Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Descobre por que a ciruela pasa é un laxante tan eficaz

Unha ciruela pasa é cinco veces máis efectiva como laxante que una ciruela fresca, pero ten algúns inconvenientes que convén coñecer
Por Laura Caorsi 30 de Abril de 2022
propiedades de las ciruelas pasas como laxante
Imagen: iStock

Case sempre pensamos nela como parte do botiquín, aínda que estea no frutero. Dá igual que sexa un alimento exquisito ou que ofreza unha enorme versatilidade para cociñar; as súas bondades nos fogóns non se coñecen tanto como as do baño. E é que a ciruela ten fama de ser un laxante natural. A que se debe esta calidade? E que outras propiedades ten? Varían moito os nutrientes entre as pezas frescas e as pasas? Contámosche algúns segredos desta froita “edulcorada” que mellora os teus pratos mentres coida a túa saúde intestinal.

Non é a froita máis vistosa do mercado, pero é moi rica e agradecida nos fogóns. Podemos comela fría ou quente, fresca ou en pasa, no almorzo ou a cea … e incluíla en todos os pratos do menú de moi diversas maneiras. Xa sexa en marmeladas ou ao natural, como recheo de carnes ou en sobremesas, a ciruela adáptase a todo: desde a superficie das torradas até o interior dun pito ao forno.

Ciruelas: variedades e usos

Existen moitas variedades desta froita e algunhas até teñen nome propio. É o caso das ciruelas claudias, que se chaman así en honra a Claude de Valois, a primeira esposa do rei Francisco I de Francia. E hai máis: Laetitia e Larry Ann, Santa Rosa, Golden Japan…

Como a lista de nomes é longa (e fácil de esquecer), a maneira máis sinxela de clasificar esta froita é por cores e por dulzor . Este é o trazo que determina usos culinarios da ciruela .

  • Amarelas. Moi zumentas, aínda que tamén acedas, son as mellores para elaborar marmeladas e gelatinas. Funcionan ben como recheo de carnes e aves, ademais de como ingrediente de salsas agridoces.
  • Vermellas. Tamén zumentas e algo máis doces, poden comerse ao natural e empregarse nas mesmas receitas que as amarelas, aínda que a súa cor, máis vistoso, convida a utilizalas en tortas, sorbetes, xeados e outras sobremesas.
  • Negras. A súa pel é escura (ás veces, azulada) e son moi doces. Si preparamos unha marmelada con elas, teremos que engadir menos azucre da que poriamos cunhas ciruelas amarelas. Estas son as máis axeitadas para cocer e elaborar salsas de acompañamento e guarnicións.
  • Verdes (ou claudias). Son as raíñas das ciruelas e as máis doces de todas; unha delicia para comer ao natural e un ingrediente moi apreciado en repostaría. Achegan un exquisito sabor ás receitas e evitan que engadamos tanto azucre.
Img cinco usos ciruelas hd
Imaxe: belchonock

O truco para elixir as mellores ciruelas frescas é que sexan firmes ao tacto e non teñan mazaduras nin marcas na pel, pero si un polvillo fino e esbrancuxado na superficie, pois isto indica que foron recollidas hai pouco da árbore. Como é unha froita bastante delicada (non dura no seu punto máis de tres ou catro días), é importante comprar só as que vaiamos consumir frescas nese período ou, si non, utilizalas para cociñar e conxelar.

Si gardámolas na neveira conservaranse mellor, pero recoméndase sacalas a temperatura ambiente un intre antes de comelas para poder gozar plenamente da súa textura e o seu sabor. E, por suposto, hai que lavalas moi ben, sobre todo si comémolas con pel.

Propiedades das ciruelas pasas

Como todas as froitas, as ciruelas son un alimento saudable que debería formar parte da nosa dieta habitual , en especial cando está de tempada. Ao comelas, inxerimos auga (o seu principal compoñente), vitaminas A e C, carbohidratos simples e complexos, e minerais como o potasio e o fósforo, moi importante para coidar os nosos ósos e dentes. Con todo, a característica máis sobresaliente das ciruelas é a súa probada eficacia como laxante natural.

Esta calidade débese a dúas razóns: unha destacada presenza de fibra dietética (incluída a pectina) e de sorbitol , un hidrato de carbono moi utilizado como edulcorante en infinidade de produtos lixeiro e que está presente de maneira natural nalgúns alimentos. O sorbitol, como explica a Federación Española de Nutrición (FEN), ten unha leve acción laxante. E este efecto poténciase cando consumimos fibra, un nutriente que favorece o tránsito intestinal.

É igual de eficaz como laxante unha ciruela fresca que unha pasa? Non, porque o seu perfil nutricional é ben distinto. Entre as propiedades das ciruelas pasas destaca a súa densidade nutricional. As pasas conteñen moita menos auga que a froita fresca e concentran, por tanto, os nutrientes que as compoñen. Así, a igual peso, achégannos máis cantidades de nutrientes.

  • En 100 gramos de ciruelas pasas hai cinco veces máis cantidade de fibra e de sorbitol que en 100 gramos de ciruelas frescas. Por iso é polo que se recomenden para os casos de estreñimiento.
  • Ademais, as ciruelas pasas tamén conteñen compostos fenólicos que estimulan as bacterias intestinais. Algúns estudos expoñen a hipótese de que esta característica poida contribuír ao seu efecto laxante natural.
Img ciruela laxante eficaz hd
Imaxe: Depositphotos

Como comelas para o estreñimiento

O consumo de ciruelas pasas polos seus efectos laxantes non ten recomendacións especiais. É dicir, non fai falta comelas en xaxún nin abarrotarse con elas. De feito, hai que ter en conta que as ciruelas pasas non só concentran fibra e sorbitol: fan o mesmo co resto dos nutrientes. Sirva como exemplo este dato: teñen catro veces máis azucre e o quíntuplo de calorías.

Por tanto, debemos ser coidadosos, xa que o consumo excesivo e frecuente de froitas desecadas aumentará a nosa inxesta de azucres e pode favorecer, ademais, a carie dental.

Neste sentido, debemos lembrar que si tomamos alimentos vexetais e ricos en fibra de forma cotiá, o máis seguro é que non teñamos problemas para ir ao baño con regularidade. Iso permitiranos dosificar o consumo de ” alimentos laxantes ” e gozar das ciruelas pasas desde o lado gastronómico, en lugar de pensar nelas só para ir ao baño.