Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Deixar de fumar, como evitar engordar?

Para non engordar tras deixar de fumar, varios trucos e consellos dietéticos axudan a superar as pequenas crises de ansiedade ou de apetito compulsivo que xorden cando se dá este paso

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 07deSetembrode2012
Img dieta ansiedad mujer hd Imaxe: zaretskaya

O 31 de maio, a Organización Mundial da Saúde (OMS) celebra o Día sen Tabaco. Fumar mata a seis millóns de persoas cada ano e provoca diversos problemas de saúde ao fumador e a súa contorna. A nicotina, ademais, causa graves alteracións no metabolismo. Ten efectos sobre o peso corporal, a dixestión e a elección de alimentos. Este aspecto non é menor, xa que unha das barreiras para deixar de fumar é o “medo a engordar”. Con todo, é posible evitar o sobrepeso. A continuación, descríbense trucos e consellos dietéticos para superar as pequenas crises de ansiedade ou de apetito compulsivo habituais cando se deixa de fumar, sen gañar quilos de máis.

Img dieta ansiedad mujer
Imaxe: zaretskaya

Por que se aumenta de peso ao deixar o tabaco

A nicotina e o resto de compoñentes tóxicos do tabaco (monóxido de carbono, alcatrán, benzopirenos…) teñen un impacto negativo sobre todo o organismo. Por este motivo, cando se deixa de fumar, o corpo acusa unha serie de efectos, entre eles:

  • Redución do gasto enerxético. Ao redor do 10% das persoas fumadoras experimenta un aumento do gasto enerxético debido á nicotina. O organismo do fumador que practica algunha actividade física consome máis calorías para eliminar os tóxicos que contén o tabaco.

  • Apetencia polo doce. A nicotina provoca un incremento dos niveis de adrenalina, unha hormona que, ao liberarse, eleva a glucemia. Cando a persoa fumadora ten fame, recorre ao cigarro como medio para acougala pola súa capacidade hiperglucemiante. É fácil comprender que, cando se deixa de fumar, apetece comer máis doces.

  • Molesto estreñimiento. A nicotina acelera o baleirado do estómago e reduce o tempo necesario para o transporte de refugallos a través dos intestinos. Son comúns os problemas de estreñimiento nas persoas que acaban de deixar de fumar.

  • Recupérase o gusto e o olfacto. O tabaco deteriora o gusto e o olfacto. Por iso, cando alguén deixa de fumar, para acougar a ansiedade substitúe os cigarros por alimentos. Ao apreciar máis e mellor o sabor destes, téñense máis ganas para comer e óptase en moitas ocasións por alimentos de sabores fortes, doces, salgados ou picantes, o que se traduce no picoteo de produtos azucarados, con máis graxa e, polo tanto, máis enerxéticos, como chocolate, galletas, patacas fritas e demais snacks. A consecuencia deste mal hábito é, a miúdo, o aumento de peso.

Deixar de fumar: cinco ideas nutricionais para “casos de emerxencia”

Deixar de fumar é un bo momento para exporse uns mellores hábitos alimentarios que dean como resultado un estilo de vida máis saudable, máis coidadoso e que reporte máis enerxía e vitalidade. Desde a óptica nutritiva preténdese dar gusto polo doce, escoller os alimentos máis antioxidantes, os máis ricos en fibra pola súa poder laxante e trucos para alixeirar os pratos máis apetecibles.

1. Gusto polo doce natural. A recuperación do gusto e a maior apetencia polo sabor doce fan importante seleccionar receitas de tentempiés e sobremesas doces, pero non azucarados, co fin de non sumar calorías de máis. Os aperitivos con froitas desecadas, ademais de ser nutritivos e saciar, son moi doces e pódense tomar sós ou engadir a distintos pratos. Algúns exemplos para picar entre horas, ou como alternativa para un almorzo enerxético, son:

  • Cremoso arroz con ciruelas secas e uvas pasas.
  • Copos de avena con orejones e mazá rallada.
  • Doce de dátiles e noces.
  • 2. Froitas doces, antioxidantes e laxantes. No Centro Médico da Universidade Duke, en Durham (Inglaterra), analizaron os efectos de distintos alimentos e bebidas sobre a palatabilidad do tabaco. Os participantes fumadores declararon que diversos alimentos e bebidas empeoraban ou melloraban o sabor dos cigarros. Comprobouse que as froitas, as verduras, os produtos lácteos e as bebidas sen cafeína asociábanse a un peor sabor dos cigarros. En contrapartida, os alimentos que os fumadores vinculaban a un mellor sabor do tabaco tras o seu consumo foron o café, as bebidas alcohólicas e os produtos cárnicos. Estes achados suxiren que, ao deixar de fumar, pódese retomar o bo gusto e a apetencia por alimentos moi sans, como son as froitas e as verduras, e sobre eles incidirase por encima doutros, dado o seu interesante valor nutricional.

    3. Picoteo san, que sacia e con moito gusto. Se se ten moito apetito e apetece comer entre horas, deberían substituírse os típicos snacks de patacas fritas, galletas salgadas e similares por outros máis saudables como tortitas, colines, barritas, flocos de millo de millo caseiras, vinagretas, etc. O obxectivo é reducir as graxas e azucres entre horas.

    4. Pratos saborosos e lixeiros. É posible facer pratos saborosos sen recorrer como norma aos queixos, a maionesa ou outras salsas e condimentos grasos e pesados. A idea é facer pequenos xestos no momento de cociñar para reducir as calorías con ingredientes comúns na cociña (como substituír a nata por leite , as salsas de queixo para ensaladas por salsas de iogur ou mesturar a marmelada con froita fresca). Ata as pizzas poden ter a metade de calorías cuns pequenos cambios culinarios.

    5. Líquidos depurativos. A inxesta regular de auga (polo menos litro e medio) como tal ou en forma de infusións, caldos ou zumes naturais é imprescindible para favorecer a drenaxe e a eliminación dos refugallos tóxicos do tabaco que aínda impregnan o organismo. Ademais da alimentación sa, a práctica regular dalgunha actividade física é fundamental para previr ou limitar o aumento de peso.

    Un mes de menús e receitas

    Desde EROSKI CONSUMER exponse o reto de deixar de fumar e non engordar. Para iso, dietistas-nutricionistas deseñaron un mes de menús. A formulación concibiuse desde a elección dos alimentos máis nutritivos, saudables, antioxidantes e que sacian máis. Por medio de todas estas virtudes preténdese controlar a ansiedade e o desexo para comer máis cantidade e máis desordenado, favorecer a depuración do organismo e reportar a enerxía e a vitalidade necesarias para afrontar este novo reto: deixar de fumar e non gañar peso.

    RSS. Sigue informado

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións