Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

De verdade teño que tomar suplementos alimenticios?

Non fai falta malgastar diñeiro: se se segue una dieta sa, o habitual é non necesitar complexos vitamínicos nin suplementos nutricionais, din os expertos
Por Eva San Martín 6 de Xaneiro de 2019

Img suplementos son necesarios timo art

Están por todas partes, e a súa popularidade vai en aumento. En España, un de cada dez cidadáns consome suplementos alimenticios de forma habitual , segundo Consello Europeo de Información Alimentaria ( Eufic ). Outros estudos sitúan esta cifra no 30 %, aínda lonxe do 40 % dos alemáns, o 60 % dos daneses ou o 50 % dos estadounidenses. Pero é que, ademais, no noso país cada vez gastamos máis en complexos vitamínicos e suplementos nutricionais : uns 190 millóns de euros anuais, segundo a consultora IMS Health. A continuación, comentamos cales son os suplementos alimenticios máis comúns e en que situacións son necesarios.

Nos últimos anos temos una megaoferta de suplementos nutricionais que parecen máxicos. Os máis coñecidos son os de vitaminas, minerais e aminoácidos. As cápsulas de. omega 3 , que prometen protexer o corazón , tamén están entre os máis consumidos, asegura o Centro Nacional de Medicamento Complementario e Alternativo . Esta lista complétana os complexos de. calcio, magnesio-potasio, vitamina D, multivitamínicos, vitamina C, ferro e os de vitamina B . Pero tamén hai pastillas de. colágeno e pílulas coa mesma cantidade de. vitamina E que 560 kiwis ou cuxo contido de. vitamina A é equivalente a unha ensalada con tres ducias de zanahorias.

Seguro que son necesarios os suplementos?

A pregunta é si en realidade son necesarios. Fai falta gastar una boa suma de diñeiro en suplementos (entre 10 e os 50 euros o bote, aínda que ás veces máis) paira mellorar a dieta? “Os suplementos alimenticios teñen como obxectivo completar a alimentación da persoa e si son eficaces cando proporcionan nutrientes que se atopan en cantidade insuficiente na dieta “, explica María Puy Portillo, investigadora de Nutrición e Obesidade da Universidade do País Vasco e presidenta da Sociedade Española de Nutrición . E esa é a clave, recoñece Portillo: para que sexan eficaces, é necesario que a persoa que os inxere sufra realmente una carencia nutricional.

En moitos casos, cos suplementos de vitaminas ou minerais preténdese compensar una mala alimentación. Con todo, o ‘ Libro Branco da Nutrición en España ‘ apunta que a dieta media do noso país é moi completa. Pero hai pouco zinc, una carencia que pode emendar cun pouco de xamón serrano. E, de forma puntual, algunhas mulleres poden ter falta de ferro e as persoas de máis de 50 anos, falta de vitamina D. O que significa, segundo estes expertos, que se se segue una dieta equilibrada, variada e rica en froitas e verduras , salvo recomendación médica ou problema concreto, non se necesitan suplementos .

Os suplementos alimenticios poden ser prexudiciais?

Algúns de “estes produtos poden ser beneficiosos, se existe una carencia que non se consegue resolver coa alimentación”, sinala Ana Rodríguez, coordinadora do grupo de Nutrición da Sociedade Española de Farmacia Familiar e Comunitaria ( Sefac ). En caso contrario, indica, poden producir un efecto adverso, e até danos paira a saúde , en especial cando “son consumidos nunha cantidade maior da recomendada”.

As razóns, explica, poden ser variadas. Pero como punto de partida é importante lembrar que o sistema vitamínico e de antioxidantes do corpo funciona como un ecosistema en equilibrio. O que se traduce en que si tomamos moita cantidade dalgún deles, ás veces xeramos un déficit relativo noutros. Por iso, antes de inxerir calquera destes produtos, é recomendable consultar co médico de cabeceira ou co especialista en endocrinoloxía.

Suplementos de calcio e vitamina D, fortalecen os ósos?

Os ósos necesitan calcio e vitamina D paira fortalecer, polo que parecería lóxico que o consumo de suplementos con estes elementos axudase ás persoas maiores a protexer das consecuencias das caídas e reducise o risco de fracturas. Con todo, non hai evidencia científica que avale esta hipótese, segundo conclúe un estudo con máis de 50.000 adultos maiores de 50 anos, publicado na revista da Asociación Médica Estadounidense, Jama .

Aínda que os datos din que o 40 % das mulleres nestas idades poden sufrir una fractura grave, a investigación descarta que estes suplementos sirvan paira algo , á marxe do calcio e vitamina D incluídos na alimentación.

E cando os suplementos si son útiles?

Pero tamén hai situacións en que os suplementos son una axuda necesaria. Este é o caso da complementación con vitamina D no caso de. mulleres con deficiencias en leste micronutriente, xa que, ás veces, é difícil chegar só co sol e a comida ás 1.000 unidades internacionais diarias recomendadas.

Pola súa banda, a vitamina D, B12 e folato é útil paira os maiores de 50 anos , mentres que o ácido fólico, vitamina D e ferro pode resultar beneficioso paira mulleres en idade fértil, así como na lactación e embarazadas , etapas nas que tamén requiren achegues vitamina B2. Pola súa banda, a vitamina A, C, e D é eficaz paira os nenos menores de cinco anos , a vitamina D paira as persoas que non toman o sol e a B12 é esencial paira quen seguen una dieta vegetariana ou vegana , segundo o Eufic.