Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Deixar de fumar e non gañar peso, si é posible

Una dieta equilibrada, sa, saciante e antioxidante é eficaz paira controlar a ansiedade e o aumento de peso, mellorar o estreñimiento e depurar o organismo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 31deXaneirode2011
Img brazos abiertos Imaxe: Mattox

Deixar de fumar é, paira miles de persoas, o san propósito de cada ano. Con todo, o temor a engordar é un dos aspectos limitantes paira moitas outras que desexarían esquecerse deste vicio insano. A realidade é que unha gran porcentaxe de quen deixan de fumar gañan algúns quilos co tempo, una circunstancia que se explica polos múltiples factores que predisponen a esta ganancia. Deixar o tabaquismo afecta as hormonas, ao sistema nervioso, ao sentido do gusto e do olfacto, á capacidade de dixerir e asimilar os nutrientes dos alimentos. No plano emocional, aumenta a ansiedade, que en moitos casos trátase de acougar coa comida, o que redunda en máis peso.Una revisión recente da biblioteca Cochrane informa de distintas intervencións que se deseñaron de maneira específica paira axudar a deixar de fumar e limitar o consecuente aumento de peso. Os resultados son positivos. A realidade é que tamén é posible deixar de fumar sen engordar. A estratexia dietética debe ir encamiñada a conseguir que a persoa se afaga a un estilo de alimentación equilibrado, san, saciante e antioxidante. O método dietético será eficaz si consegue controlar a ansiedade e o aumento de peso, mellorar o estreñimiento que desencadea a miúdo o deixar de fumar e axudar a depurar o organismo dos tóxicos do tabaco.

Deixar de fumar e non engordar

/imgs/2011/01/brazos-abiertos2.art.jpg

Fumar é un vicio insano do que dependen millóns de persoas. Ademais do absoluto convencemento persoal e da forza de vontade necesaria paira conseguir deixalo, é preciso superar a barreira das dificultades, desde a dependencia física (síndrome de abstinencia), psicolóxica e conductual, até a posibilidade de aumentar puntualmente de peso.

Son numerosas as iniciativas sanitarias que teñen en común o apoio multifactorial -médico, psicolóxico, dietético- a quen decidiron deixar este hábito insano. Una delas chega desde o Centre d’Assessorament Dietètic de Andorra, onde as dietistas-nutricionistas Marta Pons Jansana e Katia Durich deseñaron una estratexia de intervención-colaboración paira reconducir a dieta de quen deixan de fumar. Baixo a lema “Que os quilos non sexan a escusa paira non deixar de fumar”, animan a aproveitar este momento paira mellorar os hábitos alimentarios. A toma de contacto comeza cun breve cuestionario de dez ítems no que, segundo a resposta, a dietista-nutricionista coñecerá si a persoa cóidase o suficiente e canalizará de maneira individual a pauta dietética.

  • 1. Comes froita a diario?

  • 2. Sempre hai vexetais no teu prato?

  • 3. Feixes máis de tres comidas ao día?

  • 4. Respectas un mesmo horario paira comer?

  • 5. Tomas litro e medio de auga ou líquidos a diario?

  • 6. Non afás picar?

  • 7. Dedicas polo menos vinte minutos a comer?

  • 8. Consumes un mínimo de catro veces por semana pescado?

  • 9. Tomas lácteos ao día?

  • 10. Practicas exercicio con regularidade?

Si a maioría das respostas son negativas, propoñen comezar a coidar a dieta.

O método que seguen as dietistas-nutricionistas consiste en aproveitar un momento de cambio paira substituír o tabaco por unha alimentación sa. Pons fai fincapé en que “en ningún caso exponse como outra restrición”, xa que isto “seria un erro e crearía máis ansiedade”. Hai que cambiar un hábito por outro ao que se deberá prestar moita atención e dedicación, conclúe.

Paxinación dentro deste contido


RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións