Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Descubrir o pracer para comer pescado

O obxectivo é dar máis protagonismo ao peixe nos menús semanais e descubrir o pracer para comer este nutritivo alimento

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 06 de Abril de 2007
img_dorada2

Moitas persoas, ben por costume relixioso ou como resposta a un hábito adquirido cos anos por tradición familiar, seguen a norma para comer pescado os venres. Esta boa práctica non debería quedar relegada a un día á semana se se atenden as recomendacións alimentarias de dieta equilibrada, para equiparar o consumo semanal de peixe ao de carne, máis cando as preferencias de gran parte da poboación reflicten un maior consumo de carne, en ocasións esaxerado. Isto fai aínda máis necesaria a insistencia de aprender a elaborar receitas saborosas, fáciles e económicas con distintos peixes, con especial atención aos peixes de tempada e de pesca local. O obxectivo é claro: dar máis protagonismo ao peixe nos menús semanais e descubrir o pracer para comer este nutritivo alimento.

Receitas variadas e sinxelas de cociñar

A oferta actual no mercado de peixes e mariscos é inmensa grazas ás novas técnicas de distribución, preparación previa e conservación. As formas nas que se pode cociñar cada variedade de peixe son incalculables. Con todo, os costumes gastronómicos de cada rexión ou país fan que cada peixe se relacione cunha elaboración característica. Isto ocorre co bacallau ao pil-pil, a pescada ao forno ou en salsa verde ou a robaliza ao sal.

Os costumes gastronómicos rexionais fan que cada peixe se relacione cunha elaboración característica

O receitario de Eroski Consumer inclúe máis de 380 receitas de peixes e mariscos, tantas como para non repetir no menú do día durante todo un ano, e máis que suficientes para recompilar as que máis gusten, máis saborosas resulten e máis adecuadas sexan á tempada de pesca e ás preferencias dos comensais.

As seguintes son varias propostas de receitas cos peixes máis consumidos, tanto para recuperar as preparacións máis tradicionais, como para innovar na cociña con novas combinacións de alimentos, formas de elaboración e suxestivas presentacións.

  • Bacallau: receitas tradicionais e curiosas. O bacallau salgado, fresco ou conxelado é un dos peixes máis consumidos nos fogares e co que se cociñan receitas tan arraigadas como o ajoarriero, a tortilla de bacallau, o bacallau en salsa verde, os garavanzos con bacallau ou a exqueixada. Este peixe non se debe confundir co abadexo, da mesma familia, pero que resulta de menor calidade, aínda que serve para elaborar as mesmas receitas.

    Se o bacallau cocíñase con pel, obtéñense receitas gelatinosas como o tradicional bacallau ao pil-pil. Á parte das receitas máis tradicionais, este peixe resulta moi saboroso para engadilo a unha ensalada, como ingrediente dunha receita orixinal milhojas de berenjena, serve de base a uns pastelitos de bacallau, a un pastel frío con gambas ou a unhas cebolas recheas.

    Tamén se pode desmenuzar para empregalo como ingrediente principal en receitas máis elaboradas, como croquetas, bolos de vento, albóndegas e empanadas, que resultarán zumentas e saborosas e máis apetitosas para os nenos, a quen hai que educar nos sabores do mar.

  • Pescada e pixota: peixes de sempre con toque orixinal. A pescada e a pixota son dous peixes que, polo seu suave sabor, e en gran medida polo seu prezo alcanzable, forman parte da cesta da compra semanal de moitos fogares. A receita de pescada ao forno é alcanzable en canto a elaboración e sempre sae ben se a pescada é fresca e quen cociña coñece o funcionamento e a potencia calorífica do forno. Para non afastarse da receita tradicional, pero facela máis apetitosa e saborosa, pódese sorprender co acompañamento, que pode ser de champiñóns e pemento verde ou de patacas e tomates, ou ben cubrirse cunha orixinal salsa de abelás e améndoas.

    A pescada rechea é outra das receitas clásicas. A parte creativa compona os ingredientes do recheo que se prestan a innovar. Proponse tres receitas diferentes para o picado: facer unha mestura con allos porros e lagostinos, cun rehogado de cebola, champiñóns e gambas ou probar a receita máis exquisita de ajoarriero de centola. Tres receitas de pescada que permiten saír da rutina e sorprender aos comensais son as que cambian por completo a presentación. Este é o caso dos canelones de pescada ao pemento do piquillo, a hamburguesa de pescada con salsa de tomate ou a sorprendente receita de calabacines recheos de pescada e trigueros.

    Quen se consideran principiantes na cociña poden comezar con receitas sinxelas que se elaboran en menos de dez minutos, como a pescada con verduritas ao microondas ou en papillote. Estas mesmas preparacións pódense aplicar á pixota, aínda que os tempos de cociñado téñense que adaptar a este peixe máis miúdo, xa que é probable que se cociñe antes.

  • Caballa: peixe na primavera. A caballa ou verdel é un peixe de tempada nos meses de primavera. Por iso, durante estes meses, se gusta, pódese comprar verdel todas as semanas e estrearse cada vez cunha receita nova, en lugar de limitarse a cociñalo sempre da mesma maneira. É un peixe con carne prieta que, se se cociña demasiado, resulta seco, pouco zumento. Por iso, ao elaborar a caballa hase de pensar en receitas que teñan mollo, como a de caballa en papillote con verduras ou a de albóndegas de verdel.

    Pódese preparar marinado para que resulte máis suculento e, desta maneira, dá un toque saboroso a unha ensalada de pasta. O resultado é un prato combinado que ben pode servirse como prato único.

Máis pescado, mellor dieta

O peixe é un alimento rico en proteínas de alto valor biolóxico. En función da cantidade de graxa que achega, distínguense en azuis ou grasos e brancos ou magros. A graxa insaturada é a máis abundante na composición dos peixes azuis, en particular os ácidos grasos omega-3.

O valor nutricional do peixe mellora a dieta se se inclúe de maneira periódica

Respecto do seu contido en micronutrientes, destacan as vitaminas do grupo B (B1, B2, B3, B12), as liposolubles A e D (sobre todo nos peixes grasos) e certos minerais (fósforo, potasio, calcio, magnesio, ferro e iodo), en cantidades variables segundo o peixe. O peixe mariño é máis rico en sodio, iodo e cloro que o peixe de auga doce. Para seguir unha dieta equilibrada recoméndase consumir peixe de tres a catro veces por semana, co fin de sacar rédito ás súas excelentes cualidades nutritivas. O valor nutricional do peixe fai que, ao incluílo periodicamente na dieta, esta mellore nos seus perfís nutricionais.

Peixes brancos: bacallau, faneca, galo, linguado, robaliza, pescada, perca, platija, rape e raia. Recoméndase cociñalos cocidos, tanto en auga como ao vapor, guisados, fritos ou acompañados dun rehogado de verduras, xa que así quedan moito máis zumentos.

Peixes semigrasos: ollomol, breca, cabracho, chanquete, congro, dourada, halibut, mero, peixe espada, rodaballo, salmonete, sargo e troita. A mellor maneira de cociñar estes peixes é en seco, é dicir, asados ao forno, á grella ou en papillote.

Peixes grasos: anguía, arenque, atún, bonito do norte, bonito do sur, boquerón, caballa, chicharro, palometa, salmón e sardiña. Convén asalos á grella ou en papillote, xa que desta maneira cocíñanse na súa propia graxa. En guisos, estes peixes tamén resultan moi apetecibles e saborosos como o popular marmitako de bonito, típico do País Vasco e Navarra.

COÑECER MÁIS PARA COMER MELLOR

Eroski Consumer, no seu obxectivo de informar e formar ao consumidor sobre as bondades dos peixes e mariscos e da necesidade de aumentar o seu consumo, publicou a “Guía práctica de Peixes e Mariscos”. Ao longo de varios capítulos, recompílase toda a información que máis utilidade lle reporta ao consumidor, como o valor nutricional ao detalle de cada peixe particular e a súa asociación coa saúde, consellos e técnicas culinarias, métodos de conservación idóneos para cada caso, o calendario de tempada de peixes e mariscos. Dedica un capítulo aparte a describir distintas posibilidades que fan que o peixe guste máis aos nenos.

Tamén o FROM (Fondo de Regulación e Organización do Mercado dos Produtos da Pesca e Cultivos Mariños) editou un “Manual practico sobre peixes e mariscos frescos” co obxectivo de dar a coñecer, tanto ao consumidor final como aos profesionais da hostalaría e a restauración, o sesenta pescados e mariscos frescos máis populares, frecuentes e comúns dos mercados, por medio de fichas para cada unha das especies.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións