Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Deporte e diabetes

Os endocrinólogos aconsellan aos diabéticos que practiquen deporte a condición de que sexa de forma controlada, atópense en boas condicións, cos niveis de glicosa en sangue regulados e sen complicacións vasculares.
Por EROSKI Consumer 8 de Outubro de 2001

O exercicio é una peza fundamental no tratamento integral da diabetes. A práctica deportiva ten como consecuencia un incremento na sensibilidade á insulina o cal facilita a entrada de glicosa ás células musculares. Deste xeito lógrase manter mellor o equilibrio da glicosa en sangue (glucemia) e existe una menor necesidade de recibir medicación (antidiabéticos orais) ou insulina. Camiñar ou correr de forma suave, sen realizar cambios de ritmo bruscos, é un dos exercicios máis recomendables paira o diabético. Os deportes que utilizan preferentemente o metabolismo aeróbico, é dicir, os de resistencia, son os máis adecuados. Atletismo (carreiras de fondo), ciclismo, natación, etc., son algúns exemplos, xa que estes deportes non requiren gastos bruscos de enerxía senón esforzos mantidos. O combustible utilizado nestas actividades adoita estar representado polos hidratos de carbono (tanto glucógeno muscular como glicosa do sangue) e graxas.

Pautas dietéticas no diabético tipo I durante a práctica de exercicio: O diabético que precisa tratamento con insulina debe ter en conta que o exercicio produce un descenso da glucemia e que si non se adoptan as medidas oportunas, córrese o risco de sufrir una hipoglucemia (nivel de glicosa en sangue inferior a 65 mg%). En xeral, o médico ou educador nutricional recomendaralle una das seguintes técnicas: – Suplementar con alimentos que conteñen hidratos de carbono. – Diminuír a pauta de insulina. Paira saber que tomar como suplementos, en caso de exercicio extraordinario, podemos determinar o nivel de azucre en sangue antes de comezar e seguir as seguintes indicacións:

1- Glucemia < 80mg%: A inxesta recomendada é de 20-50 g de azucres provenientes de alimentos hidrocarbonados antes de empezar, máis 10-15 g despois de cada hora de duración do exercicio. 2- Glucemia 80-100 mg%: Recoméndase non tomar nada antes de iniciar o exercicio e inxerir 10-15 g de azucres a partir da hora que leve practicando o exercicio. 3- Glucemia 180-250 mg%: Nada antes de iniciar o exercicio, marxe de 2 horas de facer exercicio sen tomar nada e si vaise a seguir, tomar dose de 10-15 g de azucres cada hora.

Algúns alimentos aconsellados que conteñen 10-15-20 g de azucres: – Pan: 1 rebanada de 20 g (10 g azucres), 3 biscotes (15 g de azucres), 2 rebanadas de 20 g (20 g azucres). – Galletas tipo maría: 3 unidades (10 g de azucres). – Froita: 1 unidade pequena de mazá, pera, pexego, 2 albaricoques, 3-4 ciruelas, laranxa, 2 mandarinas, 2 kiwis, etc. (10-15 g de azucres) e 1 unidade pequena de plátano, un puñado de uvas ou cereixas, chirimoya… (20 g de azucres). Beneficios da práctica regular de exercicio físico: – Mellora a rega sanguínea e é “cardiosaludable”: Aumenta o chamado bo colesterol (HDL-c) en sangue e contribúe a reducir os niveis de triglicéridos sanguíneos. – Diminúe a necesidade de insulina ou antidiabéticos orais. – Xunto con una dieta hipocalórica, contribúe ao descenso do peso en caso de sobrepeso ou obesidade. – Mellora a capacidade de traballo, proporciona benestar físico e psíquico; mellora a calidade de vida.

Efectos da práctica de exercicio físico: – O azucre en sangue tende a descender: Mellora a sensibilidade ante a insulina e o azucre aprovéitase mellor por parte das células do noso corpo. – Na diabetes tipo II non dependente de insulina, o risco de sufrir baixadas de azucre en sangue (hipoglucemias)coa práctica de exercicio é infrecuente, os suplementos de hidratos de carbono non adoitan ser necesarios, a diferenza do que ocorre na diabetes tipo I, que si é dependente de insulina. Tomar precaucións en caso de: – Enfermidade cardiovascular ou perda de sensibilidade nerviosa (risco de lesións). – De forma xeral queda contraindicado o exercicio físico si o diabético presenta una cifra de glucemia en xaxún superior a 250 mg%. – O diabético tamén debe saber que existen algúns deportes prohibidos paira el; todos aqueles en os que a aparición dunha eventual hipoglucemia poña a súa vida en risco (pesca submarina, deportes de motor, paracaidismo..). En todas elas, un desmaio orixinado por unha diminución da glucemia podería ter consecuencias fatais. Tamén quedan descartadas (debido ao risco dunha lesión vascular) os deportes con traumatismos violentos e repetidos, como boxeo ou artes marciais.