Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Deporte e diabetes

Os endocrinólogos aconsellan aos diabéticos que practiquen deporte a condición de que sexa de forma controlada, atópense en boas condicións, cos niveis de glicosa en sangue regulados e sen complicacións vasculares.

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 08deOutubrode2001

O exercicio é una peza fundamental no tratamento integral da diabetes.
A práctica deportiva ten como consecuencia un incremento na sensibilidade
á insulina o cal facilita a entrada de glicosa ás células musculares.
Deste xeito lógrase manter mellor o equilibrio da glicosa en sangue (glucemia)
e existe una menor necesidade de recibir medicación (antidiabéticos
orais) ou insulina. Camiñar ou correr de forma suave, sen realizar cambios de
ritmo bruscos, é un dos exercicios máis recomendables paira o diabético.
Os deportes que utilizan preferentemente o metabolismo aeróbico, é
dicir, os de resistencia, son os máis adecuados. Atletismo (carreiras
de fondo), ciclismo, natación, etc., son algúns exemplos, xa que estes
deportes non requiren gastos bruscos de enerxía senón esforzos mantidos.
O combustible utilizado nestas actividades adoita estar representado polos
hidratos de carbono (tanto glucógeno muscular como glicosa do sangue)
e graxas.

Pautas dietéticas no diabético tipo I durante a práctica
de exercicio:

O diabético que precisa tratamento con insulina debe ter en
conta que o exercicio produce un descenso da glucemia e que si non se adoptan
as medidas oportunas, córrese o risco de sufrir una hipoglucemia (nivel
de glicosa en sangue inferior a 65 mg%). En xeral, o médico ou educador
nutricional recomendaralle una das seguintes técnicas:
– Suplementar con alimentos que conteñen hidratos de carbono.
– Diminuír a pauta de insulina.
Paira saber que tomar como suplementos, en caso de exercicio extraordinario,
podemos determinar o nivel de azucre en sangue antes de comezar e seguir
as seguintes indicacións:

1- Glucemia < 80mg%:
A inxesta recomendada é de 20-50 g de azucres provenientes de alimentos hidrocarbonados
antes de empezar, máis 10-15 g despois de cada hora de duración do exercicio.
2- Glucemia 80-100 mg%: Recoméndase non
tomar nada antes de iniciar o exercicio e inxerir 10-15 g de azucres a partir
da hora que leve practicando o exercicio.
3- Glucemia 180-250 mg%: Nada antes de iniciar
o exercicio, marxe de 2 horas de facer exercicio sen tomar nada e si vaise
a seguir, tomar dose de 10-15 g de azucres cada hora.

Algúns alimentos aconsellados que conteñen 10-15-20
g de azucres:

– Pan: 1 rebanada de 20 g (10 g azucres), 3 biscotes (15 g de azucres),
2 rebanadas de 20 g (20 g azucres).
– Galletas tipo maría: 3 unidades (10 g de azucres).
– Froita: 1 unidade pequena de mazá, pera, pexego, 2 albaricoques,
3-4 ciruelas, laranxa, 2 mandarinas, 2 kiwis, etc. (10-15 g de azucres)
e 1 unidade pequena de plátano, un puñado de uvas ou cereixas,
chirimoya… (20 g de azucres).

Beneficios da práctica regular de exercicio físico:

– Mellora a rega sanguínea e é “cardiosaludable”: Aumenta
o chamado bo colesterol (HDL-c) en sangue e contribúe a reducir os niveis
de triglicéridos sanguíneos.
– Diminúe a necesidade de insulina ou antidiabéticos orais.
– Xunto con una dieta hipocalórica, contribúe ao descenso do peso en
caso de sobrepeso ou obesidade.
– Mellora a capacidade de traballo, proporciona benestar físico e psíquico;
mellora a calidade de vida.

Efectos da práctica de exercicio físico:
– O azucre en sangue tende a descender: Mellora a sensibilidade ante
a insulina e o azucre aprovéitase mellor por parte das células
do noso corpo.
– Na diabetes tipo II non dependente de insulina, o risco de sufrir baixadas
de azucre en sangue (hipoglucemias)coa práctica de exercicio
é infrecuente, os suplementos de hidratos de carbono non adoitan ser necesarios,
a diferenza do que ocorre na diabetes tipo I, que si é dependente
de insulina.

Tomar precaucións en caso de:

– Enfermidade cardiovascular ou perda de sensibilidade nerviosa (risco
de lesións).
– De forma xeral queda contraindicado o exercicio físico si o diabético
presenta una cifra de glucemia en xaxún superior a 250 mg%.
– O diabético tamén debe saber que existen algúns deportes prohibidos paira
el; todos aqueles en os que a aparición dunha eventual hipoglucemia poña
a súa vida en risco (pesca submarina, deportes de motor, paracaidismo..). En todas
elas, un desmaio orixinado por unha diminución da glucemia podería ter
consecuencias fatais. Tamén quedan descartadas (debido ao risco dunha lesión
vascular) os deportes con traumatismos violentos e repetidos, como boxeo ou
artes marciais.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións