Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Descobre por que a ciruela pasa é un laxante tan eficaz

Unha ciruela pasa é cinco veces máis efectiva como laxante que unha ciruela fresca, pero ten algúns inconvenientes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 20 de Abril de 2019

Case sempre pensamos nela como parte do botiquín, aínda que estea no frutero. Dá igual que sexa un alimento exquisito ou que ofreza unha enorme versatilidade para cociñar; as súas bondades nos fogóns non se coñecen tanto como as do baño. E é que a ciruela ten fama de ser un laxante natural. A que se debe esta cualidade? E que outras propiedades ten? Varían moito os nutrientes entre as pezas frescas e pásalas? Contámosche algúns segredos desta froita “edulcorada” que mellora os teus pratos mentres coida a túa saúde intestinal.

Non é a froita máis vistosa do mercado, pero é moi rica e agradecida nos fogóns. Podemos comela fría ou quente, fresca ou en pasa, no almorzo ou a cea... e incluíla en todos os pratos do menú de moi diversas maneiras. Xa sexa en marmeladas ou ao natural, como recheo de carnes ou en sobremesas, a ciruela adáptase a todo: desde a superficie das torradas ata o interior dun pito ao forno.

Existen moitas variedades desta froita e algunhas ata teñen nome propio. É o caso das ciruelas claudias, que se chaman así en honra a Claude de Valois, a primeira esposa do rei Francisco I de Francia. E hai máis: Laetitia e Larry Ann, Santa Rosa, Golden Japan... Como a lista de nomes é longa e podémola esquecer con facilidade, a maneira máis sinxela de clasificar esta froita é por cores e por dulzor, o trazo que determina os seus usos culinarios.

  • Amarelas. Moi zumentas, aínda que tamén acedas, son as mellores para elaborar marmeladas e gelatinas. Funcionan ben como recheo de carnes e aves, ademais de como ingrediente de salsas agridoces.
  • Vermellas. Tamén zumentas e algo máis doces, poden comerse ao natural e empregarse nas mesmas receitas que as amarelas, aínda que a súa cor, máis vistoso, convida a utilizalas en tortas, sorbetes, xeados e outras sobremesas.
  • Negras. A súa pel é escura (ás veces, azulada) e son moi doces. Se preparamos unha marmelada con elas, teremos que engadir menos azucre da que poriamos cunhas ciruelas amarelas. Estas son as máis adecuadas para cocer e elaborar salsas de acompañamento e guarnicións.
  • Verdes (ou claudias). Son as raíñas das ciruelas e as máis doces de todas; unha delicia para comer ao natural e un ingrediente moi apreciado en repostaría. Achegan un exquisito sabor ás receitas e evitan que engadamos tanto azucre.

O truco para elixir as mellores ciruelas frescas é que sexan firmes ao tacto e non teñan mazaduras nin marcas na pel, pero si un polvillo fino e esbrancuxado na superficie, pois isto indica que foron recollidas hai pouco da árbore. Como é unha froita bastante delicada (non dura no seu punto máis de tres ou catro días), é importante comprar só as que vaiamos consumir frescas nese período ou, se non, utilizalas para cociñar e conxelar. Se as gardamos na neveira conservaranse mellor, pero recoméndase sacalas a temperatura ambiente un intre antes de comelas para poder gozar plenamente da súa textura e o seu sabor. E, por suposto, hai que lavalas moi ben, sobre todo se as comemos con pel.

Un laxante eficaz (con matices)

Imaxe: belchonock

Como todas as froitas, as ciruelas son un alimento saudable que debería formar parte da nosa dieta habitual, en especial cando está de tempada. Ao comelas, inxerimos auga (o seu principal compoñente), vitaminas A e C, carbohidratos simples e complexos, e minerais como o potasio e o fósforo, moi importante para coidar os nosos ósos e dentes. Con todo, a característica máis sobresaliente das ciruelas é a súa probada eficacia como laxante natural.

Esta cualidade débese a dúas razóns: unha destacada presenza de fibra dietética (incluída a pectina) e de sorbitol, un hidrato de carbono moi utilizado como edulcorante en infinidade de produtos lixeiro e que está presente de maneira natural nalgúns alimentos. O sorbitol, como explica a Federación Española de Nutrición (FEN), ten unha leve acción laxante. E este efecto poténciase cando consumimos fibra, un nutriente que por si favorece o tránsito intestinal.

É igual de eficaz unha ciruela fresca que unha pasa? Non, porque o seu perfil nutricional é ben distinto. Pásalas conteñen moita menos auga que a froita fresca e concentran, por tanto, os nutrientes que as compoñen. Así, a igual peso, achégannos máis cantidades de nutrientes. En 100 gramos de ciruelas pasas hai cinco veces máis cantidade de fibra e de sorbitol que en 100 gramos de ciruelas frescas. Por iso é polo que se recomenden para os casos de estreñimiento.

Pero as ciruelas pasas non só concentran fibra e sorbitol: fan o mesmo co resto dos nutrientes. Sirva como exemplo este dato: teñen catro veces máis azucre e o quíntuplo de calorías. Por tanto, debemos ser coidadosos e lembrar que se consumimos alimentos vexetais de forma cotiá, o máis seguro é que non teñamos problemas para ir ao baño con regularidade. Iso permitiranos gozar das ciruelas (sexan frescas ou pasas) desde o lado gastronómico, en lugar de pensar nelas de maneira funcional.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

ciruela

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto