo (aínda que se fritiu o día anterior, sempre será mellor que o fiambre).

En calquera caso, sexa do que sexa o bocadillo, pór sempre dous rodajas de tomate ou untar ambos os lados do pan achegará colorido e nutrientes de calidade.

E tanto en tortilla como duro, hai que dicir que o ovo é un alimento dunha gran calidade nutricional. Non ten sentido contar cantos comen os nosos fillos á semana, e non contar as galletas que inxeren cunha frecuencia e cantidade nada recomendables.

Imaxe: Carlos Casabona

Como reflexión final, habería que facerse tamén esta pregunta: Necesita comer algo o meu fillo pequeno de catro anos se almorzou en casa, entra ao colexio ás 9:00 horas e sae ás 12:30 horas? A resposta en bastantes casos é "non", aínda que na actualidade ás familias e a moitos educadores de etapas escolares temperás parézalles que si. O tempo de patio non é para comer; é para xogar, moverse, saltar e correr.

Imaxe: Carlos Casabona

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto